Auteur Topic: The Virtual Mole: de afleveringen  (gelezen 15631 keer)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: The Virtual Mole: de afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2010, 20:47:59 »
Team 2 sluipt door de gangen en de kamers van het Louvre. KRAK! “O nee!” roept Nicky. “Rustig Nicky, hier staat geen systeem dat het geluid meet” verzekert Vieffan.
“Ootje hier, hoe komen we bij dat schilderij Lukie?” “…” “Hmm, vreemd, er zit ruis op de lijn.”
“Dolfie schiet nou eens op! Jij vertraagt toch echt werkelijk elke opdracht!” Molow wordt zichtbaar kwaad. “Je lijdt aan tunnelvisie Molow, ik vertraag helemaal niets.” Door hun gekibbel letten ze niet op de portofoon die aandacht vraagt, noch horen noch zien de twee dat een schaduw nadert … “Halt, jullie staan onder arrest!” Een nachtwaker heeft hen te pakken. “Zie je nu wat er van komt Dolfie?” “Als jij geen opmerking gegeven had Molow, hadden ze ons nu niet te pakken! He? Waar is MGM?” “Hij is er blijkbaar weer vandoor … zonder portofoon.”
“Ootje vraag nog eens hoe we moeten lopen?” vraagt Tinuzzz. “Dit ding werkt niet, ik krijg nooit contact!” “Lukie4 voor team 3, let op dat jullie de kamer verlaten via deur 2, anders sluiten jullie jezelf op.” “Ha, hij doet het! Kom jongens, snel weg hier.”
“Niuno voor team 2, lopen jongens, er zit een nachtwaker op jullie hielen!” Nicky, tdietz en Vieffan zetten het op een lopen maar weten niet welke richting ze uit moeten. Links horen ze een gigantische vaas breken. “Naar rechts!” schreeuwt Vieffan. Na nauwelijks 10 meter zien ze van rechts schaduwen naderen. “Terug jongens en dan nogmaals rechts!” Het drietal loopt een kamer in en heeft geen oog voor de infraroodstralen … PIEUW PIEUW PIEUW!!! Alle lichten in het museum gaan aan, de binnenplaats wordt verlicht en het alarm loeit verder. “Lopen!” roept Nicky. Ze zoeken een nooduitgang om zich naar buiten te begeven.
“Snel weg!” roept Titatoon. “Weg? We zijn net bij de Mona Lisa geraakt! We kunnen het evengoed meenemen nu.” zegt Ootje. Tinuzzz geeft haar gelijk maar Titatoon vindt het onhandig met zo’n schilderij te moeten lopen. Toch lopen ze snel naar het schilderij en nemen het mee maar het lopen is nu enorm moeilijk geworden.

“We moeten hier weg Niuno!” “Die verdomde deur klemt, wat is dit nou!” “Kom, we beuken ze samen in.” BEUK BEUK “Hij geeft niet mee! Lukie4 kijk op het scherm, de nachtwakers komen naar hier!” “Komaan, nogmaals!” BEUK BEUK KRAK! Lukie4 en Niuno lopen de vrijheid tegemoet. Nog geen 20 seconden later staat de nachtwakers in de controlekamer.
“Ootje, dit lukt nooit” hijgt Tinuzzz. “Verdorie! Okee, we laten het achter, rennen!” Het trio loopt en komt gelijktijdig met Niuno en Lukie4 aan buiten het museum, ze zijn veilig.
Vieffan, tdietz en Nicky zijn volop aan het lopen. “Ik kan niet meer jongens.” Vieffan struikelt en valt op de grond. “Komaan, opstaan Vieffan!” Samen met Nicky hijst tdietz Vieffan recht en ze lopen verder. Met nog slechts 5 seconden op de klok halen ze de eindmeet.
MC: “Jullie zijn hier allemaal geraakt, behalve MGM.”
Daisy: “De Franse politie heeft hem gearresteerd en we hebben helaas uit de groepspot 500€ moeten halen om hem te bevrijden.”
Dolfie: “Waar was jij ineens MGM?”
MGM: “Ik zei nog dat jullie moesten lopen omdat er een nachtwaker aan kwam maar jullie hadden het te druk met kibbelen!”
Molow: “Je bent wel de enige die ons geld kost!”
MGM: “Probeer jij de uitgang maar te vinden zonder portofoon!”
MC: “Jongens jongens, het lijkt alsof we hier met 10 mollen en 1 kandidaat zitten! Het spel heet niet ‘Wie is de kandidaat?’. Jullie hebben alleen maar geld verloren. De pot staat op 10.050€.”
Daisy: “Jullie mogen terug je bed in. Slaapwel.”
Veel werd er die nacht echter niet meer geslapen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2010, 20:48:20 »
11u00
Daisy: “Goeiemorgen kandidaten. Ik hoop dat jullie lekker ontbeten hebben. Onze reisroute: met de cruise van Le Havre naar Miami waar we meteen het vliegtuig naar Las Vegas nemen.”
Lukie4: “America, here we come!”
MGM: “Opnieuw Engels spreken!”

12u00
MC: “Welkom op de boot jongens. Jullie mogen hier genieten van de reis tot we in Las Vegas zijn, nadat jullie nog een opdracht hebben gespeeld.”
Daisy: “Jullie merken dat de dames niet aanwezig zijn. Ze zijn opgesloten in een kajuit van het schip. Snelheid is in deze opdracht van belang. Jullie gaan in 4 teams van 2 op weg naar een bepaald punt, met name 50 meter ten noorden en ten zuiden van dit punt en 20 meter ten westen en ten oosten van dit punt. Daar vinden jullie een molenveloppe met een cijfer in. Tel deze cijfers op en jullie komen uit bij de juiste kajuit.”
MC: “Zoals Daisy zegt, is snelheid belangrijk. Jullie hebben slechts een kwartier de tijd. Daarom moeten jullie je ook splitsen in 4 groepen. Als het lukt, verdienen jullie 1000€. Veel succes.”

Tdietz: “Het moet snel gaan jongens. Titatoon, volg je?”
Titatoon: “Jup, we gaan naar het noorden. Iedereen komt terug naar dit centrale punt na afloop!”
Molow: “Dan zullen Tinuzzz en ik naar het zuiden gaan.”
Lukie4 en Nicky gaan naar het westen, Niuno en MGM naar het oosten. Al snel zijn ze op hun locatie. Titatoon vindt de enveloppe en doet hem open: ‘14’. Ook Tinuzzz vindt een enveloppe: ‘27’. MGM maakt eveneens een enveloppe open: ‘35’. Nicky heeft zijn enveloppe gespot. Hij gaat lichtelijk over de rand van het schip hangen en grijpt naar de enveloppe. Hij heeft hem te pakken maar zijn fototoestel en de groepspot schuiven over zijn nek en vallen naar beneden! In een reflex heeft hij de groepspot beet, maar zijn fototoestel ligt in het water … “Neej, niet me fototoestel” zegt Nicky droevig. “Euhm, Nicky, we moeten voortmaken, het cijfer …” “Juist, het cijfer is 42.”
Terug op het centrale punt tellen ze snel alle cijfers op en komen uit op 118. Ze reppen zich naar kajuit 118 en kloppen aan. Vieffan doet open. “Jaah! We hebben ze gevonden!” roept Niuno blij. “Zo zie je maar dat het zonder dames beter gaat” zegt Lukie4. Ootje wordt woest: “Excuseer! Ik heb net nog 2500€ voor de groepspot binnengehaald!” “Grapje hoor …” zegt Lukie4 stomverbaasd. Ootje geeft hem een verschroeiende blik.

Daisy: “Proficiat jongens, jullie hebben 1000€ verdiend. Helaas staat volgens onze administratie de groepspot niet op 11.050€ maar slechts op 9000€.”
Nicky: “De groepspot schoof over mijn nek toen ik de enveloppe wilde pakken. Er moeten wat biljetten in het water gedwarreld zijn.”
MGM: “Ow? Jij ging toch zo goed op het geld letten? Ik zei dat jullie een fout begingen.”
Nicky: "Iemand moet de nekband van mijn fototoestel gesaboteerd hebben! En daarom viel de groepspot bijna in het water!
"
MGM: "Natuurlijk Nicky."
Tdietz: “Wat mij betreft, beheert MGM terug de groepspot.”
Niemand protesteert en Nicky geeft de groepspot terug aan MGM.
MC: “Jullie kunnen nu doen wat jullie willen tot we in Las Vegas zijn morgenavond.”
Alle kandidaten genieten van de rust. Het was een hectische week en voor sommigen zal de beproeving nog zwaarder worden de komende weken. De meeste kandidaten zonderen zich wat af om tijd voor zichzelf te hebben en om na te denken over de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2010, 20:48:40 »
Dag 9
19u00
De kandidaten landen in Las Vegas en krijgen meteen een heerlijk avondmaal voorgeschoteld in het Venetian Resort. “Het verbaasd me dat je hier in de USA zo weinig foto’s neemt Nicky.” “Nou Titatoon, ik zou wel willen maar ik ben mijn fototoestel verloren op het cruiseship.” “Owww …” antwoordt Titatoon maar hij was blij dat hij niet langer de enige was die iets verloren had.

