Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 96387 keer)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #100 Gepost op: 7-03-2010, 21:17:33 »
Zo zo, Caro en Dante, broer en zus. Ik wist het toen ze samen in de helikopter zaten. Hoe dat jongetje keek naar zijn grote zus, tijdens die spectaculaire proef, zei voor mij alles! Ik herkende meteen de band tussen zus en broertje.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En de manier waarop Dante zweeg tijdens het vragenvuur van Team Donkerblauw versterkte mijn vermoeden. Het leek wel alsof hij absoluut niet zijn mond voorbij wou praten. Wat zal het interessant zijn om de interactie tussen ouders en kinderen te zien in de volgende aflevering.

Toch broer en zus  ::oink::
Srry Feniks, je had gelijk  ::oink::
Best wel een shock voor mij, kwas er zeker van :p
Wel groot leeftijdsverschil en ze lijken echt niet op elkaar zoals Helga en Dis zeiden

Helga en Dis kunnen zeggen wat ze willen. Ik vond anders toch wel dat hun fysieke gelijkenis sterk naar voren kwam tijdens de aflevering. En in het duo-shot op het einde zag je meteen dat ze familie waren hoor!
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 21:37:51 door feniks »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #101 Gepost op: 7-03-2010, 21:44:14 »
Die opdracht met de voorwerpen was echt geniaal! Die moeten ze echt eens in WIDM gebruiken. De één een rouwstoet en de anderen een compleet fanfare, en die geit erbij, echt geweldig bedacht  ::rofl:: (de rest heb ik weer niet gezien omdat er iets tussenkwam.  >:()

Offline NF07

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #102 Gepost op: 7-03-2010, 22:06:44 »
Wat me wel opviel, toen ze zo hun kinderen moesten kiezen. Dat het bijna allemaal kinderen van de puzzel waren, en amper zonder.
Wat me ook opviel, in de helicopter toen Lio zo zei 'maar wij hebbben hier geen ouders!'
Toen draaide Senne zeer snel zen hoofd weg en die schoot zeer hard in de lach.
Denken jullie wat ik denken ? :p

Tijdens dat telefoneren met kinderen hoorde in Andres (denk het 75 procent zeker dat het andres was) zeggen :
'nog bijna niemand heeft door dat ik en harm broers zijn, das wel gemakkelijk!' (of Aram, ze hadden ze het zo'n beetje versneld of Andres sprak de naam zeer snel uit :p)
aangezien er alleen nog 2 plaatsen overzijn bij rood is dit snel gelegd ? :-)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 23:01:13 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #103 Gepost op: 7-03-2010, 23:38:45 »
Wat me wel opviel, toen ze zo hun kinderen moesten kiezen. Dat het bijna allemaal kinderen van de puzzel waren, en amper zonder.
Wat me ook opviel, in de helicopter toen Lio zo zei 'maar wij hebbben hier geen ouders!'
Toen draaide Senne zeer snel zen hoofd weg en die schoot zeer hard in de lach.
Denken jullie wat ik denken ? :p

Dat doen ze wel allemaal hoor. Vorige keer deden Céleste en Anke hetzelfde dus ik zou niet te hard van stapel lopen. Al zou Senne wel eens bij Jutta kunnen passen. In 'de 32' hadden de andere kinderen het erover dat die twee dezelfde geboortedag hadden. Vind hem ook nog passen bij Groen (Cindy & Rudy) en hunne Arno. Voor Donkerblauw (Helga & Dis) kan ik me wel vinden in het verhaal over een adoptiezoon (Elbrich komt dan in the picture).

Tijdens dat telefoneren met kinderen hoorde in Andres (denk het 75 procent zeker dat het andres was) zeggen :
'nog bijna niemand heeft door dat ik en harm broers zijn, das wel gemakkelijk!' (of Aram, ze hadden ze het zo'n beetje versneld of Andres sprak de naam zeer snel uit :p)
aangezien er alleen nog 2 plaatsen overzijn bij rood is dit snel gelegd ? :-)

Sommigen van de kinderen spelen ook een spel he, die mogen dus ook liegen. Komt dus goed van pas als ze de kijkers om de tuin willen leiden. Dit was de klassieke montage-truc die ze altijd bij De Mol gebruiken. Ik heb trouwens hetzelfde gehoord met een jongetje (Seppe denk ik, niet zeker) die het had over zijn zus.
Vond het ook heel grappig dat Vanessa vertelde dat één van haar kinderen een heel ander accent had aangenomen dan het gebruikelijke West-Vlaams. Hilarisch!
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 23:41:54 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 8-03-2010, 17:11:51 »
Waarom zou Elbrich een kind van de puzzel moeten zijn, kan ook een instinker zijn he ;)

iets over Olga :
In het laatste nieuws staat er elke maandag een artikel over de kinderpuzzel, daarin staan altijd weetjes en ontdekkingen.

