Tijd voor de opdracht. En hij is eigenlijk al gespeeld. Jullie moesten namelijk, zoals gevraagd, raden wat de meerderheid zou antwoorden.
Deze opdracht heb ik rechtstreeks uit de Amerikaanse reeks gestolen, maar daar staan ze allemaal naast elkaar en kunnen ze elkaar's antwoord niet zien en ook niet overleggen. Om overleg tegen te gaan tijdens de opdracht, heb ik je vantevoren al gevraagd lijstjes op te sturen zonder dat je eigenlijke opdracht kende.
Natuurlijk zijn er een paar BBUS kijkers onder de kandidaten die het misschien al wel kenden en die dus wel vantevoren konden afspreken. Daarom heb ik, om het moeilijker te maken, ook de kijkers gevraagd de lijst in te vullen. Zo kunnen jullie niet alleen zien hoe de medekandidaten over je denken, maar ook de kijkers én je krijgt een duidelijkere meerderheid.
In de US reeks, werd steeds enkel gespeeld met de overblijvers in het spel (bvb als er nog vier over waren, werd enkel gekeken naar de meerderheid van die vier antwoorden). Omdat dit altijd in gelijkspel uit loopt, heb ik besloten om gewoon de meerderheid van alle antwoorden te nemen voor alle vragen. En dus niet enkel van degenen die nog meedingen in de opdracht.
Ik zet er ook de kijkers en hillo bij, hoewel zij geen HoH kunnen worden, maar misschien wel eens leuk om te zien hoever hillo en de kijkers gekomen zouden zijn. Misschien had hillo wel opnieuw HoH kunnen worden of is iemand van de kijkers beter in het voorspellen van de meerderheid dan de eigenlijke kandidaten?
Ik zal zo meteen één voor één elke vraag overlopen. Ik kon nu al starten, want m'n bezoek heeft afgezegd.