21u00
MC: “Kandidaten, het stemt me blij dat jullie hier vanavond zijn. Jullie gaan namelijk meedoen aan een pokertoernooi met 250 deelnemers. De top tien verdient prijzengeld voor de pot. Haal die zonnebrillen al maar boven!”
Daisy: “Jullie starten allemaal met 1000 chips. De blinds beginnen op 10/20 en stijgen om het kwartier. Veel succes!”
MGM imponeert meteen de tafel met zijn ‘shuffle skills’. Helaas gaat het spelen minder goed: na nog geen 5 minuten heeft hij al 300 chips verloren. Titatoon en Molow spelen goed, Tinuzzz haalt net een grote pot binnen. Dolfie heeft weinig interesse voor het spelletje. “Pssst Lukie4, wil jij mijn chips? Ik zal zeggen welke kaarten ik heb.” “Ik win ze zo wel van je Dolfie.”
Behalve Dolfie en Lukie4, zitten ook Niuno en Ootje aan dezelfde tafel. Bij Niuno gaat het matig maar Ootje speelt de ene na de andere weg. De blinds gaan omhoog en de eerste slachtoffers zijn gevallen. Flushes, straights, pocket pairs, … het vliegt de kandidaten rond de oren. Nicky heeft pech dat zijn 3 dames door 3 koningen verslagen worden en ligt uit het toernooi. Even later liggen ook Dolfie en MGM uit het toernooi. Dolfie’s laatste chips werden verdiend door Lukie4.
De blinds blijven stijgen, de concurrentie wordt harder. Niuno verspeelt zijn laatste chips. Vieffan komt aan de tafel van Ootje terecht die haar tegenstanders blijft afslachten. Tinuzzz verliest met een straight tegen een flush, bad beat! Bij tdietz gaat het spelletje matig. Ondertussen zijn er nog maar 100 spelers in het spel. Titatoon moet de duimen leggen na een ‘4 of a kind’ tegen zich. Bij tdietz gaat het niet goed, hij moet all-in gaan: 2-3 vs A-A. Het board wordt: 5-K-9-2-3. “Wat een geluk!” Tdietz doet terug mee. Vieffan heeft na Ootje de meeste chips vergaard aan haar tafel. Lukie4 gaat als een speer en lijkt zeker de top 50 te gaan halen. Ook Molow haalt de top 50 maar ligt er dan uit.
Tdietz moet opnieuw all-in en ditmaal is hij al zijn chips kwijt. Lukie4, Ootje en Vieffan strijden verder. Ootje en Vieffan spelen tegen een Texaan een ‘high stakes game’. Er komt veel geld in de pot. Ootje besluit te ‘folden’, Vieffan speelt door. Uiteindelijk duwt de Texaan Vieffan all-in en Vieffan ‘callt’. Hij heeft ‘4 of a kind’, Vieffan legt teleurgesteld haar kaarten weg. “Wat had je?” “Wat maakt dat nu uit Ootje, ik lig eruit.” Ondertussen zitten er nog maar 20 spelers in het spel. Lukie4 komt bij Ootje aan tafel zitten. Nog 15 spelers. Ze pokeren verder. Ootje speelt nu een spel tegen Lukie4 en het gaat hard: beiden zetten veel chips in. Uiteindelijk is Lukie4 all-in. Trots laat hij zijn ‘full house’ zien. Ootje draait 2 harten om. “Tsjah, die flush heb ik even mooi te pakken.” Lukie4 begint de chips naar zich toe te trekken tot Ootje zijn arm tegenhoudt. “Lukie4, het is een straight flush, ik win.” Lukie4 kan het niet geloven maar Ootje heeft inderdaad een ‘straight flush’. Alsof dat nog niet pijnlijk genoeg was, ligt hij er ook net als 11e uit. Ootje speelt door maar heeft nu zo’n sterke tegenstanders dat ook zij het moeilijk heeft. Ze wordt uiteindelijk 9e.
Daisy: “Gefeliciteerd Ootje, je verdient 2000€ voor de pot.”
Ootje: “Hoeveel had ik kunnen winnen?”
Daisy: “De 1e zou 10.000€ verdiend hebben.”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2010, 20:49:02 »
De kandidaten belanden in de bar en praten nog even na. Lukie4 neemt Ootje even apart. “Waarom speelde je mij er net voor de top 10 uit? We hadden zoveel meer kunnen verdienen.” “Je speelde jezelf eruit. Je verwacht toch niet dat ik een ‘straight flush’ ga ‘folden’? Je kon op ieder moment stoppen.” Lukie4 wist dat Ootje gelijk had maar hij baalde enorm.

Dag 10
10u00
De kandidaten staan aan de Grand Canyon en zweten zich te pletter.
MC: “Jongens, straks volgt de test. Nu nog een korte opdracht. Op deze kaart zien jullie welke route jullie moeten afleggen. Jullie krijgen een uur de tijd maar na 40 minuten wordt de Park Ranger op de hoogte gebracht dat er indringers zijn. Hij zal dan met zijn jeep dezelfde route afleggen. Als je niet op tijd aan de eindmeet bent, zal hij je arresteren en verdien je geen geld voor de pot. Anders wacht er 500€ per persoon op jullie.”

De kandidaten vertrekken in de brandende zon. Het is een fysiek zware tocht. De watervoorraad gaat er snel door. Na een half uur hinkelen Dolfie, Ootje en Niuno achterop. MGM en Lukie4 beginnen het ook te voelen. Onder leiding van Nicky zet het jeugdige volk er een stevige pas in.
Tdietz: “Nog 10 minuten voordat die Park Ranger vertrekt.”
Nicky: “We moeten volhouden jongens, samen kunnen we het aan.”
Titatoon: “Dit lukt met gemak!”

Nadat er 40 minuten verstreken zijn, wordt de Park Ranger gealarmeerd. De man spurt naar zijn jeep en zet de achtervolging in. Hij gaat uiteraard veel sneller dan de kandidaten. Hebben de kandidaten genoeg aan de laatste 20 minuten.
Dolfie en Ootje zijn ondertussen gestopt. “Ik wacht wel op die Park Ranger, die is vast een stuk interessanter dan al dat gesteente hier” zegt Ootje. “Goed idee!” Zij worden als eerste ‘gearresteerd’ door de Park Ranger. Niuno blijft stappen maar ook hij wordt ingehaald. Na 50 minuten zijn ook MGM en Lukie4 bijgebeend. Het jonge volk ligt nog op schema maar het zal zeer spannend worden. Ze raken stilaan ook vermoeid. In de verte zien ze de Park Ranger aankomen. “Lopen!” roept Tinuzzz. Allemaal zetten ze het op een lopen. De finish komt in zicht, de Park Ranger nadert. De kandidaten lijken zich plots in een Olympische loopwedstrijd te bevinden: ze gaan als een speer! “Aauwww!” Nicky is gestruikeld. “Wat doen we?!” vraagt Molow. “Doorlopen!” roept tdietz. Nog steeds lopend, zegt Titatoon: “We kunnen hem toch niet achterlaten?” “Ik blijf wel bij hem jongens, ik kan toch niet meer” roept Vieffan. Tdietz, Tinuzzz, Titatoon en Molow spurten door. Het zweet parelt op hun voorhoofd, hun spieren zijn verkrampt, hun dorst is groot maar hun wil om te winnen is nog groter. De Park Ranger pikt Nicky en Vieffan op maar hij weet dat hij het viertal nooit meer kan inhalen. Het estafette-team van Oranje is er niks tegen: Molow, Titatoon, Tinuzzz en tdietz vliegen over de eindmeet en zakken puffend in elkaar.

Daisy: “Van harte proficiat met deze glansprestatie jongens! Jullie hebben deze 2000€ meer dan verdiend. De pot staat nu op 13.000€.”
MC: “De afgelopen dagen is er enorm veel gemold en niet alleen door de Mol. Tijd dat er iemand vertrekt. Veel succes allemaal met de test.”

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2010, 14:32:06 »
Aflevering 4

13u00
De kandidaten zweten zich te pletter bij het invullen van de test. Niet alleen vanwege het niveau, maar ook vanwege de temperatuur. De kandidaten vullen de test middenin de Grand Canyon in. Met een temperatuur van boven de 40 graden en geen schaduw wordt het een slijtageslag. MC blijft maar flesjes water uitdelen. De meeste kandidaten zoeken na de test verkoeling in de bus. Dan komt Daisy de bus in. “Iedereen eruit, behalve Dolfie, MGM en Lukie4.” De anderen stappen verbaasd uit. Daisy doet de deur op slot.

Tinuzzz loopt rondjes rond de bus, om te kijken wat er gaande is. Maar hij kan niks zien. Dan slaan ook de zenuwen weer toe. Vieffan werkt haar make-up bij, Lukie4 zoekt verkoeling onder de enige boom in een straal van 10 kilometer en Titatoon schrijft hevig in zijn nieuwe mollenboekje, die hij vlak voor de test van MC gekregen heeft. Tdietz knoopt een gesprek aan met Nicky. “Hoe ging je test?”, vraagt hij. Nicky:”Dramatisch. Ik heb maar wat aangeklikt. Ik lig er vast uit.” Nicky is nog zichtbaar aangeslagen door het verlies van zijn camera.

