Allemaal interessante theorieën... Ik weet alleen niet welke ik moet volgen.
Een paar dingen:
Wiens idee was heb om alvast te gaan schieten voordat Corry over de klimmuur was? Gelijk al tijdens de uitzending vond ik dat een vreemde beslissing.
a) Je houdt er de slapers mee wakker (ze wisten dat ze daar lagen), en
b) je hebt er niks aan als Corry niet alsnog over die muur klimt en niet ook haar 'duif' schiet.
In het licht daarvan vind ik Sandra en vooral Marc best verdacht in deze opdracht. Het helpen van Corry daarna hoeft dan ook niet zo heel erg onmols te zijn als het lijkt, omdat ze dan daarna nog even wat herrie kon gaan maken bij het schieten (zoals iemand hiervoor al opmerkte).
Verder blijf ik ook geïntrigeerd door die puntenverdeling. Het was min of meer te verwachten dat Shadia zou ruilen met degene die 0 punten had. Maar waarom dan Christophe 0 punten geven? Had hij gezegd dat hij erg moe was of zo? Ik kan me alleen herinneren dat Walter zei dat hij 's middags goed kon slapen, dus had ik het logischer gevonden als hij de 0 punten had gekregen, zodat een potentiele langslaper geruild zou worden met de fit-ogende Shadia. De Mol kon natuurlijk ook niet weten dat Shadia uiteindelijk in haar eentje bijna nog alle punten bij elkaar zou slapen. Tenzij... Shadia de Mol is en er inderdaad gemanipuleerd is met de tijd dat ze geslapen heeft.
Maar toch: het lijkt mij veel te gevaarlijk voor de Mol om zich in te delen bij de slapers en er vanuit te gaan dat de andere 2 niet een half uur bijelkaar slapen. Als die anderen van de behendigheidsproef niet te lang zouden staan schieten, was het misschien niet eens zo moeilijk geweest om te slapen. Dat heeft de Mol dan zelf niet in de hand.
Eén ding is w.m.b. zeker: Als Bruno de Mol is, dan viel deze opdracht voor hem niet te saboteren. Tenminste niet zo het niet opviel. Inge maakte zich hierbij ook niet erg verdacht.
Stijn blijft wel een mogelijkheid, en als dat zo is dan moet ik hem en de mensen van WV wel een compliment geven voor de doordachte puntenverdeling.