* Ik ben misschien naiëf, maar ik geloof nog altijd dat Woestijnvis het beste met z'n kijkers voorheeft en ga er dus vanuit dat er NIET geknoeid is met de testresultaten en bijbehorende analyze van de slaapproef
Ik ook! En dat is niet eens naïef. Over de eerste 2 series vd BE-mol kan ik niets zeggen, want die heb ik niet gezien, maar ieder Nl-seizoen hebben we hier wel een discussie gehad en tot nu toe bleek het "ergste" geval van interventie door de crew: Het opnieuw gooien vd dobbelsteen met Deborah in NL-1. Waarschijnlijk zal ook deze serie blijken dat er niet geknoeid is met gegevens.
Bertha: Waarom zou de mol niet kunnen zitten in het team van de hindernissen? Het is namelijk tamelijk makkelijk om iemand uit z'n slaap te krijgen als je aan het schieten bent?
Zou idd ook kunnen, ik denk dat je dan doelt op Corry want die deed er vrij lang over(afgaande op wat de regie ons liet zien), maar ook omdat ze 10 punten heeft valt ze erg op. Zou wel een erg lompe mol-actie zijn als zij de mol blijkt te zijn. Marc zou dan een goeie zijn, aangezien hij koste wat kost Corry nog over de muur sleept om te zorgen dat zij ook even flink "lawaai" maakt. Maar (wederom maar even afgaande op wat de regie ons liet zien=niet echt betrouwbaar) hij schoot
zelf die kleiduiven toch vrij rap neer...
de switch (Christophe<->Shadia) die ze doorgevoerd hebben, was niet doordacht. Want het was duidelijk precies wat de mol wou, nl. dat alles afhing van de cruciale slaapproef.
Niet doordacht mischien, maar wel volkomen logisch. Voordat ik erop kwam om alle punten eens na te rekenen had ik de aflevering al 3x gezien was ik al een halve week verder. De kandidaten moesten terplekke beslissen. Dat Inge en Bruno er goed aan deden zich als mol te gedragen is natuurlijk uit de lucht gegrepen; zij hadden totaal niet het overzicht dat wij hadden en wisten niet dat hun opdracht niet doorslaggevend zou zijn.
Stijn-de-mol heeft zichzelf maar 2 punten gegeven, wat heel onmols lijkt. Maar die 2 punten zijn wel cruciaal: Door die te verknoeien moest niet alleen de slaapproef lukken, maar ook de schietproef. Het was heel goed ingeschat van hem dat wel één van de twee niet ging lukken.
Wat je zegt klopt, maar als dit als mol-actie zou aangevoerd worden zou ik het een zeer zwakke vinden. Want ook al saboteer je die "cruciale" punten, je hebt de rest van de opdrachten totaal niet meer in de hand. Die worden uitgevoerd door kandidaten die allemaal van plan zijn de opdracht te halen.
Als je het zo bekijkt blijkt dat ook, want de slaap opdracht is op een haar na niet gehaald. Voor hetzelfde geldt zouden Nicole en/of Walter (goedwillend als ze zijn) er een paar minuutjes erbij geslapen hebben.
Dit geldt ook voor Inge en Bruno, als zij de mol zouden zijn geven ze het wel of niet slagen van de opdracht volledig uit handen. De mol wil imo
controle hebben...
Dat de mol zich zou bevinden in de hindernissen-groep zou ik veel beter begrijpen.