Na 10 minuten komen Dolfie, Lukie4 en MGM weer naar buiten. Molow:”Wat was daar gaande?” MGM:”Uhm ... niks hoor!” Molow wil doorvragen, maar hij wordt onderbroken door Daisy:”Het is tijd voor de executie!”

MC heeft bij de boom 11 stoeltjes uitgeklapt. De stoeltjes blijken gloeiend heet te zijn, maar de kandidaten blijven zitten, zo moe zijn ze. Ootje:”Laat dit asjeblieft snel voorbij zijn.” Dan neemt Daisy het woord: “Lieve kandidaten. We zijn inmiddels 10 dagen onderweg. Na een hoop bloed, zweet, tranen en drank is het tijd voor de 3e executie. Het is hier snikheet dus laten we snel beginnen. Wie wil eerst?” Nicky springt op:”Ja, ik, dan is het maar gebeurd.” Daisy typt zijn naam in en het scherm kleurt ... GROEN! Nicky:”Wat?!?!” Daisy:”Gefeliciteerd.” Tdietz complimenteert zijn maatje. Daisy:”Wie nu. Ootje? GROEN! Vieffan? GROEN! Lukie4? GROEN! Molow? GROEN! Dolfie? GROEN! Tdietz? GROEN! MGM? GROEN! Niuno? GROEN!” En toen waren er nog twee. Tinuzzz en Titatoon kijken elkaar aan. Daisy:”Tinuzzz, ik toets jouw naam nu in ... ROOD!” Tinuzzz staat op:”Ik had het wel verwacht.” Voordat hij wordt afgevoerd geeft hij nog snel zijn mollenboekje aan Titatoon. Tinuzzz:”Doe je voordeel ermee.” En dat was het einde van Tinuzzz.

De groep rijdt per bus de Grand Canyon uit. De airco wordt vol open gedraaid en nieuwe flesjes water gaan rond. Lukie4 wordt even niet goed:”Ik wil niet zeggen dat ik terugverlang naar Finland, maar dit is echt niet normaal.” Hij gaat even liggen. De rest volgt snel zijn voorbeeld. Na 10 dagen begint de vermoeidheid toe te slaan. Na een uur kan je dan ook een spelt horen vallen in de bus. Iedereen is in slaap gevallen...

20u00
De bus brengt de kandidaten terug naar Las Vegas. De bus zet kandidaten af bij het Bellagio Hotel. De kandidaten kijken hun ogen uit. Vieffan:”Ik had nooit gedacht dat het zo mooi was!” Ootje:”Die fontein ken ik uit films.” Titatoon:”Hoeveel kost dit wel niet?!” MC:”We hebben zo onze connecties. Vanavond slapen we hier. We hebben een aantal suites afgehuurd, de dames delen er 1 en de heren mogen zich ook in 2 groepen verdelen. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar rust vanavond goed uit, wat morgen moeten jullie weer scherp zijn. Vanavond kunnen jullie doen wat jullie willen. Morgen om 8.00 uur moeten jullie verzamelen bij de ingang. Geniet van jullie avond!”

De kandidaten brengen hun spullen naar hun suites. Lukie4 strekt zich uit op bed, hij voelt zich nog steeds niet lekker. De dames kijken in hun suite hun ogen uit. Vieffan:”Wow, een jaccuzi!” Dolfie:”En wat een prachtig uitzicht!” Ootje heeft zich gestort op de TV. “Wat een hoop kanalen zeg!” Behalve de dames en Lukie4 is iedereen inmiddels in het hotel op topitojacht gegaan. Alleen Titatoon zondert zich af, met het mollenboekje van Tinuzzz. Hij leest het rustig door. Ondertussen hebben de dames hun suite verlaten voor een avondwandeling.

Niuno en Molow besluiten buiten het hotel eens een kijkje te nemen. Molow:”Kijk die fontein, het zou me niet verbazen als ze daar topito’s verstopt hebben.” Het duo loopt er naartoe en begint te zoeken. Niuno stapt op de rand. Dan komen de dames langs. Vieffan:”Kijk die Niuno toch, wat zou hij daar toch doen?” Dolfie:”Wat een waaghals, vind je niet Ootje? Ootje???” Maar het is al te laat. Een enorme plons klinkt. Niuno komt hoestent en proestent boven water. Ootje:”Zo, nu staan we quite.” Molow kan er wel om lachen. Niuno zwijgt en loopt kletsnat terug naar binnen.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2010, 15:05:27 door Daisy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2010, 14:32:52 »
Terwijl MC rustig in zijn eigen suite TV kijkt, wordt er op de deur geklopt. Het is Daisy:”Zeg, heb jij de oplader van mijn telefoon gezien? Ik kan ‘m nergens vinden.” MC:”Waar heb je ‘m voor het laatst gezien.” Daisy:”Ik heb in London m’n telefoon opgeladen, maar nu is ie bijna leeg. Ik heb al m’n koffers doorzocht, maar ik kan ‘m niet vinden. MC:”Dan weet ik het ook niet.” Daisy:”Na ja, morgen weer een dag.” Daisy besluit dan maar naar bed te gaan, het zijn immers enkele vermoeiende dagen geweest.

Maar de kandidaten zijn blijkbaar nog lang niet moe. Vooral de dames zijn enorm in hun sas. Ze besluiten een feestje te bouwen. De minibar wordt opengetrokken Ook de mannen worden uitgenodigd. Op Lukie4 (nog steeds niet lekker) na komt iedereen langs. En het werd laat, erg laat ...

Dag 11

07u00
Langzaam worden de kandidaten wakker. Er is haast geboden, want over een uur worden ze al in de lobby verwacht. Nicky:”MGM, kom eens onder de douche vandaan, ik wil ook!” Ook bij de dames is het chaos. Na het feest van gister is het een puinhoop in de damessuite. Vieffan:”Dolfie, heb jij mijn zwarte schoenen gezien?” Dolfie:”Nee, sorry.” Vieffan besluit dan maar wat anders aan te trekken, waardoor ze haar paarse gympen aankan. Ondertussen kamt ook Daisy voor het laatst haar suite uit. Maar haar oplader is foetsie. Aangezien MC niet dezelfde oplader heeft, besluit ze via het internet maar een nieuwe te bestellen.

08u00
Wonder boven wonder is iedereen op tijd beneden. Daisy vangt de groep op. “Beste kandidaten. Vandaag gaan we een bijzondere opdracht doen. Straks komen er 3 speciale gasten naar het hotel. Aan jullie de taak om te zorgen dat het hen aan niets ontbreekt. Iedereen krijgt een speciale opdracht toegewezen. Hoe horen jullie zo. Voer je opdracht zo goed mogelijk uit. Aan het eind van de dag gaan onze gasten namelijk jullie beoordelen. Elke kandidaat die een 7,5 of hoger scoort verdient €250,- voor de pot. Indien iemand een 10 krijgt, verdient hij of zij €500,-. Indien jullie gemiddeld een 9 of hoger halen, verdubbelen we het eindbedrag. In het ultieme scenario kan er dus €10.000,- verdiend worden. De kandidaat met de hoogste score verdient daarnaast ook nog een joker. Duidelijk? Dan mogen Dolfie, Lukie4 en MGM nu met MC mee.” MC neemt de kandidaten mee naar achteren.

Er ontstaat rumoer bij de kandidaten. Molow:”Zij stonden gister ook bij jou in de bus!” Daisy:”Dat klopt. Deze drie kandidaten hebben namelijk een opdracht gekregen die iets meer tijd vergde. Zij hebben de afgelopen ronde topito’s gevonden.”