Ik weet niet of ik de kranten van vorige weken nog heb, zal morgen eens zoeken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 18:44:52 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #105 Gepost op: 8-03-2010, 19:24:43 »
Hmm, het aantal kijkers zit in een neerwaartse spiraal  ::niet-ok:: Hopelijk gaat dat nog omhoog

Aflevering 1: 1.212.000
Aflevering 2: 1.094.000
Aflevering 3:   896.000
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #106 Gepost op: 8-03-2010, 20:20:26 »
Vanavond in 'de 32':
1. Hoe zielig, al die kindjes die aan 't wenen waren. Dante had het precies het moeilijkst van allemaal, vandaar dus zijn stilzwijgen later.
2. Zo zie je maar wat montage kan doen hè. Tijdens het belmoment leken ze wel allemaal een kind van ...
3. Iemand enig idee van wie de stem is die het programma inleidt? Want ik vind de stem nogal gelijken op die van Mama Rood (Inez).

Dan over Olga, leek me al heel onwaarschijnlijk dat ze bij de puzzel hoorde, enige kans die ik haar gaf was nog bij oranje. Na aflevering 2 leek ze me eerder een kindactrice, toen ze haar liefdesbrief voorlas. Beetje aanstellerig, begrijp het nu dus helemaal vanwaar ze dat heeft, de gelijkenis is treffend. Ik denk wel dat ze de koppels zand in de ogen kan strooien want heb haar al verschillende keren voorbij zien komen in de puzzels van de kandidaten.

(Ik durf bijna niet meer in die spoilers kijken.)

Hmm, het aantal kijkers zit in een neerwaartse spiraal  ::niet-ok:: Hopelijk gaat dat nog omhoog

Aflevering 1: 1.212.000
Aflevering 2: 1.094.000
Aflevering 3:   896.000

Het was nog altijd het derde beste bekeken programma op zondag. Alles scoorde wat minder zondag. Hoop dat het geen trend zal worden want het verdient wel goede kijkcijfers. De derde aflevering vond ik trouwens supergoed! Maak me nog niet al te veel zorgen ... 

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #107 Gepost op: 10-03-2010, 11:51:44 »
Die opdracht met de opstakels was inderdaad super. Alleen hadden ze van mij een echt oud omaatje mogen nemen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 10-03-2010, 12:53:14 »
Nieuwe ontdekking
Ik keek gisteren naar VTm en het was reclame ( van Sea Coast)
Er zit daar een klas vol leerlingen en een leerkracht
die leerkracht vroeg toen 'Sam waar ga jij dit jaar op vakantie?'
Sam antwoorde 'Wij gaan 7 dagen naar miami'

de naam+uiterlijk+dat accent+dialect ; het kan niet anders dan Sam uit DKP zijn.
Volgens mij heeft Bart Peeters kinderen gekozen die al iet of wat kunnen comedie spelen of hoe je dat moet noemen.
Dus volgens mij kan je na Olga, ook Sam uitsluiten
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #109 Gepost op: 10-03-2010, 15:58:18 »
Je hebt geluk Nys-Fan want ik ging net hetzelfde posten maar had vanmorgen geen toegang tot het internet. Heb gisteravond hetzelfde opgemerkt, was wel heel duidelijk Sam uit de Kinderpuzzel tijdens de reclame. Ik ben het met je eens dat hij waarschijnlijk kan worden uitgesloten als puzzelstuk.

Maar daarna sla je de bal wel mis hoor want Bart Peeters heeft nagenoeg niks te maken met de casting. De screening van de kandidaten en kinderen was voor de rekening van de zus van Bart De Pauw en Bart Peeters' schoonzus.

De dames hebben in mijn ogen serieuze steken laten vallen bij de casting. Het is toch geen goed teken dat er om de andere dag kinderen en gezinnen ontmaskerd worden zonder al te veel moeite te doen.

Die opdracht met de opstakels was inderdaad super. Alleen hadden ze van mij een echt oud omaatje mogen nemen...

Vond het toch komischer nu het een gespeelde rol was. Zou veel te serieus zijn denk ik, moest het een echt omaatje geweest zijn.

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2010, 16:59:59 »
Bart Peeters ook hoor, stond in het artikel van maandag in de krant ;)

de aflevering van deze week wordt super denk ik _O_
Lomperik..

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 10-03-2010, 17:21:23 »
Helaas kan ik ze op zondag nooit zien, gelukkig zijn er wel de samenvattingen online te zien maar kan iemand misschien de afleveringen uploaden?
Weet je het niet, antraciet

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 12-03-2010, 22:42:22 »
Weer een ontdekking/tip door een spel op een.be site
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 00:04:08 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #113 Gepost op: 14-03-2010, 15:13:37 »
Vanmorgen weer de hele compilatie van 'de 32' gezien op ketnet. Vind ik echt een meerwaarde voor het programma en ze zouden het wat mij betreft zelfs op één kunnen uitzenden. Op die manier zouden wat meer mensen betrokken raken vermoed ik. Heb het al vaak vermeld maar je raakt er echt wat wijzer uit.

