Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 96389 keer)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #120 Gepost op: 14-03-2010, 21:56:02 »
Het wordt idd leuker naarmate we meer kinderen te zien krijgen. We hebben ze nu allemaal minstens 1 keer aan het werk gezien dus het kan nu alleen maar beter worden. Met Seppe zat ik wonder boven wonder dus ook goed, spijtig voor Team Rood dat Seppe zich versprak bij de kartingbaan.

Die Stefaan, nu weet ik weer vanwaar ik hem ken! Hij speelt trouwens ook nog in een bekende spot van 'de warme bakker' ::rofl:: Geweldig hoe hij die bange moedertjes op stang joeg. Soms zelfs erg geslaagd. Mama Lichtblauw was er helemaal ingetrapt. (En die uitspraak van Sam: "Hopelijk zitten er een paar seuten in die tegen niks kunnen".)

En toch wel even opmerken. Wat moeten Bart De Pauw en zijn crew er serieus tijd en werk in gestoken hebben. Elke opdracht is even ingewikkeld en inventief in elkaar gestoken als de vorige. Maar wat het voor mij extra sterk maakt, zijn de humor-momenten. Is elke keer gieren wanneer Bart er weer eens tussenkomt.

En volgens mij wordt het vanaf nu nog meer de moeite. Volgende keer mogen ze
1. Allemaal hun kinderen zien, in groep. Eens zien wie overeind blijft als ze in contact komen met hun eigen oogappels.
2. Zoals werd aangekondigd, het spel neemt een interessante wending. Sommige koppels zitten dicht bij eliminatie.

Offline NF07

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 14-03-2010, 22:01:42 »
Seppe heeft zich helemaal niet versproken he, ik speel graag met playstation noem ik niet verspreken :p
Bart is idd hilarisch Xd
Astrid speelt wel goed comedie hoor. Ze vroeg zelf of ze aan iemand gelinkt werd, en toen Helga "Anne" zei was het zo 'Wie zijn da? "  ::rofl:: Ze is natuurlijk ook ni klein meer he :clown:
Wat wel jammer was is dat we niet meer van die confontaties hadden tussen kinderen en ouders, want ongetwijfeld wel gebeurt is.
Dis zal ongetwijfeld wel gevraagd hebben aan Pim hoe oud ze is bvb.
Alleen weten we nu dat Aram in Vlaanderen woont ::tandpastasmiley::

Zeer leuke aflevering, morgen nog eens bekijken en analyse maken(doe ik telkens) ::tandpastasmiley::
Zo ben ik nu bijna zeker dat Fleur de zus van Seppe is.
Ook heeft Arno volgens mij een oudere broer, en geen zus.

Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #122 Gepost op: 14-03-2010, 22:34:30 »
Seppe heeft zich helemaal niet versproken he, ik speel graag met playstation noem ik niet verspreken :p

Had het zo al niet goed verstaan en ja heb geen digitale terugspeelfunctie. Maar Grijs legde direct de link naar Tom, wat later dan ook nog zijn pa bleek. Niet zo goed dus van Seppe, maarja hij is wel nog klein hè dus 't is hem vergeven. Ik denk dat het moeilijker wordt voor de koppels om zijn broer/zus (ik denk nog altijd zus - Fleur) te vinden.

Astrid speelt wel goed comedie hoor. Ze vroeg zelf of ze aan iemand gelinkt werd, en toen Helga "Anne" zei was het zo 'Wie zijn da? "  ::rofl:: Ze is natuurlijk ook ni klein meer he :clown:

Stond echt versteld van de manier waarop ze dat had opgelost. Je zit daar maar in zo'n trage attractie terwijl die Helga u daar keihard confronteert dat ze haar alleen nog bij Anne en Guy zou zetten. Daarom is het plezant dat er een goeie mix tussenzit, kleintjes en oudere kinderen. Sommigen onder hen kunnen echt staalhard liegen hoor.

(Ik heb zo te zien soms wel moeite met dingen verstaan die de koppels zeggen.) net ook met dat van Seppe, bij dat van Astrid hetzelfde, misschien volgende keer ondertitels erbij.)

Wat wel jammer was is dat we niet meer van die confontaties hadden tussen kinderen en ouders, want ongetwijfeld wel gebeurt is.
Dis zal ongetwijfeld wel gevraagd hebben aan Pim hoe oud ze is bvb.
Pim hoort net als Astrid bij de oudere kinderen, 15-16 dus. Dat zie je toch zo.

Alleen weten we nu dat Aram in Vlaanderen woont ::tandpastasmiley::
Waar anders? Het is en blijft een Vlaams spelprogramma.

Zo ben ik nu bijna zeker dat Fleur de zus van Seppe is.
Ook heeft Arno volgens mij een oudere broer, en geen zus.