[flashback]
MGM:”Hee kijk nou, zomaar 3 topito’s aan de reddingsboei. Hé een briefje.” Dolfie struikelt in het Louvre bijna over 2 topito’s. “Mmm, wat zou er op dat briefje staan.” Lukie4:”Haha, een topito in lege fles wijn. O, een briefje. Beste kandidaat. Gefeliciteerd met je topito. Hierbij een speciale opdracht. Denk na over een speciale maaltijd voor speciale gasten. Het moet een maaltijd zijn, waarvan Jamie Oliver zelfs jaloers zou worden. Zorg dat je een 3 gangen menu hebt uitgedacht voor het eind van deze ronde. Zorg tevens dat je na de eerstvolgende test je in de bus bevindt. Succes!”
[/flashback]

Daisy:” In de bus hebben ze aan mij de ingredienten doorgegeven, zodat het hotel de juiste spullen kon inkopen. Dolfie, MGM en Lukie4 gaan namelijk koken voor onze gasten.” Nicky:”Wat als één van hen een rood scherm gehad had?” Daisy:”Daar hadden we wel een noodscenario voor. Maar nu jullie opdrachten. De Mol heeft vandaag de taakverdeling gemaakt. Er mag onder geen beding geruild worden!” Daisy haalt een briefje uit haar broekzak:

“Vieffan, jij bent vandaag de limousine chauffeur. Jij gaat vanmiddag de gasten afhalen van het vliegeld. Het vliegtuig landt exact op 14.30 uur. Zorg dat je limousine in perfecte conditie is en wees op tijd, want de gasten houden niet van laatkomen. Zorg tevens dat je ten aller tijde klaarstaat, want de gasten kunnen soms weggeroepen worden voor een plotselinge afspraak.”
“Ootje, jij bent de gastvrouw in dit hotel. Je leidt de gasten rond in het hotel en bent hun aanspreekpunt voor alles. Waar zij gaan, ga jij ook.”
“Titatoon, Molow en Niuno. Jullie gaan de kamers voor de gasten in orde maken. Ik heb slecht nieuws ... het zijn de suites waarin jullie vanacht geslapen hebben. Ik heb gezien wat voor puinzooi het daar is, dus ga snel aan de slag.”
“Nicky, jij werkt in het casino. De gasten zijn dol op black-jack, alleen kennen ze de regels nog niet zo goed.”
“Tot slot Tdietz, jij werkt vanavond in de bediening. Jij bedient hun tafel in het restaurant. Zorg dat je goed bekend bent met de wijnkaart, want de gasten lusten wel een glaasje.”
« Laatst bewerkt op: 27-02-2010, 15:07:11 door Daisy »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2010, 14:33:07 »
Daisy wenst de kandidaten succes en loopt dan weg. De kandidaten gaan direct aan de slag. Tdietz baalt dat hij de limo niet mag besturen. Jaloers kijkt hij naar Vieffan, die eerst een uurtje gaat proefrijden met een echt limochauffeur. Zelf gaat hij naar de bar. De schoonmakers loten wie de damessuite mag schoonmaken. Molow is de ‘gelukkige’. Molow: “Wat een bende!” Niuno:”Als we eerder klaar zijn, komen we je wel helpen.” Nicky krijgt ondertussen in het casino black-jack les. Zijn pokerspel was niet zo sterk en ook nu heeft Nicky moeite het spel onder de knie te krijgen. Tdietz neemt ondertussen samen met Ootje de wijnkaart door. “Als een kandidaat vlees besteld, moet je die nemen.” Tdietz:”Maar waarom die niet?” Ootje:”Neem nou maar aan dat het goed is.”

Aan het begin van de middag maakt Vieffan zich klaar voor haar limousinerit. Voor vertrek wil ze toch nog even kijken of ze haar zwarte schoenen kan vinden. Ze treft Molow in haar suite aan. Vieffan:”Wow, dat gaat hard!” Molow:”Goed he?” De badkamer blinkt alsof hij nieuw is en ook de bedden zijn al verschoond. Vieffan:”Ben je trouwens zwarte schoenen tegengekomen?” Molow:”Zou kunnen, ik heb al jullie spullen daar links neerleged.” Vieffan ziet een enorme stapel kleding liggen. “Idioot, alles ligt door elkaar!” Molow:”Sorry, maar de kamer moet nou eenmaal zo snel mogelijk leeg.” Vieffan spit de stapel door, maar geen schoenen. Ze kijkt op haar horloge :”O god, ik moet weg, ruim jij het op?” Vieffan stuift de suite uit op weg naar de limo en laat Molow met een hele stapel troep achter.

Ondertussen treffen MGM, Dolfie en Lukie4 hun voorbereidingen in de keuken. MC heeft ze voorgesteld aan de chef-kok en de kandidaten zoeken hun ingredienten op. Dolfie:”MGM, wat zijn dat?” MGM:”Dat zijn groene erwten.” Dolfie:”Bah, dat lust ik niet.” Lukie4 blijft kalm. De eetlucht doet ‘m eigenlijk niet goed. MGM:”Zeg Lukie, gaat het wel?” Lukie4:”Eigenlijk niet.” Dolfie:”Ga anders even liggen, we hebben tijd genoeg.” Lukie volgt het advies op en gaat terug naar boven.

Na een snelle rit is Vieffan stipt om half 3 op de luchthaven. Het vliegtuig is ietsjes vertraagd. Vieffan trekt haar mantelpakje nog eens recht. Haar paarse gympen zien er niet uit, maar iets beters heeft ze niet. Dan stopt het vliegtuig voor haar neus en gaat de deur open. En daar staan: Angela, Karel en Pieter-Jan! Vieffan is er beduust van. “Ehm ... welkom in Las Vegas.” Karel neemt zijn hoed af. “Dankjewel jongedame.” Pieter-Jan:”Wat is nu het plan?” Vieffan:”Ehm we eh gaan eh nu naar het Bellagio Hotel.” Ze houdt de deur open voor het 3-tal. Een illuster moltrio is gearriveerd in de stad.

Met Lukie4 gaat het nog steeds niet goed. Hij is op bed gaan liggen. Niuno wil echter het bed gaan verschonen en Lukie4 wordt naar de badkamer gedirrigeerd. Ook Molow loopt vertraging op. Hij wil gaan stofzuigen, maar Ootje heeft hem de suite uitgezet, omdat ze zich nog moest omkleden. Titatoon heeft per ongeluk een vaas omgestoten, maar de rommel is snel opgeruimd. Ondertussen krijgt Nicky het black-jack steeds beter onder de knie en heeft Tdietz de wijnen in zijn hoofd gestampt. Tevens neemt hij een kijkje in de keuken, om te kijken wat voor maaltijden er voorbereid worden.

Ootje staat voor het hotel te wachten op Vieffan. Ze kijkt geirriteerd op haar horloge, want Vieffan had allang terug moeten zijn. Na 20 minuten arriveert de limo dan eindelijk. Ootje is ook helemaal in schok als ze ziet wie de speciale gasten zijn. “Dame, heren, welkom in Las Vegas. Mijn naam is Ootje ik ben uw gastvrouw. Neemt u plaats in de lobby dan zal ik u zo een rondleiding geven.” De molpresentatoren wandelen naar binnen. Ootje stoot Vieffan aan.”Waar bleef je nou?” Vieffan:”Ik had alle stoplichten tegen.” Ootje:”Naja, het zal wel. Ga de schoonmakers waarschuwen dat ze moeten opschieten!” Vieffan holt naar de lift, terwijl Ootje licht gestressed aan haar rondleiding begint. Maar het trio lijkt niet echt geinteresseerd in Ootjes verhaal. Angela:”Is het mogelijk dat we naar onze kamer kunnen, want ik wil me graag opfrissen.” Ootje:”Dat kan, maar wilt u niet eerst de prachtige fontein aanschouwen?” Pieter-Jan:”Die kunnen we vanavond ook bekijken.” Ootje ziet in dat ze niet langer tijd kan rekken en neemt de presentatoren mee omhoog.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2010, 14:34:21 »
Boven slaat de stress toe. Lukie4 raapt zichzelf bij elkaar en gaat weer terug naar de keuken, terwijl Titatoon alle kleding bij elkaar op 1 grote hoop in de bezemkast gooit. Niuno stofzuigt nog wat en Molow zeemt de ramen. Ze zijn net op tijd weg als Angela, Karel en Pieter-Jan arriveren. Het 3-tal installeert zich in hun eigen suite. Angela krijgt de voormalige damessuite toegewezen. De kamer is prachtig schoon, alleen doet de afstandsbediening van de TV het niet. Ze belt Ootje:”Zeg, er zitten geen batterijen in de afstandsbediening, kan jij die regelen?” Ootje onderneemt direct actie. Ook de suite van Pieter-Jan is verre van optimaal. Niuno had geen tijd meer het bed op te maken nadat Lukie4 er vanaf ging en ook het toilet is niet schoon. Karel lijkt meer geluk te hebben in de suite van Titatoon, er zijn nog geen klachten van hem gekomen.

In de keuken ontstaat paniek. Lukie4 ziet sterretjes. Hij probeert de zeebaars te snijden, maar hij snijdt de vis kapot. De chef-kok wordt boos: ”You can’t work like this in my kitchen, get out!” Lukie4 kan niet meer. MC vangt hem op in zijn suite. Ondertussen zijn Angela, Karel en Pieter-Jan met Ootje naar het casino gegaan voor een potje black-jack. Nicky kan het spel goed uitleggen en het trio is enthousiast. Helaas voor Nicky blijken de kandidaten sterke spelers en binnen notime staan ze op dikke winst. Iemand van het casino moet ingrijpen om te zorgen dat Nicky niet failliet gaat. Uiteindelijk wint Karel.

