Voilà! Jij mag.
Ik had eigenlijk niet gedacht dat het goed was...
Maar goed. Ik was nog bezig met een niet-voetbalvraag... maar die is nog niet af.
Heb dus nu (weer) een voetbalvraag... maar wel een leuke denk ik. Eentje om de hersens te pijnigen...
Nederland en België hebben op voetbalgebied altijd spannende wedstrijden gespeeld. Er was altijd elektrische lading.. De mooiste en spannendste wedstrijden waren in mijn optiek de beslissingswedstrijden najaar 1985, voor één plek op het WK in Mexico. De meesten weten wellicht nog hoe dat afgelopen is: vijf minuten voor tijd in de tweede wedstrijd kopte Georges Grün de fatale 2-1 binnen.
Welnu: de Belgen hadden in die tijd een waar sterrenteam opgesteld. Vele legendarische namen stonden op het veld. Nagenoeg dezelfde topselectie zou het jaar er op na een geweldig toernooi de 4e plaats behalen op het WK in Mexico.
Maar de Nederlanders? Die hadden een soort overbruggingsperiode. Het WK in Argentinië lag al 7 jaar achter ze en het succesvolle EK 1988 zou pas drie jaar later zijn. De 17 spelers die in die twee wedstrijden tegen de Belgen speelminuten kregen vormen dan ook een erg leuk en interessant gezelschap.
De vraag is simpel: welke 17 waren dat?
Regels zijn weer hetzelfde: antwoorden mag pas weer na twee andere geldige pogingen of als er 6 uur voorbij zijn... Winnaar is degene met de meeste goede antwoorden.
1. Marco van Basten (MollenvangR-Art)
2. Hans van Breukelen (TimvDons)
3. Ruud Gullit (MoleBuster)
4. Frank Rijkaard (Ricardo)
5. Wim Kieft (MoleBuster)
6. Peter Houtman (Tarbozan)
7. John van Loen (MoleBuster)
8. Bennie Wijnstekers (Tarbozan)
9. Adrie van Tiggelen (MollenvangR-Art)
10. Simon Tahamata (Tarbozan)
11. Ronald Spelbos (LdHmolletje)
12. Edo Ophof (MoleBuster)