@Test, het toeval wil dat een collega van mij iets dergelijks heeft meegemaakt, en er ook iets over te lezen was op de Radarsite.
Ik ben inderdaad eens gaan googlen, en kwam (al eerder, overigens) bij EUclaim uit. Ook de consumentensites zoals de eerder genoemde Radarsite, en die van de Consumentenbond zijn van mening dat er dus inderdaad recht kan bestaan op een behoorlijke vergoeding (en dan bedoel ik het niet afschepen met een bloemenbon, zoals reisorganisaties vaak proberen te doen).
Maar wanneer je dat dan zo zegt in een berichtje, komt er weer een of andere onverlaat aanzetten met de mededeling ''als je gekuk hebt krijg je een tegoedbon van 25 euro'', zonder dat die persoon dan enige motivatie daarvoor heeft.
Dus vandaar mijn bericht hier over dit onderwerp.
Uit je reactie maak ik op (ik moet die anwbsite nog even doorlezen), dat het in feite niet uitmaakt, of je vlucht een lijndienst of een charter was.
Om even een voorbeeld te noemen dochteronderneming Condor (dochter van Lufthansa) beweerde eens dat een stel dat en andere vlucht kreeg toegewezen, geen recht op vergoeding had, omdat men die omboeking had gedaan uit veiligheidsoverwegingen. Het vliegend personeel was naar hun zeggen, oververmoeid.
Een edel motief, maar dit ontslaat de maatschappij niet van de financiele gevolgen, zo oordeelde EUclaim. Condor sputterde tegen, maar kwam toch over de brug met ruim 400 euro persoon.
Ik vraag me af of een vetraging juridisch gezien, iets anders is dan een vergvroeging van de vlucht.
Overigens verneem ik net uit Griekenland, dat het stel dat mij daar een paar keer meenam met hun Jeep, OOk is omgeboekt naar een andere vlucht. Ook voor hen geldt nu, dat ze de morgen die ze aanvankelijk nog hadden, nu kwijt zijn, doordat ze ineens om 7 uur vliegen, in plaats van om 14.00 uur.