In de keuken is het één grote chaos. Dolfie en MGM moeten samen de maaltijd van Lukie4 maken. Dolfie:“Wat voor idioot moeilijke maaltijd heeft hij bedacht.” MGM:”Tsja, we moeten er maar het beste van maken.” Angela wil graag een rondtour door de stad maken met de limo, dus moet Vieffan weer opdraven. Maar het duurt 10 minuten voordat Ootje haar gevonden heeft. Ootje:”Waar was je nou?” Vieffan:”M’n schoenen zoeken. Ze moeten ergens zijn!” Uiteindelijk rijdt Vieffan Angela langs alle hoogtepunten van de stad, terwijl Ootje met Pieter-Jan en Karel haar voorlopige molavonturen bespreekt. Karel:”Hoe gaat het tot nu toe?” Ootje:”Ik mag niet klagen. Het is vermoeiend, maar een geweldig avontuur.” Pieter-Jan:”Al enig idee wie de mol is?” Ootje:”Daar laat ik me niet over uit. Misschien ben ik het zelf wel.” Als Angela terugkeert van haar rondrit is het etenstijd.

Tdietz ontvangt het drietal in het restaurant. “Welkom. Vandaag hebben wij 3 speciale menu’s ontworpen. U mag kiezen wat u wil. Daarnaast hebben we ook een uitgebreide wijnkaart.” Tdietz weert zich kranig op Karels vragen over de wijnen, tot groot genoegen van Ootje. Als Tdietz de bestelling heeft opgenomen, neemt hij een kijkje in de keuken:”Angela wil MGM’s menu, Karel neemt het menu van Lukie4 en Pieter-Jan kiest jouw menu Dolfie!” Het zweet breekt uit. Het duo is nog lang niet klaar.

Ondertussen zijn Vieffan, Molow, Niuno, Nicky en Titatoon in het restaurant gaan zitten. Hun taak zit erop. Lukie4 ligt nog steeds op bed. Ootje zit als gastvrouw bij de molpresentatoren aan tafel en de andere 3 hebben nog genoeg te doen. Dan klinkt een belletje. MGM roept:”De voorgerechten zijn klaar!” Het ziet er prachtig uit. Voldaan gaan MGM en Dolfie verder met de hoofdgerechten. Tdietz serveert de gerechten uit:
Angela krijgt:“Pannenkoekentorentje gevuld met prei en ham. Geserveerd met een schuim van groene erwten.”
Karel krijgt:” Carpaccio van zeebaars met misosaus met wasabi.”
Pieter-Jan krijgt: “Pizza Fritta.”

De voorgerechten smaken prima. Of dat voor de hoofdgerechten ook geldt, is maar de vraag. MGM heeft Lukie’s Lamrack laten aanbranden en moet opnieuw beginnen. Om tijd te rekken besluit Dolfie als een ware chefkok de gasten te begroeten. Hierdoor kan MGM net op tijd een nieuwe Lamrack klaarmaken. Uiteindelijk genieten de presentatoren van het hoofdgerechten, al merkt Pieter-Jan wel op dat zijn risotto niet helemaal gaar was.
Angela kreeg:“ Spies van de grill met kipfilet gemarineerd in sojasaus en honing. Geserveerd met een rucola salade gevuld met mozzarella, tomaten, komkommer en walnoten. Naar keuze met gebakken of gepofte aardappelen of rijst.”
Karel kreeg:” Lamsrack in pancetta met tomatenanitboise  op een bedje van spinazie.”
Pieter-Jan kreeg: “Risotto met appel vergezeld  door een heerlijke italiaanse salade.”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2010, 14:35:03 »
Dan is het tijd voor het toetje. MGM gaat helemaal los op zijn chocolademol. Ook de andere desserts zien er geweldig uit. Uitgeput geven ze de gerechten aan Tdietz. Tdietz loopt naar de tafel. De andere kandidaten bewonderen MGM en Dolfies creaties. Maar dan steekt Titatoon plots z’n been uit ... en Tdietz valt om! MGM’s mollentoetje vliegt door de lucht en valt op de grond. Tdietz:”Idioot wat doe je!” Titatoon:”Huh, ik deed helemaal niks!” Tdietz staat op en brengt Karel en Pieter-Jan hun toetjes. Tdietz:”Excuses Angela, maar we zullen een nieuw toetje maken.” Angela knikt. In de keuken komt het stoom uit de oren van MGM als hij hoort wat er in het restaurant gebeurd is. Maar zonder morren maakt hij een nieuw toetje. Uiteindelijk smullen de presentatoren van hun nagerechten.
Angela kreeg:” Een chocolade Mol geserveerd op een molshoop van bananenmousse. Geserveerd met slagroom en chocoladesaus.”
Karel kreeg:” Semifreddo met hazelnoot.”
Pieter-Jan kreeg: “IJs met vruchtjes en chocoladesnippers.”

Nadat Tdietz de koffie en thee uitgeserveerd heeft, komen Daisy en MC tevoorschijn. MC neemt het woord.”Dat was me wat. Het is nu tijd voor Angela, Karel en Pieter-Jan om jullie scores te bepalen.” De kandidaten verlaten het restaurant. Na 20 minuten roept Daisy de groep bij elkaar. Karel geeft Daisy een hand. “Hier, ons eindrapport.”

Vieffan:”In het begin wat zenuwachtig en rommelig. Paarse schoenen bij een mantelpakje kan natuurlijk niet. Maar Angela was vol lof over je rondleiding door Las Vegas. Uiteindelijk een 7.”
Ootje:”In het begin wat overheersend, maar dat kwam later goed. Aan de eettafel wat stil. Ook een 7:”
Molow:”De kamer was prachtig schoon, alleen waar waren de batterijen van de afstandsbediening? Toch een 8,5!”
Niuno:”De kamer was niet schoon en het bed was niet opgemaakt. Een 6.”
Titatoon: “Ook jouw kamer was prachtig schoon. Helaas door je actie in het restraurant gaat je cijfer omlaag naar een 7,5.”
Dolfie:”Uitstekend kookwerk, jammer van de risotto. Toch een 8,5!”
MGM: “Heerlijk eten, briljant dessert. Een 9,5.”
Lukie4:”Leuk menu, maar verder hebben we je niet gezien. Een 6 voor de moeite.”
Nicky:”Leuke jongen, je hebt ons goed vermaakt. Je moet het spel alleen iets beter onder de knie krijgen. Maar een mooie 8!”
Tdietz:”Charmante jongeman. Deed alles goed. Jammer van die struikelpartij, maar daar kon je niks aan doen. Daarom een 10!”
Tdietz:”Wow! Ehm ... dankjewel.”

Daisy: “Laten we dan kijken. Er zijn 6 kandidaten met een score van een 7,5 of hoger. Er is een 10 gevallen, dus 1x €250,- extra maakt het totaalbedrag €1750,-. Het gemiddelde is helaas te laag voor een verdubbeling. De pot staat nu op €14.750,-.” MC geeft het geld aan MGM. MC:”O ja, en voor Tdietz een welverdiende joker!” Daisy:”Wij gaan nog een avondje uit met de presentatoren. Jullie mogen je nog één avond hier vermaken. Geniet ervan!” De vijf presentatoren gaan er vandoor. Dan roept Molow MC na:”Zeg, waar moeten wij eigenlijk slapen?” MC:”O ja, dat vergat ik te zeggen ... jullie mogen jullie eigen suites houden. Voor Angela, Karel en Pieter-Jan hebben we andere kamers geregeld.”

De kandidaten reageren opgetogen. Maar die avond is er geen tijd voor feestjes. Iedereen is bekaf. Voor half 12 ligt iedereen in bed. Alleen Lukie4 en Titatoon zijn nog wakker en besluiten even wat na te praten op het balkon. Titatoon:”Voel je je al beter?” Lukie4:”Het gaat wel, ik heb veel bijgeslapen. Maar wat hoorde ik nou, heb je express Tdietz laten struikelen?” Titatoon:”Ja.” Lukie4:”Waarom?” Titatoon:”Wellicht denken mensen dan wel dat ik de mol ben.” Lukie4:”Mmm...” Uiteindelijk gaat het 2-tal ook slapen.

Dag 12

11u00
Het is 11 uur als de kandidaten eindelijk aan het ontbijt zitten. Iedereen heeft goed geslapen. Ook Lukie4 is weer helemaal fit. Er wordt heerlijk ontbeten. MC’s telefoon gaat. Daisy’s nieuwe oplader is gearriveerd bij de receptie. Vieffan baalt nog steeds dat ze haar schoenen kwijt is. MGM:”Ach joh, die komen vast wel weer boven water.” Vieffan:”Het waren mijn favoriete schoenen! En ze waren hardstikke duur, wel €100,-!” Dolfie:”Ik snap er nog steeds niks van.” Dan is tijd om te vertrekken. De groep neemt afscheid van Angela, Karel en Pieter-Jan. Onderweg naar het vliegveld maakt MC de nieuwe bestemming bekend. Ze gaan naar Long Beach!