Dus ben je toch om nu en volg je mijn gedacht. Dacht dat je ze niet vond passen bij Rood?
Voor Arno zou ik nog geen zus uitluiten. Maar ik dacht het eerst ook. Senne lijkt me een goede partij maar hij kwam al in contact met Groen en daar klikte het niet meteen (of goed gespeeld). Anke leek me meer hetzelfde accent te hebben van Arno.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #123 Gepost op: 14-03-2010, 22:35:47 »
Tja, ik vind het een leuk programma, ik blijf het ook wel kijken, maar ik loop toch tegen het probleem aan dat ik al die mensen niet kan leren kenne. Ik zie alleen het programma, ben niet bereid er verder op internet of op andere tijdstippen naar andere programma's te kijken, dus het zegt me allemaal niks. Als iemand zegt: "Ja, Bep en Arie horen bij Toos en Henk," dat zal allemaal wel, ik heb geen idee wie dat zijn. Al geven ze nu de oplossing van de puzzel aan de kijkers, dan weet ik het nog niet. Ik ken ze niet, ik kan ze niet leren kennen. Ofwel 7 koppels zijn teveel (ik herken ze niet over de afleveringen heen), ofwel 32 kinderen is teveel.
Dus dat is spijtig, het is mij tè onoverzichtelijk.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #124 Gepost op: 14-03-2010, 22:47:45 »
Het concept is echt ijzersterk en dat merk je ook. Het zit gewoon goed in elkaar. Maar het is mij nu wat te chaotisch, al die kinderen rennen maar door elkaar en als je niet heel intensief kijkt snap je er al gauw niets meer van.
Die opdracht vorige week, met die attributen, was heel wat beter te volgen dan die pretparkopdracht nu.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #125 Gepost op: 14-03-2010, 22:53:11 »
Als iemand zegt: "Ja, Bep en Arie horen bij Toos en Henk," dat zal allemaal wel, ik heb geen idee wie dat zijn.
Jakkes, waarschuw me als er ooit een programma op de buis is wanneer die kandidaten meedoen. dan kijk ik zeker niet! ::rofl::

Ik kan het best begrijpen dat sommige mensen het onoverzichtelijk vinden. Ik alvast niet, zit er helemaal in ondertussen. En dat programma op ketnet helpt daarbij. Misschien moet je maar eens de compilatie kijken op zaterdag of zondag, dan heb je al die kleine stukjes in één keer. Maarja de kinderen zijn allemaal zowat voorgesteld ondertussen dus weet niet als je er nog veel aan hebt. Vind het zelf te doen: 32 kinderen en 14 ouders onthouden (ben zelf al zeg ik het zelf wel extreem goed met namen/gezichten onthouden). Maar ik begrijp best dat het voor sommigen wat van het goede teveel is. Mij niet gelaten, ik geniet met volle teugen verder van het vervolg.

Het concept is echt ijzersterk en dat merk je ook. Het zit gewoon goed in elkaar. Maar het is mij nu wat te chaotisch, al die kinderen rennen maar door elkaar en als je niet heel intensief kijkt snap je er al gauw niets meer van.
Die opdracht vorige week, met die attributen, was heel wat beter te volgen dan die pretparkopdracht nu.

't Is idd erg chaotisch af en toe, maar ik neem aan dat daar misschien nog wel verandering in komt, alle kinderen moesten zo te zien aan bod komen tijdens de eerste afleveringen. Soms lijkt het idd erop dat ze door onze strot geramd worden zonder ze echt te leren kennen. Ik wacht nog altijd op een beetje meer spellen waar meer interactie mogelijk is tussen de ouders en kinderen, nu is het nog te veel geld sprokkelen in de pot.

« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 22:55:18 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 14-03-2010, 22:56:22 »
2Pim hoort net als Astrid bij de oudere kinderen, 15-16 dus. Dat zie je toch zo.
1Waar anders? Het is en blijft een Vlaams spelprogramma.

3Dus ben je toch om nu en volg je mijn gedacht. Dacht dat je ze niet vond passen bij Rood?
Voor Arno zou ik nog geen zus uitluiten. Maar ik dacht het eerst ook. Senne lijkt me een goede partij maar hij kwam al in contact met Groen en daar klikte het niet meteen (of goed gespeeld). Anke leek me meer hetzelfde accent te hebben van Arno.

