Er is wel een topic, waarin forummers om advies vragen over een bepaald product, hoor.
Zelf heb ik de uiterst compacte JVC GZ MS230BE, en ik ben er uiterst tevreden over. Ik heb er 8 Gb intern en 16 Gb extern geheugen op, goed voor ruim 5 uur filmopnames in zeer scherpe kwaliteit (ik heb het resultaat op een 32'' LCD-tv gezien, en het beeld is in dat formaat haarscherp. Deze kostte me met de extra geheugenkaart, en beschermtasje iets meer dan 200 euro.
Ik wil je niet van het door jou gevonden type af brengen, en de HM650 zal best iets betere specificaties hebben dan de MS230, maar het hoeft niet eens meer dan 200 euro te kosten, wat jij wil.
Oh, een statief: ik denk dat je daar ook niet veel meer dan een paar tientjes voor kwijt bent. Tot nu toe heb ik alles zonder statief gefilmd, en ik moet zeggen: dat gaat tot nu toe uitstekend. Ik denk dat dat komt door de uitstekende beeldstabilisator. De camera is namelijk relatief licht, en mijn ervaring is: hoe lichter de camera, hoe meer trilling je in beeld krijgt. Een zwaardere camera in je hand, geeft van zichzelf namelijk iets meer stabiliteit.
Zo ervaar ik het tenminste.