Deze keer kon ik de liveshow live meekijken, dus ook meedoen met de punten. Wordt niet boos (sorry
), maar dit waren mijn punten vanuit de app:
1. Jim (10) - Gewoon écht weer fantastisch! Ik heb ervan genoten dat hij zo'n tof hedendaags nummer, zo fantastisch mooi wist neer te zetten!
Heel erg gaaf!
2. Tjindjara (9.5) - Ik hou echt van Tjindjara: vooral van haar durf, haar eigen sound en haar focus om een zo compleet mogelijk en zo eigen mogelijke optreden neer te zetten. Niet perfect, nee. Maar wél heel erg gewaagd en allround: ik was dan ook zo blij verrast toen ze door mocht!!
Hoop inderdaad dat ze volgende week even laat zien waarom ze ook alweer in de finale thuishoort!
3. Nienke (9) - Gewoon weer heel erg goed, maar ik zou zo graag willen dat ze beter passende en meer populair toegankelijkere liedjes mag gaan zingen! Net als vorige week is er helemaal niks op de zang af te dingen, maar het blijft gewoon niet zo goed hangen ofzo. Hoop écht dat ze volgende week voor een Adele-achtig liedje gaat!
4. Kimberly (8.5) - Tsja, ze zong goed hoor, maar ik blijf een stukje persoonlijkheid/gevoel in haar optredens missen. Ze komt nog steeds eigenlijk vrij gemaakt over ofzo. Ik weet het niet: maar ze komt gewoon niet genoeg bij mij binnen. Maar des al niet te min is een 8.5 een prachtig cijfer: maar met die 4 tienen was ik het zwaar oneens!
5. Ronald ( 8 ) - Oeh, hij kwam er niet helemaal lekker in ofzo, want ik miste toch wat bij zijn optreden. Het nadeel voor hem is dat er zo weinig liveshows zijn, want anders had hij zeker meer progressie kunnen boeken in mijn ogen! Toch een mooie 8 gegeven omdat ik hem gewoon zo graag nog eens hoor knallen! Helaas heeft hij deze kans niet gekregen...
6. Demi ( 8 ) - Zong oké, maar ze doet wel elke keer hetzelfde kunstje. Mijn gevoel bij Demi (en Kimberly eigenlijk ook wel) is dat we al zóveel zangeressen zoals hun hebben...
Ja, het blijft en is goed, maar ik ben wel toe aan wat vernieuwenders!
7. Silayio (7.5) - Awh, ze is volgens mij gewoon niet zo op haar plek in de liveshows: had het idee dat ze bijna bang uit haar ogen keek. Hoe graag ik het d'r ook gun, ze was in mijn ogen inderdaad terecht niet door. Maar ik hoop dat we zeker nog wat van haar gaan horen, want ze verdiend het om verder gecoacht te worden!!
8. Aïrto (7) - Helaas bleef hij ook deze keer een beetje saai en onuitgesproken. Hij zong het oké, maar daarmee was ook alles gezegd. Heb weinig van zijn optreden onthouden, dus helaas maar waar is het dan gewoon terecht dat je eruit ligt in deze fase... Misschien net als Ronald had hij iets langer de tijd nodig om een andere kant te laten zien.
9. Samantha (ja, sorry, maar ik heb haar een 1 gegeven: je mag me slaan
) - Ze geeft mij zó'n Toppers gevoel, ze past echt perfect bij het rijtje Gerard Joling, Gordon, etc. Maar voor The Voice vind ik haar gewoon écht niet geschikt. Nog steeds laat ze alleen maar hetzelfde zien. Hoe ze het ook verpakt en doet: ze blijft keihard/schreeuwend zingen en ze bedoelt het vast en oprecht heel goed, maar het raakt mij niet en ik ben er echt allang op uitgekeken.
Al met al ben ik het dus vrij eens met de uitslag: hoewel ik het wel echt stom vond dat 4 van mijn favorieten bij de laatste 5 stonden (Tjindjara, Nienke, Silayio en Ronald). Uiteindelijk wel een terechte uitslag in mijn ogen en heel erg dankbaar dat Tjindjara nog een extra kans heeft gekregen!!!