15u30
Na een korte, relaxte vlucht zitten de kandidaten weer in de bus. Ze speculeren over wat ze gaan doen. Lukie4:”Is hier niet altijd een stratenrace? Daisy kennende gaan we misschien wel wat met autoracen doen.” Dolfie:”Dat zou MC niet erg vinden, met al die mooie pitpoezen haha.” Molow:”Kijk, de Stille Oceaan!” Niuno:”Leuk om die oceaan ook eens te zien.” Nicky:”Effe een foto mak... o nee dat gaat niet meer.” Dan stopt de bus op de hoek bij het strand. De kandidaten stappen uit. Buiten wacht MC de groep op. Samen lopen ze het strand op.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2010, 14:35:53 »
MC:”Zo jongens en meiden, na een prachtige, maar wellicht ook iets teleurstellende dag gister, is het weer tijd om geld te verdienen. Exact 500 meter ten noorden van hier ligt een kist met €2000,- begraven. Jullie moeten uitvinden waar dat is. Jullie hebben maar één hulpmiddel en dat is dit touw. Dit touw is exact 9 meter lang. Met dit touw moeten jullie bepalen wanneer jullie de 500 meter hebben afgelegd. Verder krijgen jullie een toeter en een schep mee. Als jullie denken dat jullie op het punt zijn aanbeland, blazen jullie op de toeter. Jullie hebben dan exact 3 minuten de tijd om de kist op te graven. Alleen als jullie binnen deze tijd de kist opgraven en openen, gaat het geld in de pot. Alles duidelijk? Dan mogen jullie nu beginnen!” Titatoon raapt de toeter op, maar Tdietz trekt ‘m uit z’n handen. “Je gaat me niet nog een keer iets flikken.” Titatoon zwijgt.

Zoals gewoonlijk wordt de groep het niet direct eens over de te volgen strategie. Niuno:”Als we nu allemaal een punt vastpakken, kunnen we steeds na 9 meter 180 graden draaien en dan...” Lukie4:”Al die cijfertjes zeggen me niks. We kunnen toch beter het touw neerleggen, dan een kruis bij de 9 meter maken en vervolgens het touw verplaatsen naar de volgende 9 meter?” Uiteindelijk wordt besloten Lukie4’s plan te volgen. Tdietz bewaart de toeter, terwijl Titatoon de schep mag meesjouwen. De dames hebben berekend dat ze 55x het touw moeten neerleggen en dat er dan nog 5 meter over is. Ze turven netjes af wanneer er weer 9 meter is afgelegd.

MGM:”Dames, hoever zijn wel al?” Ootje:”Volgens onze berekening hebben we nu 450 meter afgelegd.” Vieffan:”Kunnen we niet vast mensen vooruit sturen om te kijken of verderop iets te zien is?” Dolfie en Niuno worden vooruit gestuurd. Maar er valt niks te zien. Molow:”We moeten straks dan goed graven.” De groep gaat verder. Nicky en Lukie4 verplaatsen het touw maar weer, terwijl MGM een kruis in het zand zet. De dames zetten weer een vinkje op hun scorevel, Titatoon en Tdietz bewaken de hulpmiddelen en Niuno en Molow berekenen de volgende 9 meter.”

Ootje:”We zijn er!” Volgens de berekening is er 495 meter afgelegd. Nog 5 meter. Er zitten bij elke meter knopen in het touw, dus de afstand is zo bepaald. Lukie4:”Hier moet het zijn!” Nicky:”Wie gaat er graven?” Molow:”Ikke!” Hij rukt de schep uit de handen van Titatoon. Tdietz wil op de toeter blazen, maar er komt geen geluid uit. Ootje:”Geef maar weer hier.” Een hels geluid klinkt. Molow graaft als een gek. Vieffan, Nicky en Lukie4 besluiten met hun handen bij te graven. Dolfie en Ootje kijken toe. Dolfie:”Ik zie niks.” Ootje:”Dit moet goed zijn.” Niuno schudt z’n hoofd:”Dit ziet er niet goed.” En Niuno krijgt gelijk. Na 3 minuten komt er geen kist boven. De opdracht is mislukt. MC komt de groep te gemoet. “Helaas is er weer geen geld gewonnen. Maar jullie waren er dan ook nog lang niet.” Lukie4:”Huh?” MC:”Loop maar mee.” De groep volgt MC. Ruim 50 meter verderop wordt de kist omhoog gehaald. MC:”Er is ongetwijfeld iets mis gegaan. Maar daar hebben jullie nu niets meer aan. We gaan nu direct de bus weer in naar het vliegveld, want we gaan Amerika verlaten. Waar we heen gaan, zeg ik nog niet.”

In de bus wordt volop gespeculeerd waar het fout is gegaan. Titatoon:”We hebben weer naar Lukie4 geluisterd, net als in Londen, dat hadden we niet moeten doen.” Lukie4:”Ik had tenminste een plan. Beter een slecht plan, dan helemaal geen plan!” Niuno legt de schuld bij de dames:”Volgens mij heeft iemand lopen mollen, er zijn vast extra streepjes gezet!” Ootje is het er niet mee eens.”Wie zegt dan je niet met het touw hebt lopen klooien?” Dolfie:”Jij pakte het touw toch direct op Nicky? Heb je niet stiekem een paar passen naar achter gedaan?” Nicky:”Niet waar!” Vieffan:”Ik geloof er niks van.” De groep komt er niet uit, en besluit het maar te laten rusten. Er staat immers een lange vlucht op het programma.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2010, 14:36:43 »
Dag 13

10u00
Het vliegtuig landt op de nieuwe locatie: Paaseiland, Chili! Lukie4:”Daar heb ik nou altijd een keer naartoe gewild!” De groep kijkt z’n ogen uit. Zelfs Titatoon is dermate onder de indruk, dat hij z’n mollenboekje weglegt. Bij de Moai wacht Daisy de kandidaten op. Daisy:”Welkom! Ik hoop dat jullie vandaag net zo genieten als ik. We gaan vandaag een spannend spel spelen. Ik wil dat jullie je in duo’s verdelen.” De groep overlegt en uiteindelijk komen de volgende teams tot stand: Niuno-Tdietz, Ootje-Titatoon, Lukie4-Molow, Nicky-Vieffan, Dolfie-MGM.

Daisy:”Hier achter mij staan 10 kistjes. In deze kistjes zitten puzzelstukken. Deze puzzelstukken vormen samen een plattegrond van de eindlocatie waar MC en ik op jullie wachten. Om de kistjes te openen hebben jullie sleutels nodig. Die liggen ergens op dit eiland verstopt. Bij elke sleutel ligt een enveloppe met een vraag. Beantwoord je de vraag goed, mag je de sleutel meenemen, is het fout, is de sleutel weg. Als jullie met z’n allen over exact 1 uur bij mij en MC zijn, winnen jullie €3000,-.” Zijn jullie er klaar voor? Dan gaat de tijd nu in!”

De kandidaten stuiven er vandoor. Alleen Lukie4 en Molow blijven staan. Lukie4:”Volgens mij ligt hier ook vast een vraag. En Lukie4 heeft gelijk. Na 30 seconden vindt hij de eerste enveloppe. “In welk team zat Molow tijdens de kampvuur opdracht?” Molow:”Haha, dat is makkelijk. Dat was team 3.” Het antwoord blijkt juist. Ze hollen met de sleutel naar de kisten. Na een paar kisten proberen gaat er eindelijk eentje open en komt het eerste puzzelstuk eruit.

Ook Nicky en Vieffan hebben een enveloppe gevonden.”Wat is de hoofdstad van het land waar de eerste molopdracht werd gespeeld?” Vieffan:”Wat een simpele vraag, Athene natuurlijk!” Maar het antwoord is fout. Nicky:”Huh?” Vieffan:”Dat kan niet!” Maar de sleutel is weg. Ootje en Titatoon hebben meer geluk en pakken een sleutel. Ze besluiten eerst verder op zoek te gaan, om nog meer sleutels te vinden. Dolfie en MGM twijfelen over een vraag. “Welke kandidaat kreeg als allereerste een groen scherm.” Dolfie:”Was dat niet Ootje?” MGM:”Ik dacht dat het Nicky was?” Dolfie:”Nee joh, dat was eergister.” Ootje wordt gegokt en dat blijkt juist.

Na een half uur speeltijd gaan de kandidaten redelijk. Ook Niuno en Tdietz hebben een vraag goed beantwoord, maar ook al een vraag fout. Ook Lukie4 en Molow wisten de 2e vraag niet te beantwoorden. Vieffan en Nicky hadden meer geluk bij hun 2e vraag en mochten wel de sleutel meenemen. Er zijn nu 5 kistjes open en 3 sleutels weggespeeld. Niuno en Tdietz lopen nog ergens rond op zoek naar meer sleutels, terwijl de rest van de groep zich over de puzzel buigt. Ze kunnen er nog niks van maken. Molow:”We hebben meer puzzelstukken nodig.” De duo’s Ootje-Titatoon en Lukie4-Molow gaan terug het speelveld in, terwijl de andere 4 zich op de puzzel storten. Dolfie:”Zullen we anders opnieuw beginnen?” MGM:”Is goed, misschien zien we dan meer.” De puzzel wordt uit elkaar gehaald.

