AfleveringenElke “aflevering” bestaat uit een Head of Household (HoH) opdracht, een nominatie, een Power of Veto (PoV) opdracht, een eventuele hernominatie in het geval het vetorecht gebruikt wordt, een stemming en een eliminatie.
Head of Household (HoH)De winnaar van de HoH opdracht wordt HoH. Als HoH heb je het voor het zeggen in het huis. Jij bent dan namelijk degene die twee mensen moet nomineren voor vertrek. Uiteraard krijg je even bedenktijd waarin je kan overleggen met de medekandidaten. Maar uiteindelijk moet je 2 namen noemen.
Power of Veto (PoV)De winnaar van de PoV opdracht krijgt vetorecht. Met het vetorecht mag je één nominatie van de HoH ongedaan maken. Als je genomineerd bent, kan je zo dus jezelf redden. Of als ja niet genomineerd bent, kan je ook één van je vrienden redden. Of je kan beslissen om alles te laten zoals het is.
Als het vetorecht op iemand gebruikt wordt, is die persoon NIET meer genomineerd en moet de HoH een nieuwe kandidaat nomineren. De kandidaat met vetorecht en de ex-genomineerde kandidaat mogen daarbij niet gekozen worden.
Let wel: slechts zes kandidaten doen telkens mee aan de Power of Veto opdracht! Sowieso de HoH en de twee genomineerden, maar ook drie kandidaten die geloot worden. Ik loot deze drie eerlijk. Eerst uit naam van de HoH, daarna alfabetisch uit naam van de eerste genomineerde en vervolgens uit naam van de tweede. Er zal bij de lootjes namelijk ook “Vrije keuze” zitten. Als ik die uit naam van bvb de eerste genomineerde trek, mag die zelf iemand kiezen.
Ik weet dat dit op vertrouwen zal moeten werken, aangezien jullie niet zien of ik écht loot. Maar ik heb al veel online spellen gedaan in het verleden en heb alles altijd eerlijk gehouden, omdat het anders niet leuk is. Dus ook nu zal dit volledig naar waarheid verlopen.
Stemming & eliminatieAls uiteindelijk de twee genomineerde kandidaten bekend zijn, kan de stemming beginnen. Alle kandidaten, behalve de genomineerden zelf en de HoH, moeten stemmen op wie ze er uit willen. Dit gebeurt via privé bericht, zodat niemand weet op wie je gestemd hebt.
Verdere regels- In geval van discussie over resultaten van een opdracht of stemming etc…, ligt de eindbeslissing bij mij.
- Als je het spel wil verlaten, gelieve dat eerst aan mij te laten weten, zodat ik daarrond een beslissing kan nemen voor het verdere verloop van het spel.
- Als je op vakantie vertrekt en lange tijd niet op internet zal kunnen, laat me dit aub op voorhand weten, zodat ik er eventueel rekening mee kan houden.
- Jullie mogen mij altijd zogenaamde biechten opsturen. Zoiets als de dagboekkamer waar je je hart kan uitstorten over iets of iemand of over je verhalen vertellen. Meer nog, ik moedig dit sterk aan! Er zullen namelijk afleveringsverslagen geschreven worden die pas NA het spel gepost worden. Daarin zullen dan alle strategieën en andere verhalen die via de dagboekkamer naar mij gestuurd zijn, bekend worden! Zo beleef je nadien het hele spel opnieuw vanuit een toch iets andere hoek.
Er zijn bovendien plannen om een puntensysteem bij te houden van de grote Realitynet spellen. Bvb dat de top vijf in het spel, punten wint. De winnaar bvb 10 punten, de runner-up 8, de derde 6, dan 4 en dan 2. Deze worden in een rangschikking bijgehouden en gedeeld door het aantal spellen waarin jij hebt meegedaan. Zo ontstaat er na verloop van tijd (lees: na verschillende spellen) een ultieme rangschikking waarin je kan zien wie de meester van de online spellen is! Maar dit zijn voorlopig nog plannen.
Verdere vragen over de regels van het spel kan je hier kwijt!