Nou huilen niet, ik liep wel echt boos naar mijn scherm te schreeuwen over die reacties. Ik zei nog tegen mijn moeder: er zal wel iets met mij mis geweest zijn ofzo vroeger, dat ik niet van roze en glitters hield. Waarop mijn moeder zei dat er in die tijd gelukkig nog helemaal niet van die afschuwelijke roze kleding was gelukkig. Maar serieus, als die mensen hier al zo verschrikkelijk van slag van raken, wat gaan die mensen dan in hemelsnaam doen als er een reorganisatie plaatsvindt op hun werk of iets dergelijks? En dan zo'n vrouwtje dat op twitter ging huilen dat ze nu op een genderneutrale afdeling moest gaan shoppen voor haar dochtertje... Ja je zal zelf na moeten denken of iets leuk is voor je dochter. Iets moet echt knalroze zijn en dan moet er groot opstaan ' Princess', anders snappen die mensen niet dat het gaat om kleding voor meisjes. En op jongenskleding moeten natuurlijk wel auto's en treinen staan, anders kan je zoon die dingen echt niet aan hoor.
Ik ging een paar jaar terug een kraamcadeautje kopen voor een meisje: ik kon niks vinden wat niet afschuwelijk lelijk roze was, waar geen glitters opstonden en waar niet op stond dat de desbetreffende baby een prinses of een fotomodel was. Jakkes, jakkes, jakkes.
Dus kortom, lang leve de Hema. En die sneuneuzen gaan maar lekker ergens anders hun kleding kopen.
Hebben we ook een topic: Wat maakte je vandaag woest en/of gefrustreerd?