Pfff ik ben ook een partijtje geïrriteerd door de keuzes gisteravond
Mijn hoop was dus als volgt:
Team Ali: Zoë Livay, Owen Playfair en Evelien van Buren
Zoë vind ik echt heel goed en ik gun haar écht het allerbeste bij Ali's label. Maar... het heeft ook wel een beetje een zure nasmaak. Ik bedoel: gaat dit dan nieuw worden? Is dit dan de nieuwe 'Jij komt er sowieso wel, dus ik kies je tegenstander'-move? Ze had voor mij best in de liveshows kunnen komen: de enige persoon ongeveer dit seizoen die ik écht als volwaardig artiest zie.
Owen deed het echt prima en was best interessant voor de liveshow.
Vind het erg jammer dat hij niet door mocht, maar oké, ik snap het ook.
Evelien deed het ZOOOO goed! Eindelijk iemand die gewoon lekker haarzelf lijkt te zijn, heel veel plezier en vrolijkheid meeneemt en ook gewoon erg veel talent heeft. Maar er is al genoeg gezegd: écht heel jammer.
Wat betreft de 3 die wél door zijn:
Debrah Jade vind ik echt niet interessant eigenlijk. Ze heeft inderdaad weinig laten zien, komt niet echt over als iemand die een publiek mee kan nemen als ik vergelijk met anderen. Ik vind haar gewoon niet echt liveshow-waardig en ben bang dat ze er meteen de eerste uitvliegt.
Sarah-Jane was ik een beetje vergeten, maar wow! Zij gaat héél ver komen als ze dit slim aanpakken. Heel erg verdiende liveshowplek!
Ik heb nog niet zoveel met Menno; moet hem echt vaker zien optreden of meer van hemzelf zien...
En zó jammer dat Hard2Get niet doormocht. Zij hadden echt iets vernieuwends kunnen brengen. Hard2Get, Sarah-Jane en Evelien was mijn keuze geweest na alle optredens, al had ik Zoë Livay ook héél graag in de liveshow gezien, misschien zelfs toch in het nadeel van Hard2Get.
Bij Anouk hoopte ik dus:
Team Anouk: Irene Dings, Jelle Glasbergen en Mannus ter Avest.
Ben heel blij dat Irene dus daadwerkelijk een liveshow heeft gekregen! Leuk omdat ik bij haar auditie was, maar vooral ook om haar wat zelfvertrouwen te geven. Doet mij ergens wel denken aan Pleun en ook wel een klein beetje Kelly Clarkson, dus ben benieuwd wat ze gaat laten zien!
Jelle heeft in zijn Blind Audition gewoon zoiets moois neergezet, dat het jammer is dat hij dat niet heeft waar kunnen maken. Terechte beslissing om hem niet mee te nemen.
Mannus had ik héél graag door zien gaan. Echt een bak talent heeft die jongen!! Hoop dat hij weer terugkomt!
Maar Anouk koos dus naast Irene voor:
Navarone; een makkelijke keuze vond ik dat eigenlijk. Had graag gezien dat ze wat kritischer was, want zo goed vond ik de vertolking van Chandelier echt niet, eigenlijk... Stevenen nu denk ik af op een gemakkelijke finaleplek...
Mikki ben ik eigenlijk ook geen fan van. Vind haar erg dertien-in-een-dozijn overkomen. Weet ook niet of ze het publiek kan overtuigen om op haar te stemmen. Ze zou al snel 'die ene kandidaat die er ook nog in zit' kunnen worden...
Na de aflevering had ik graag in de liveshow voor Team Anouk zien staan: Iris, Mannus en Cleo. Niet omdat Cleo nou fenomenaal heeft gezongen, maar vooral omdat ik denk dat die 3 mensen het meest interessant zijn om een groei in door te zien. Ik snap trouwens niet dat Jacky Lou genoemd werd als mogelijk winnaar: ik heb bij haar steeds het gevoel dat ik naar een musical zit te kijken
Maargoed, volgende week kijken we gewoon weer en hoop ik op:
Team Waylon: Raigny Jozephia, Dennis van Aarsen en Luminize
Team Kleine: Kimberly Fransens, Talita Blijd en Nika Pantovic