Wat 'n tof idee trouwens, zo'n "stille fuif". Ook grappig hoe die mannekes probeerden andere kinderen te koppelen aan hun eigen ouders. Moet geweldig zijn voor die kinderen, de boel zo op stelten zetten.

De verdachte kinderen in mijn vizier:
Zeker:

Quasi-zeker:
Fleur & Seppe (Inez & Tom) Vanavond komt Seppe in actie dus we zullen zien.
Guust (Helga & Dis - Jutta) Lijkt erg op een mix tussen ma en pa, en zoals één van de andere koppels. Hij vloekte op gegeven moment krak hetzelfde als zijne pa.

Twijfelgevallen:
Anke (Cindy & Rudy - Arno)
Senne (Groen of Oranje)
Jade (Oranje)
Rone (zelfde lach op foto als Astrid)

Oranje vind ik zeer moeilijk om een broer/zus te koppelen aan Astrid. Op het eerste gevoel af dacht ik aan een broer maar begin meer en meer te denken dat ze een zusje heeft.
En wat te denken over Jade? Zij hoorde in haar koptelefoon Bart De Pauw zeggen: "Jade, het is tijd om je zus erbij te halen."
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 15:15:14 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 14-03-2010, 17:00:46 »
Guust lijkt mij ook bij donkerblauw te horen.
Jade gaat nooit bij Oranje, want Anne zei nog zo na dat Jade zei welke dieren ze thuis allemaal hadden. Dat ze dacht dat het niet bij de koppels hoorde, omdat je toch geen oppas voor al die dieren zou vinden.
(miss moest ze dit zeggen voor de camera, maar toch )
Over Fleur en Seppe zouden zeker broer en zus kunnen zijn, maar ze passen me niet bij rood.
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #115 Gepost op: 14-03-2010, 19:25:41 »
Ik had beloofd de 4e tip te posten, heb wat problemen gehad met scannen en het formaat aanpassen, maar hier is ie dan. (Sommige letters zijn nogal onduidelijk maar dit was ook het geval in de krant. De kwaliteit liet wat te wensen over.)

Eén van mijn vermoedens blijkt te kloppen. Heb hem zelf al opgelost. In combinatie met andere gevoelige informatie, weten we alweer iets meer. See for yourselves.
Je kan natuurlijk ook wachten tot aan het eind van het programma.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 19:27:18 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 14-03-2010, 19:37:44 »
Jammer dat  er maar 1 kind wordt bekendgemaakt :p
Twas een best moeilijk raadsel ;)
Lomperik..

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #117 Gepost op: 14-03-2010, 19:45:53 »
Niks jammer! (Je hebt toch wel het raadsel opgelost en niet zomaar de spoiler bekeken want vond het eerst ook best moeilijk tot mijne belgische frank viel. ::trots::) Zou er nu echt geen andere manier zijn om erachter te komen. Vind dit anders ook maar niks.

Laten we hopen dat in aflevering één compleet gezin wordt gevormd door de andere koppels. Het zou goed zijn voor het programma, en spannender. Hopelijk Madam geel ::heks:: en haar nageslacht. Aargh dat mens ergert me mateloos! Tot nu toe al tijdens elke aflevering. Zou haar 'fanatiek maniakaal' gezicht wel eens willen zijn als haar kids straks achter die deur staan te wachten. Zo, dat moest er even uit. (ff off-topic, in aflevering 1 was er discussie over het beroep van haar man, lijkt me echt wel een griezelige tandarts. :-X)

(Volgens mij gaat één van de koppels er binnenkort uit waarvan nog geen kind in de puzzel te zien is. Kwestie van het shock-effect te behouden.) Fingers crossed dus dat er vanavond een koppel uitgaat, verder wacht ik in spanning de 4e aflevering af. Het schijnt een goeie te worden.

« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 19:48:41 door feniks »

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 14-03-2010, 21:06:37 »
Lolz Jade heeft idd een tweelingszus, maar die niet in het spel zat xD
Maar als je het accent van Rone hoort kan dat ook de zus zijn.

Edit :
Er werden er toch 2 bekendgemaakt, Seppe bij rood. Raar dat dat niet in het raadsel stond.
Er werd ook gezegd dat het voor sommige koppels benauwd begint te worden, volgens mij idd voor geel.
Citaat
Zou er nu echt geen andere manier zijn om erachter te komen. Vind dit anders ook maar niks.
wat bedoel je hiermee ?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 21:22:08 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #119 Gepost op: 14-03-2010, 21:23:16 »
Ik heb weer genoten van de aflevering zonet. Weer ijzersterke opdrachten en heerlijke humor. Leuk om die Stefaan weer te zien, ik herkende 'm nog als stalker van Bart in Het Geslacht de Pauw. :P