Sorry dubbelpost maar er zit heel veel tijd tussen dus dan mag dat wel toch?
Ik vroeg me af wat jullie gaan eten met kerst? Ga je zelf koken?
Mijn ouders komen altijd eerste kerstdag bij ons eten. Normaal kookt Shifty dan, maar die vertikt het deze keer. Nu moet ik wat verzinnen dus.
Mijn ouders zijn nogal van de Hollandse Pot. Het mag eenvoudig zijn. Ze houden wel van een goed stuk vlees. En van soep en (zoete) desserts.
Als voorgerecht ga ik dus een soep maken. Zelf bouillon trekken en daar dan champignonsoep van maken, zonder pakje of zakje dus
Voor het nagerecht twijfel ik nog over zelfgemaakte chocolademousse, of bokkepootjestaart, of toch maar 2 soorten toetjes kopen. Shifty koopt altijd tiramisu, dus dat doe ik dit jaar zeker niet
Als hoofdgerecht ga ik volgende week ergens in een lunchpauze wat mooi vlees proberen te scoren. Liefst hertenbiefstuk of zo, en evt ook varkenshaas daarbij. Ik heb aardappelpartjes in de vriezer die ik erbij wil serveren. Nu twijfel ik nog over de groente daarbij. Normaal doet Shifty 2 soorten groenten, vorig jaar bijv rode kool met appel en cranberry's, en haricot verts. Ik wil dit jaar iets anders doen. ik wil niet teveel tijd in de keuken staan, dus ik dacht aan een schotel met verschillende groenten, die ik in de oven grill. Bijv bloemkool, broccoli, tomaat (is dat wel een groente? of is dat eigenlijk fruit?), ui, courgette, evt omdat het voor de kleur zo leuk is aubergine en 2 kleuren paprika. Alleen heb ik dat nog nooit zelf gemaakt, dus ik twijfel nog een beetje
Hebben jullie nog goeie ideeën?