Ik heb de papieren zelf klaar. Bagage komt ook wel goed, en dan krijg je een probleem met het speciaal voor de treinreis aangeschaft treinkaartje van de Albert Heijn.....
Ze raden aan, omdat het kaartje op naam geregistreerd wordt, om pas op de dag van vertrek de boel te activeren. Omdat ik dat voor de terugreis sowieso niet kon, heb ik beide richtingen geactiveerd, dus ook de heenreis.
Je moet een code invullen, ging goed, vervolgens moet je een keer op volgende klikken en daar je persoonlijke gegevens ingeven. Voorletters, achternaam, geboortedatum.
Ging ook goed, alle gegevens klopten.
Print ik de boel uit, staat mijn geboortejaar fout op het kaartje........ Ik dacht: ik heb nog een page back, om te kijken of ik het niet per ongeluk verkeerd had ingevuld, maar nee hoor, gegevens waren correct ingegeven. Het biljet voor de terugreis was overigens WEL correct eruit gerold.
Nu maar naar de klantenservice van Albert Heijn, want het kost me in plaats van de reguliere 25 euro, nu 38,50.
Ja, ik weet het wel, het is ''slechts'' 25 euro schade, maar ik vind het belachelijk dat je eerst een tamelijk lastige invulprocedure moet doorlopen, en je kaartje komt dan toch nog fout uit de printer.
@Daisy, dat van die tijd, dat is dus wat ik bedoel: er zitten er altijd tussen die vinden dat de aangegeven tijd niet voor hen geldt. Uit de ervaringen die ik met de laatste twee (heen-)vluchten heb gehad, kan ik zeggen, dat ik liever zo snel mogelijk door de douane ga, dan zo laat mogelijk. Dat komt omdat het me zelf in 2008 is overkomen dat ik wel 4 of 5 keer door het poortje moest, en na het apart scannen van mijn schoenen (veiligheidsschoenen met stalen neuzen) alsnog door mocht. Dat overkomt me dus niet meer, dacht ik. Stond ik in 2009 vlak achter een stel met hetzelfde probleem, alleen waren het daar geen stalen neuzen, maar die hadden allerlei piercings op niet nader te omschrijven plekken.
Anders gezegd: het kostte slechts een paar minuten extra, maar als je er zo een paar achter elkaar hebt, en de tijd begint te dringen, dan word je wel zenuwachtig, en dacn heb je het niet eens zelf veroorzaakt.