Wel een beetje teleurgesteld na gisteravond, om eerlijk te zijn
Sowieso wat vreselijk oneerlijk dat Talita naar huis moest; in mijn ogen was zij zeeeeker niet de slechtste van de avond!
En wat een bizarre situatie met Bryan B & Sanne... Ik begrijp niet waarom Sanne een plek in zou moeten vullen van een kandidaat die door ziekte niet (meer) mee kan doen. Misschien ben ik dan veel te hard(!), maar wanneer je door ziekte niet mee kan doen aan de liveshow, dan is dat toch gewoon mega veel pech en heel erg jammer. Maar dan hoef je toch niet een kandidaat die al eerder is afgevallen terug te halen? Het is geen musical, waarbij er met stand in's gewerkt dient te worden? En dan is het helemaal apart dat Sanne alsnóg haar optreden mag doen, nadat Bryan B gewoon zijn eigen optreden heeft kunnen doen (gelukkig voor hem!).
Want dan wil ik dat volgende week Talita samen met haar moeder ook nog een keer mag optreden, maar eigenlijk vind ik dat Luminize ook terug mag komen dan voor een optreden aangezien ze ook goed bij het publiek lagen. Snap je: waar ligt dan de grens? Nu speelt ook mee dat ik Sanne gewoon niet heel bijzonder vind, maar alsnog blijft mijn punt wel staan. Eruit is eruit. Hoe onterecht, publiekslievelings of spijtig het ook is.
Verder, de punten die ik had gegeven gisteravond:
1. Irene (9.5) Vond haar zó sterk overkomen! En wat een prachtige stem, liedkeuze en talent!! Mistte alleen een stukje camerawerk, als in: ze keek amper naar de camera. Dat was het enige waardoor ik haar geen 10 gaf. Onterecht dat ze in de gevarenzone stond!
2. Kimberly (9.5) Zo goed gezongen, zó sterk en zo allround!
3. Talita (9) Een talent die volgens mij helaas niet de juiste coaching kreeg om de ontwikkeling door te zetten. Ik begreep wat Anouk zei over de wisselvalligheid, maar met iets meer coaching had ze de juiste richting op gekund! Ik was onder de indruk!
4. Sarah-Jane (8.) Gewoon steady en goed! Ben wel benieuwd wat ze volgende week qua liedje kiest; hoop dat ze meer uit d'r comfortzone gaat.
5. Navarone (8.) Ook gewoon prima. Wat ik persoonlijk denk ik nog mis, is een stukje kwetsbaarheid ofzo. Het komt iets te gelikt over voor mij.
6. Patricia (7.5) Vond dit zeker niet haar beste optreden en een (erg) slechte liedkeuze. Wel oké gedaan, dus een oké cijfer.
--------
7. Menno (7) Vond zijn stem in dit lied niet echt mooi uitkomen. Maar dat is echt een smaakkwestie, vrees ik. Verder raakte het mij niet echt en kwam het geforceerd op mij over.
8. Dennis (7) Tsja, blijft steeds hetzelfde. Als hij niet snel een béétje uit z'n comfortzone gaat, zal hij in mijn lijstje blijven zakken. Ik ben er helemaal voor om te doen waar je goed in bent, maar ik hou er ook van om andere kanten van sommige kandidaten te zien.
9. Mikkie (6.5) Mwah, haar optreden was oké, maar kwam voor mij te ingestudeerd over. Weinig tot geen interessante momenten tijdens haar optreden.
10. Debrah Jade (5.5) Hartstikke interessant om het dansen met zang te combineren en dat is ook prijzenswaardig, maar het kwam op mij over als een manier om de zang een beetje te verbloemen.
11. Quido (4.5) Tsja... Dit kennen we al van hem. En dan is het niet eens bijzonder wat hij doet. Dus dat kon ik niet echt belonen...
12. Bryan B (3.5) Ja, een laag cijfer. Maar hij liet dan ook niks nieuws zien en horen, waardoor zijn optreden gewoon saai en voorspelbaar werd... Nu we zijn verhaal horen over het ziekenhuis, kan ik het al beter plaatsen.
En ik ben echt positief begonnen tegenover Lil Kleine, maar wat hij nu allemaal doet is echt wel apart. Een 10 geven omdat je iemand persoonlijk kent en de muziekstijl leuk vind, kan ÉCHT niet. Je zit er als coach, niet als fanboy.
Hoop dat hij leert van deze keer en dat hij volgende week realistischer zal zijn.