1-Ik gaf maar een vb van die leeftijd he, kon ook woonplaats, provincie, huisdieren, bezigheden enzo zijn ;)
2-dat was een grapje feniks :p
3-Ik vond Seppe idd niet passen bij rood, maar past wel volledig bij Fleur. Dus nu Seppe echt de zoon is, is Seppe volgens mij de dochter ;)
Senne zal het niet zijn, want ze heeft Senne zelf uitgekozen, en ze zou wel dom zijn haar eigen kind te kiezen (met die proef) Anke praat veel te veel om de zus tezijn, lijkt me ook eerder iemand uit spotjes zoals Sam, maar daar kan ik helemaal mis zitten.
Lomperik..

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #127 Gepost op: 14-03-2010, 23:08:51 »
Jakkes, waarschuw me als er ooit een programma op de buis is wanneer die kandidaten meedoen. dan kijk ik zeker niet! ::rofl::

Ik kan het best begrijpen dat sommige mensen het onoverzichtelijk vinden. Ik alvast niet, zit er helemaal in ondertussen. En dat programma op ketnet helpt daarbij. Misschien moet je maar eens de compilatie kijken op zaterdag of zondag, dan heb je al die kleine stukjes in één keer. Maarja de kinderen zijn allemaal zowat voorgesteld ondertussen dus weet niet als je er nog veel aan hebt. Vind het zelf te doen: 32 kinderen en 14 ouders onthouden (ben zelf al zeg ik het zelf wel extreem goed met namen/gezichten onthouden). Maar ik begrijp best dat het voor sommigen wat van het goede teveel is. Mij niet gelaten, ik geniet met volle teugen verder van het vervolg.

't Is idd erg chaotisch af en toe, maar ik neem aan dat daar misschien nog wel verandering in komt, alle kinderen moesten zo te zien aan bod komen tijdens de eerste afleveringen. Soms lijkt het idd erop dat ze door onze strot geramd worden zonder ze echt te leren kennen. Ik wacht nog altijd op een beetje meer spellen waar meer interactie mogelijk is tussen de ouders en kinderen, nu is het nog te veel geld sprokkelen in de pot.

Volgens mij scheelt het echt dat jij een Belg bent, want het leeft daar vast meer en jullie hebben die programma's eromheen, en vast ook de media die er wat mee doen. Ik wil het niet zo intensief volgen omdat ik druk genoeg ben met de mol, maar ik vind vooral bij deze aflevering dat alles echt door elkaar vliegt: mensen, shots, gesprekken, logica.
Ik zat met een vriendin te kijken en we snapten bijvoorbeeld bij die angstopdracht totaal niet of het nou hun eigen kinderen waren of niet. Maar bij de vorige aflevering had ik dat niet zo, toen was het overzichtelijker. En wie bij wie hoort interesseert me eigenlijk niet zo, ik zou die kinderen echt never uit elkaar houden.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #128 Gepost op: 14-03-2010, 23:23:03 »
1-Ik gaf maar een vb van die leeftijd he, kon ook woonplaats, provincie, huisdieren, bezigheden enzo zijn ;)
2-dat was een grapje feniks :p
Dacht ik wel. Soms vergeet ik nuance erin te leggen met die mooie smiley's.

3-Ik vond Seppe idd niet passen bij rood, maar past wel volledig bij Fleur. Dus nu Seppe echt de zoon is, is Seppe volgens mij de dochter ;)
Leg me dat nog eens uit. Amai tweeslachtig ook nog. Hopelijk kan hij het goed verbergen. ::rofl::

Senne zal het niet zijn, want ze heeft Senne zelf uitgekozen, en ze zou wel dom zijn haar eigen kind te kiezen (met die proef) Anke praat veel te veel om de zus tezijn, lijkt me ook eerder iemand uit spotjes zoals Sam, maar daar kan ik helemaal mis zitten.
Ja zoiets kan natuurlijk wel hoor, dat ze hun eigen kinderen gaan moeten kiezen. Zal hopelijk ook nog wel komen de volgende weken. Dan zal het erop aankomen wie ijzig koel blijft en wie door de mand gaat vallen.

En dat Anke veel praatte tijdens de aflevering wil zeggen dat ze enorm goed matcht met Arno haha, die zijne mond stond anders ook niet stil. ::rofl:: Je kan het natuurlijk ook zo bekijken, hij speelde liever met zijn kameraden omdat hij thuis al een zus heeft.

Verder denk ik ook dat de tijd van speuren voor ons bijna over is. Eenmaal als die gele heks ::heks:: enz. eruit ligt is bijna de hele puzzel gelegd voor de kijker. Dus vanaf dan kunnen we enkel nog discussiëren over hoe goed of slecht de bewuste aflevering was.

