De eerste vraag van de zesde ronde is voor: Roflmonster!
Voor: 20 Euro
Categorie: Algemeen
Sinds ruim 5 jaar hangt bij veel benzinestations en wegrestaurants langs de Belgische snelwegen een briefje met een Koninklijk Besluit. Wat moet je volgens dit Koninklijk Besluit doen?
Ik beantwoord de vraag nu maar, omdat ik niet weet of ik nog online kom voor 16.30
en inderdaad ik had al zitten denken misschien komt het nu ook wel een beetje stil te liggen enzo, sorry
Mijn antwoord luidt dan maar als volgt, Ik denk dat het gaat om het Koninklijk Besluit van
Hygiënevoorschriften, ((is sionds eind 2005 ingevoerd)) omdat je dit wel vaak in restaurants e.d. tegenkomt en dus ook wel in bezinestations want daar hebben ze ook warme maaltijden en andere snacks. De restaurants en benzine stations moeten zich daarom aan een aantal hygiëne regels houden. Dit zijn eigenlijk meer de basis hygiënevoorschriften, die zijn gebaseerd op de volgende aspecten waar de restaurants en benzinestations zich aan moeten houden:
- primaire productie,
- infrastructuur: de bedrijfsruimten en de uitrusting van de productie,
- hygiëne en opleiding van het personeel,
- watervoorziening,
- afvalbeheer, beheer van giftige en andere niet-eetbare stoffen,
- kwaliteit van de grondstoffen,
- omstandigheden waarin de producten opgeslagen en bewaard worden,
- temperatuurbeheersing,
- verpakking,
- programma’s voor schoonmaken en ontsmetten,
- omstandigheden waarin de producten vervoerd en verdeeld worden.
Sorry voor het late antwoord, hopelijk loopt de ronde nu wel wat sneller door, beter gezien had je me wat later kunnen zetten in de ronde, maar het zij zo,
Nu maar hopen dat het antwoord klopt, en anders is het niet anders
,
succes allemaal met de volgende vragen,