Reglement:
1. Iedere deelnemer stuurt een lijstje in met de provincie dat hij/zij wil hebben. Verder zet je er ook nog een nummer 2 en 3 bij, want er kunnen natuurlijk ook 2 mensen zijn die dezelfde provincie willen. Nieuw dit jaar is dat er een motivatie bij moet waarom je deze provincie wil. Dit omdat er dit jaar maar een beperkt aantal plaatsen vrij is. Als er heel veel belangstelling is (24 deelnemers) dan verandert het concept en mag elke provincie 2 liedjes inzenden. De twee deelnemers van elke provincie zullen dan samen de liedjes uit moeten kiezen (en verdere zaken).Ook zullen 2 verschillende winnaars zijn de provinciewinnaar en de individuele winnaar. HET IS TEN STRENGSTE VERBODEN OM AAN IEMAND JOUW PROVINCIE TE LATEN WETEN!
2. De inschrijfdatum sluit op maandag 15 augustus. Je hoeft je dan alleen nog maar inschreven te hebben, het liedje hoeft nog niet.
3. Het liedje moet een liedje zijn van een artiest uit de provincie die jij hebt gekozen. Als je een duet hebt, mag het eventueel zo zijn dat een van de zangers uit een andere provincie komt. Het liedje moet wel een redelijk songfestival gehalte hebben (kom dus niet aan met Maak Me Gek van Gerard Joling)
4. Voor dit Songfestival hanteren we een andere puntentelling. Iedere kandidaat maakt een lijstje van 1 t/m 12 met als puntentelling, 15, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 en 0 Die lijstjes stuur je naar mij. Daarna zal ik een lijst maken met wanneer jij je punten mag vertellen (dit om het spannend te maken). Verder zal er ook nog een vakjury zijn (de vakjury wordt gemaakt van de kandidaten die zich wel inschreven maar niet werden ingeloot). Deze vakjury die bestaat uit 5 personen mag ook nog eens punten geven. Voor de vakjury geldt een puntentelling van 40, 30, 20, 15, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 en 0. Op basis van deze scores wordt de winnaar bekend gemaakt.
Mocht je nog vragen of suggesties over de regels hebben. PB me.