Volgens mij scheelt het echt dat jij een Belg bent, want het leeft daar vast meer en jullie hebben die programma's eromheen, en vast ook de media die er wat mee doen. Ik wil het niet zo intensief volgen omdat ik druk genoeg ben met de mol, maar ik vind vooral bij deze aflevering dat alles echt door elkaar vliegt: mensen, shots, gesprekken, logica.
Ik zat met een vriendin te kijken en we snapten bijvoorbeeld bij die angstopdracht totaal niet of het nou hun eigen kinderen waren of niet. Maar bij de vorige aflevering had ik dat niet zo, toen was het overzichtelijker. En wie bij wie hoort interesseert me eigenlijk niet zo, ik zou die kinderen echt never uit elkaar houden.

Nee, zo erg leeft het hier niet hoor. Wordt bijna niets mee gedaan in de media. En ik ben het me je eens dat het wel wat rommelig is hoor, ik probeer het gewoon zo positief mogelijk te zien. Zelf vind ik dat de opdrachten meestal niet zo goed worden uitgelegd waardoor dat soms wat verwarring zaait bij de kijker. Dat gebeurde duidelijk vandaag. De voice-over bleef maar gaan: "Maar wat ze niet wisten..." Ik heb dan veel liever dat ze aan het begin alles duidelijk uitleggen aan de kandidaten. Ze leken het zelf niet echt te snappen. En dat tweelingenspel, dat leken de koppels ook niet echt te snappen, weer zoiets ingewikkelds.

En ik had zelfs liever gehad dat we niets wisten van wie bij wie hoorde. Ik hou meer van het verrassingseffect maarja, de halve puzzel is nu al gelegd met een quasi halve gelekte puzzel. Was veel leuker geweest als daar na een paar afleveringen twee kinderen achter die deur stonden waarvan je het niet had verwacht.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 23:30:29 door feniks »

Offline lelie

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 15-03-2010, 11:38:04 »
Er komen nog kinderen achter de deur te staan hoor.

Offline lelie

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 15-03-2010, 11:48:23 »
Voor alle duidelijkheid, Bart peeters heeft de selectie NIET gedaan.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #131 Gepost op: 15-03-2010, 15:50:20 »
Alweer een goeie 100.000 kijkers minder gisteren.

Aflevering 4 klokt af op 798.034 kijkers. Het programma zakt naar de 5e plaats. 't Is dus duidelijk een dalende trend en die lijkt niet te stoppen. In totaal hebben er al zo'n 400.000 kijkers afgehaakt sinds aflevering 1. Niet zo'n goed nieuws dus voor de makers.

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 15-03-2010, 16:47:50 »
Ik bedoelde dat Fleur dan de dochter is, srry kwou te snel typen xD
Had miss idd leuker geweest als er nergens iuets te vinden was over wie bij wie, en ook geen kinderen in de aflevering bekend werden gemaakt. Want nu heb ik er nog 3 nodig, eigenlijk 2 want ik denk dat ik weet wie nog bij Rood hoort, en dan is de puzzel vol :s Gelukkig lijken Oranje en Groen me moeilijk te vervolledigen
@Lelie, dat heeft hij wel gedaan, samen met anderen.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2010, 16:53:39 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline lelie

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 15-03-2010, 20:07:20 »
Toch niet, weet het zeker....

Offline lelie

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 15-03-2010, 20:08:49 »
Het zijn Sofie De pauw en Elly schoonzus van Bart peeters

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #135 Gepost op: 15-03-2010, 21:22:00 »
Volgens mij is lelie insider.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #136 Gepost op: 15-03-2010, 22:12:04 »
lelie heeft gelijk. Bart Peeters heeft er niks mee te maken. Daar hoef je geen insider voor te zijn om dat te weten. Iedereen die het interview met de dames van de casting in de Humo heeft gelezen is daarvan op de hoogte. De enige die hier verantwoordelijk zijn, zijn idd Sofie De pauw, een criminologe en zus van de bedenker, en Elly Ledez, schoonzus van Bart peeters. Dat laatste is vermoed ik puur toeval!

http://www.humo.be/tws/deze-week/19657/sofie-de-pauw-en-elly-ledez-de-selectiedames-van-de-kinderpuzzel.html
« Laatst bewerkt op: 15-03-2010, 23:44:56 door feniks »

Offline lelie

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 16-03-2010, 09:12:10 »
Het is inderdaad zonde dat de kijkcijfers verminderen.Zo'n toffe ploeg en Bart is een fantastisch man. ::ohno::

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 16-03-2010, 17:13:36 »
In dat artikel staat 16 volwassenen en 32 kinderen.
Heeft er een koppel afgezegd ?
zou best kunnen want 14 echte en 18 'valse' kinderen is zo onlogisch.
Lomperik..

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 16-03-2010, 17:19:07 »
Ik moest ook zo lachen toen in het pret park het ene team klaar was en langs het andere team rende en achter dat team een grote groep mensen rende van de crew ::rofl::.