Voor een sportfanaat is het niet doorgaan van de Olympische spelen een vervelende bijkomstigheid van de corona crisis.
Vandaar dat we een rondje langs de olympische trivia gaan maken.
Regels : 2 gok/antwoorden na je post, mag je pas weer gokken/antwoorden
Of na 6 uur na je eerder post.
Maar 1 antwoord per post
Vraag 1
De moderne olympische spelen begonnen in 1896. Tot aan de winter spelen in 2016 zijn er maar drie landen die aan alle spelen, zowel winter als Zomer hebben deel genomen. Noem er 1. ( dus hier kunnen 3 mensen 1 punt verdienen)
Vraag 2.
Er is 1 deelnemend “land” dat niet alleen aan alle olympische Zomerspelen deelnam, maar ook op al deze zomerspelen een gouden medaille meenam. Welk “land “ zoek ik? ( 1 punt)
Vraag 3
we weten allemaal dat team usa en China grootmachten zijn in het vergaren van medailles, maar er is een top 100 van medailles mogelijk waarin usa slechts plek 43 inneemt en wel een top 100 gewonnen medailles op Zomerspelen per miljoen inwoners.
Noem mij 1 land uit de top 10 medailles per miljoen inwoners Zomerspelen (1896-2016). Tipje 1 land hier heeft geen miljoen inwoners .
( 1 punt per juist land)
Tenslotte ook nog iets winters.
Vraag 4
er is 1 land wat wel medailles won op de Winterspelen , maar nooit op de Zomerspelen. Welk land zoek ik? ( ook 1 punt)
Antwoorden
1. A
1. B
1. C
2
3. A
3. B
3. C
3. D
3. E
3. F
3. G