Swifty, als aftredend Head of Household, speel jij deze ronde niet mee.
De rest, jullie zitten deze opdracht in de maffia. Als groep hebben jullie elke ronde een bank overvallen, maar dan komt het moment om het geld te verdelen. Alleen is niemand van jullie te vertrouwen. In een loods bij valavond komen jullie samen om rond de tafel te zitten om bij het zwakke licht van één klein peertje dat boven de tafel hangt, het geld eerlijk te verdelen.
Maar dan... trekt iedereen plots zijn wapen en richt het op één van hen! Iedereen waar een revolver op gericht wordt, heeft nu de keuze: trek je je terug voor de geldverdeling deze ronde, of denk je dat degene(n) die hun revolver op jou richten dik bluffen en met losse flodders schiet en blijf je dus aan tafel voor jouw deel van het geld?
Elke kandidaat heeft één zware kogel, waarmee een kandidaat er meteen uit ligt:
Daarnaast heeft elke kandidaat ook nog twee gewone kogels die lichte schade aanrichten:
En ook nog drie losse flodders:
Bovendien heeft elke kandidaat ook drie plijsters:
Elke ronde is er een verschillend bedrag te verdelen. Ik post het bedrag en vanaf dan heeft iedereen een aantal uur de tijd om zijn wapen te trekken en op iemand te richten. Dit doe je door naar mij een pm te sturen met daarin: op wie je richt en of je je zware kogel, een gewone kogel of een losse flodder gebruikt.
Na de vooraf bepaalde tijd, of wanneer iedereen heeft laten weten op wij hij richt, post ik wie op wie zijn wapen richt. Dan heeft iedereen een aantal uren tijd om te laten weten of hij zich terug trekt van de geldverdeling of niet, dat mag hij openbaar in dit topic posten.
En daarna maak ik bekend wie met wat voor kogels schoot en wat de gevolgen zijn. Dit wordt ENKEL bekend gemaakt bij degenen die nog iemand hebben om op te schiten. Als de persoon waar jij op gericht hebt, zich terug trekt, wordt niet bekend gemaakt welke kogel je had. Maar je bent die kogel wel kwijt.
Ben je geraakt door een zware kogel, dan lig je meteen uit het spel.
Ben je geraakt door een gewone kogel, dan kost dat je één plijster. Als al je plijsters op zijn en je wordt dan geraakt (door een zware of gewone kogel) lig je uit de opdracht.
Wordt je geraakt door een of meerdere losse flodders, dan is er niets aan de hand.
Je kan dus in één keer door meerdere kogels geraakt worden.
Opdracht in het kort:
1) Ik post een bedrag.
2) Jullie laten mij weten op wie je je wapen richt en welke kogel je gebruikt.
3) Ik laat weten wie op wie richt.
4) Degene(n) op wie gericht wordt, moet openbaar posten of hij blijft of niet.
5) Resultaat wordt bekend gemaakt (wie wordt geraakt door welke kogel en wat is het gevolg) en het geld wordt verdeeld onder de overblijvende kandidaten.
6) Nieuwe ronde start met een nieuw bedrag (en dan gaan we weer verder vanaf 2) )
Zijn er alvast vragen? Dan laat ik de opdracht om 19u beginnen.