Dan vinden Niuno en Tdietz de 9e envelop. “Welke kandidaat bezocht 2x het orakel?” Het tweetal roept in koor:”Dolfie!” en ze pakken de sleutel. De puzzelaars zijn blij met een extra puzzelstuk, want ze komen er nog steeds niet uit. Maar het 6e puzzelstuk helpt. Tdietz:”Is dat niet de startbaan van het vliegveld.” Vieffan:”Dat is het!” Maar de groep is niet compleet! Ze beginnen te schreeuwen. Vieffan:”Dit helpt niet, ik ga zoeken, wie gaat er mee?” Niuno gaat mee, de rest blijft bij de puzzel. Lukie4 en Molow horen na een paar minuten het geschreeuw en gaan terug. Nicky:”We weten waar we heen moeten!” Molow:”Maar waar is de rest?” Vieffan en Niuno zijn Ootje en Titatoon zoeken. Dan komen Vieffan en Niuno terug. “We kunnen ze niet vinden!”

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2010, 14:37:00 »
De groep besluit met z’n 8en op zoek te gaan naar het 2-tal. Ze hebben nog minder dan 15 minuten. Dan ziet Dolfie ze lopen.”Kijk daar beneden, bij het strand!” Nicky roept:”Naar het vliegveld!” Ootje schreeuwt:”We hebben een sleutel!” Molow schreeuwt:”Vliegveld!” Het 2-tal lijkt de hint te begrijpen en voert het looptempo op.

Iedereen rent zo hard als ze kunnen richting het vliegveld. Tdietz en Molow komen als eerste aan bij MC en Daisy, gevolgd door Niuno en Nicky. Lukie4 komt erachter dat hij nog niet helemaal op krachten is. MGM is gevallen, waardoor Vieffan over hem heen viel en Dolfie kan het tempo niet bijbenen en hobbelt ergens achteraan. Ondertussen komt Titatoon ook binnen. Dan komt Vieffan al struikelend over de finish met MGM in haar kielzog, terwijl ook Ootje en Lukie4 gezamelijk binnenkomen. Dan is het wachten op Dolfie. Niuno:”Waar is ze nou?” Tdietz:”Ik ga haar zoeken.” Ootje:”Blijf nou hier!” Maar Tdietz gaat haar zoeken. Ondertussen schudt Daisy het hoofd. “Laat maar zitten, want de tijdslimiet is verstreken.” MGM:”Dat meen je niet?!” Molow:”Balen.” Vieffan:”Het zit ook niet mee.” Uitendelijk komt Dolfie uitgeput over de finish. Dolfie:”Ben ik op tijd?” Nicky:”Nee.” Uitgeput valt Dolfie op de grond.

14u00
Die middag wordt er gelunched op het vliegveld. Na een paar dagen van allerlei luxe in Amerika, zit er niet meer in dan kant en klare broodjes. Titatoon vindt het maar niks en besluit nog eens in Tinuzzz’ mollenboekje te gaan lezen. Maar er staat bijna niks in. Hij schrijft de info over in zijn eigen boekje. Dan gooit hij het boekje weg. Als Titatoon weer aanschuift bij de rest, neemt MGM het woord:”Jongens, dit kan zo niet langer. Zoals de groep nu samenwerkt, wordt er nooit geld verdiend. Iedereen lijkt wel bezig met zichzelf verdacht te maken, terwijl er geld verdiend moet worden. Pas als we starten met winnen, kunnen we de mol ontmaskeren.” De rest van de groep blijft stil. Tdietz stoot Nicky aan.”Niet echt slimme uitspraak dit.”

Dan neemt MC het woord:”Beste kandidaten. Helaas is er niet echt veel geld verdiend de afgelopen dagen. Zijn jullie dom bezig geweest, of heeft de Mol toegeslagen? Ik hoop voor jullie dat jullie het weten, want het is weer tijd voor de test. Bereid je goed voor, want de test en executie zal vanavond spannender zijn dan ooit.” MC laat de kandidaten verslagen achter.

Terwijl de kandidaten voor het laatst hun mollenboekje doornemen, voegt MC zich bij Daisy. MC:”Volgens mij hebben ze geen idee wat ze te wachten staat.” Daisy:”Vanaf nu gaat het spel echt beginnen.” Dan begint het te regenen. MC:”Wat een timing, echt mollenweer!”

Wordt vervolgd...

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2010, 16:02:01 »
Aflevering 5

Dag 13
16u00
Het is druk op de vlieghaven van Paaseiland. Molow: “Sjongejonge, wat een drukte en dat voor zo’n relatief gezien klein eiland.” Titatoon: “Ik vraag me af waar we nu naartoe gaan.” Molow: “Als we nog mee mogen natuurlijk.” Niuno loopt zenuwachtig op en neer te ijsberen: “Wanneer begint die executie nu?” Vieffan komt terug van haar test en ziet er erg verward uit. Daisy roept Ootje binnen. “Tot straks jongens.” Nog geen 5 minuten later staat Ootje al terug bij de groep. MGM: “Dat was wel héél snel.” “Nouja, als je goed zit, is het niet moeilijk natuurlijk.” “Hmmm.”

Daisy: “Kandidaten, jullie hebben allemaal de test afgelegd. Jullie mogen me volgen voor de executie.” De groep volgt Daisy. Ze begeven zich naar het dak van het gebouw waar Molcrazy achter de laptop zit te wachten.
MC: “Zo jongens, weer een test achter de rug en wat was het precies weer moeilijk. Jullie willen echt niet weten hoe slecht sommigen onder jullie soms scoren. We zullen er maar aan beginnen want we moeten dadelijk naar de volgende bestemming. Niuno, ik begin met jou … GROEN!” Niuno: “Phioew, wat een opluchting.” “MGM? … GROEN! Molow … GROEN! Dolfie … ROOD.” De groep verstomt. Dolfie: “Nou euhhh, dan ga ik maar.” Ootje kan haar ogen niet geloven. Dolfie neemt afscheid van de groep en wordt door Daisy weggeleid.
MC: “Mensen, ik heb goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we naar Australië gaan!”
Nicky: “Hoera!!!”
MC: “Het slechte nieuws is dat ik slechts 8 kandidatentickets op zak heb …”
Nicky: “Owww … verdorie.”
Vieffan: “Huh? We zijn toch nog met 9?”
Lukie4: “Ik hoop dat mijn vermoedens fout zijn maar ik vrees ervoor … Er moet nog iemand vertrekken.”
MC: “Nicky, jij wil wel heel graag naar Australië heb ik de indruk. Zullen we maar meteen kijken of je mee mag?”
Nicky: “J-jah … is goed.”
MC: “Nicky … GROEN! Sow, de helft van de groep hebben we gehad. Eens zien of degene die alles noteert, ook goed noteert. Titatoon … GROEN! Mag onze snelheidsduivel mee? Tdietz … ROOD.”
Daisy: “Helaas tdietz, ook voor jou eindigt The Virtual Mole hier.”
Tdietz: “Neee! Ik wil niet weg!”
Daisy: “Het is misschien maar een lichte troost, maar je vliegt niet alleen. Dolfie wacht in de helikopter op jou.” Tdietz neemt afscheid van de groep. “Goed, wij trekken nu naar Australië!”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2010, 16:02:22 »
In het vliegtuig wordt niet veel gezegd, de groep is licht in shock na de dubbele executie.
Lukie4: “Dat was me wat, ineens 2 kandidaten minder.”
Ootje: “Ach ja, het gaat maar vooruit zo.”
Lukie4: “Zow, jij bent wel heel zeker van je stuk.”
Ootje kijkt Lukie4 indringend aan. “Jij niet dan?” Lukie4 besluit te zwijgen.
Vieffan zit er een beetje verloren bij. “Wat ister?” vraagt Titatoon. “Nou, Dolfie is al de tweede dame die het spel moest verlaten. Het begint hier op een mannenclubje te lijken.” “Kop op meid, de kans dat er volgende keer een man uitgaat, is veel groter dan dat er een vrouw uitgaat.” Titatoon geeft Vieffan een knuffel.
Molow: “Hey Nicky, is alles goed met jou?” “Ja hoor, het is gewoon … eerst KD, dan Tdietz … ik verlies al mijn maatjes hier in het spel.” “Op die manier, maar misschien is dat ergens wel goed. De Virtual Mole is geen spel om vrienden te maken.”
Niuno: “Daar Ayers Rock!” Het vliegtuig daalt naar beneden. MGM: “Gaan we hier landen?” Daisy: “Na enkele telefoontjes mochten we hier een geïmproviseerde landingsbaan maken.” Ootje: “Een geïmproviseerde landingsbaan? Ik ga toch maar stevig vasthouden.”
Na een uiterst voorzichtige landing, staan de kandidaten veilig aan de grond. Er is geen kat te zien.
Ootje: “Wauw, wat een mooi rotsblok, kunnen we nu verder vliegen?”
MC: “Nog niet, eerst een opdracht Ootje. Het hoogste punt van Ayers Rock bevindt zich op 863 meter. Op dat punt bevindt zich een enveloppe. De vinder zal rijkelijk beloond worden en niet alleen met geld voor de pot. Jullie kunnen 1000€ verdienen.”
Daisy: “De pot mag wel weer eens gespekt worden na de dramatische vorige opdrachten. De enige moeilijkheid voor deze opdracht is het bereiken van het hoogste punt. Immers, eenmaal boven hebben jullie het geld zo binnengehaald. Zoals MC zegt, bevat de enveloppe nog enkele schatten. Om jullie te helpen in jullie tocht naar boven, liggen in deze loods enkele gereedschappen die jullie van dienst kunnen zijn. Het is nu 18u, jullie hebben tijd tot 20u. Veel succes.”

