Wow, fantastische aflevering en ineens zoveel cliques en deals
Ook veel interessante karakters en een spannende TC.
Malcolm, Denise, Penner, Mike(+RC), Pete(+AM+Artis), Lisa, Jeff(+Carter) waren allemaal interessant. Zowel als karakters als strategische spelers. Heb het niet over de mensen die tussen haakjes staan
Gek genoeg heb ik het gevoel dat Lisa gaat winnen
Weet niet waarom, maar deze aflevering leek het ineens logisch terwijl ze totaal niet het type is waar ik het normaal van verwacht dat ze zou winnen of het type speler is waarvoor ik ben. Ik heb bij haar trouwens ook het gevoel dat ze strategisch een stuk slimmer is dan ze laten zien. Dat laatste zagen we o.a. in de TC en haar opmerkingen over haar nieuwe alliantie met Malcolm (en ook een soort van met Denise). Ook in de confessionals die ze niet laten zien maakt ze die indruk.
Ben blij dat RC is vertrokken van de mogelijke opties aangezien ik zowel Penner als Pete leuker/interessanter vind. Verder ook grappig dat Jeff wordt getoond als een strategisch genie maar eigenlijk helemaal niet zo'n slimme beslissingen maakt. Het was denk ik toch slimmer voor hem om met Penner, Mike en RC te stemmen. Geen idee wat Denise gedaan zou hebben, lijkt me dat ze ook met de heren mee zou stemmen op Pete.
Dat brengt me er meteen op dat ik moet zeggen dat Malcolm en Denise deze afleveing in een fantastische positie zaten en ze tevens nog steeds ongelofelijk veel opties hebben voor de komende afleveringen. Voor de rest is Malcolm mijn favo, zag net dat in een extra interview dat hij (zoals ik al vermoedde) de IC expres verloren had, iets wat ik kan waarderen. Toont alweer aan hoe slim hij het spelletje speelt.
Zoals ik al zei denk ik dat Lisa gaat winnen (geen idee waarom) maar de andere twee kandidaten die ik ook nog wel zou kunnen zien winnen zijn Malcolm en Denise. Jeff en Pete zijn belangrijke beslissingmakers en hebben controle maar maken te veel fouten. Voor Penner heb ik het gevoel dat het spel volgende week eindigt (wel briljant dat hij de HII speelde). Mike zou kunnen winnen (dat is mijn gevoel bij de edit, wat gek is want hij wordt niet echt als slim getoond in de show) maar ik heb het gevoel dat hij niet fantastisch goed speelt.