MGM: “Jongens, laten we eerst eens kijken wat hier allemaal voorhanden is.” Niuno: “Goed idee. De kandidaten openen de loods en zien verschillende hulpmiddelen: scheppen, houwelen, touwen, een ladders, een kraan, een parachute, een paraglider en een sleutel voor de helikopter achter de loods.
Molow schiet op een schep af. “Ik begin alvast.” En hij is weg. De groep is alweer met verstomming geslagen. Vieffan: “Meent hij dat nou? Wat wil hij doen met een schep?” Lukie4: “Nouja, laat hem maar, laat ons liever een degelijk plan bedenken om dat hoogste punt te bereiken.” Nicky: “Ik wil wel voor de houwelen gaan als iemand met me meedoet.” Titatoon: “Ik wil wel. Een helikopter kan nooit landen op die rotsblok, dat zou te makkelijk zijn.” Nicky en Titatoon nemen houwelen en touwen en verdwijnen uit de loods. Niuno: “Wat doen ze toch allemaal? Dit is toch simpel: we vliegen met de helikopter naar het hoogste punt en droppen iemand met de parachute.” MGM: “Euh? Kan jij een helikopter besturen?” “Jep, heb mijn brevet al jaren geleden gehaald.” “Ow, hoe toevallig dat je dat net nu kan gebruiken dan, Niuno.” “Ach MGM, dat woord bestaat voor situaties zoals deze. Ik stel voor dat iemand met mij in de helikopter kruipt om me te assisteren en dat iemand met de parachute afdaalt naar de top.” “Ik zal met jou en Vieffan gaan Niuno, als jullie dat goed vinden. Vieffan is licht waardoor de parachute niet snel zal dalen.” Zowel Vieffan als Niuno stemmen in met MGM en verlaten de loods nadat ze de parachute, de sleutel voor de helikopter en enkele ladders en touwen hebben meegegraaid.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2010, 16:02:45 »
Lukie4: “Nou Ootje, laat ze maar doen. Ze vergeten natuurlijk dat Vieffan veel sneller zal wegwaaien met haar parachute dan een zwaarder iemand. Zullen wij de kraan en de paraglider aanwenden?”
Ootje: “Waarom zeg je hen niet dat Vieffan snel zal wegwaaien?”
Lukie4: “En hen de beloning gunnen? Niks van.”
Ootje: “En mij gun je wel de beloning?”
Lukie4: “Ik stel voor dat we de beloningen verdelen. Daisy sprak immers over meerdere schatten.”
Ootje: “Je doet maar, zolang ik niet moet paragliden. Ik zal de kraan wel besturen dan.”
Lukie4: “Is goed.”
Ootje: “Wel, waar wachten we op?”
Lukie4: “Ik vroeg me af … Wat zou je ervan vinden om samen in de finale te komen?”
Ootje: “Dat zou geweldig zijn! Maar voorlopig lijkt me dat nog te voorbarig, we zijn immers nog met 8.”
Lukie4: “Ik weet het, maar ik wilde het alvast even aanhalen voor de toekomst. Goed, laat ons die enveloppe bemachtigen.”

Molow bevindt zich ondertussen bij Ayers Rock. “Laat die anderen die enveloppe maar pakken. Beloningen, pfff. Twee jokertjes zeker. Die helpen mij niet zoveel als een topo. Hier moeten ergens topito’s liggen” denkt Molow en hij begint verwoed te graven.
Nicky en Titatoon hebben zichzelf gezekerd en beginnen zich met hun houwelen een weg naar boven te banen. “Net als muurklimmen Nicky, alleen is het hier een gigantische rots!” “Haha, inderdaad Titatoon!”
De helikopter is ondertussen opgestegen. Het blijkt een koud kunstje voor Niuno te zijn. MGM assisteert hem maar hoeft niet veel te doen. Vieffan wacht geduldig tot ze op het juiste punt zijn. Ootje zit in de kraan en brengt Lukie4 naar een zo hoog mogelijk punt. Bovenaan aangekomen schat Lukie4 de windsterkte in en wacht hij tot de windrichting juist staat.
Molow graaft en graaft maar vindt voorlopig geen topito’s. Nicky en Titatoon hebben zo’n 200 meter afgelegd. “Ik word moe Nicky, dit halen we nooit.” “Ik ben ook moe Titatoon maar we moeten volhouden.”
De helikopter hangt boven de juiste plaats. Zo’n 100 meter lager staat een tafeltje met een enveloppe op.  Niuno: “Vieffan, het is windstil nu, gewoon springen en sturen.” “Okee, na mijn sprong van de Eiffeltoren moet dit ook lukken.” MGM: “Vieffan, Niuno en ik bieden je de kans om de schatten in de enveloppe te bemachtigen, we zouden het appreciëren als je de schatten met ons zou delen.” “Dat lijkt me een goede deal” zegt Vieffan en ze springt. Niuno en MGM kijken geconcentreerd toe.
Lukie4 ziet een stipje uit de helikopter afdalen. “Het moet nu gebeuren” denkt hij. Vanop het hoogste punt springt hij met de paraglider richting Ayers Rock. In de tussentijd is Molow pompaf van het graven naar topito’s. Zonder ook maar één topito gevonden te hebben, besluit hij er de brui aan te geven. Nicky en Titatoon hangen na 250 meter stil. Ze zijn beide uitgeput en kunnen niet meer. Lukie4 stevent af op Ayers Rock, letterlijk. Zijn hoogte is verre van hoog genoeg waardoor hij tegen de gigantische rotsformatie smakt. Ootje proest het uit van het lachen. Vieffan dwarrelt naar beneden en landt op 10 meter van de enveloppe. Ze wandelt naar de enveloppe en doet hem open. Ze vindt 1000€, 3 jokers en een briefje: “In de volgende opdracht, vervul jij een sleutelrol”.
Alle kandidaten worden opgehaald en verzameld aan de geïmproviseerde landingsbaan. Daisy: “Proficiat kandidaten, de opdracht is geslaagd waardoor de groepspot op 15.750€ komt te staan.” De kandidaten zijn blij met dit succes. Lukie4 houdt een ijszakje tegen zijn voorhoofd terwijl hij Vieffan vraagt wat er in de enveloppe zat. “Nou, 1000€ en 3 jokers die ik beloofd heb te delen met MGM en Niuno.” Beide heren krijgen een joker en zijn in hun nopjes. Over het briefje besluit ze voorlopig maar niets te zeggen.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2010, 16:03:11 »
22u30
De kandidaten stappen terug in het vliegtuig en stijgen op. Ze vliegen naar hun volgende bestemming en genieten in het vliegtuig van een lekkere maaltijd. De kandidaten vallen als roosjes in slaap na de vorige opdracht. Daisy en MC praten wat bij.
MC: “Prachtig land Australië! De komende opdrachten worden ook zeker de moeite.”
Daisy: “Jah, ik ben heel benieuwd naar de volgende. Mag ik er nu nog altijd niets over weten?”
MC: “Nee Dais, deze opdracht heb ik speciaal voor jou in elkaar gestoken. De verrassing gaat veel groter zijn als je er nog niets van weet.”
Daisy: “Nou goed dan. Ik wacht nog wel even dan. Ondertussen ga ik al vragen bedenken voor de volgende test.”
Titatoon schiet wakker. “Huh? Hebben we nu weeral een test?!” Daisy: “Nee joh, ga maar lekker weer slapen.” “Ow … nou ik dacht … ach ja … ik zal het wel gedroomd hebben.” Na een glaasje wijn vallen ook MC en Daisy in slaap. Het vliegtuig doorkruist de lucht op weg naar het oosten van Australië.

Dag 14
10u00
“Good morning passengers and welcome in Melbourne!”
Daisy: “Wauw! Melbourne! Weet je dat hier F1-races gehouden worden MC?!”
MC lacht haar toe en kijkt veelbetekenend. “Je meent het.”
Daisy: “Dus we gaan kijken naar een F1-race!”
MC: “Zoiets ja. Verjaardagscadeautje voor je. Goed, kandidaten, we zijn er!”
Ootje: “Goh Lukie4, je hoofd is wel erg opgezwollen.”
Lukie4: “Goh Ootje, dat van jou ook hoewel je niet tegen Ayers Rock gebotst bent.”
Ootje: “Luister eens jochie! Als jij denkt …”
Niuno: “Jongens, kom op, we moeten eruit.”
Nicky: “Wauw! Melbourne! Geweldig is dit!”
De groep stapt uit. Op de vlieghaven worden ze echter tegengehouden door de douane. MC is in druk overleg met de douane. De groep kijkt gespannen toe.
Titatoon: “Wat is er mis Daisy?”
Daisy: “Ik heb geen flauw idee, MC heeft deze opdracht alleen georganiseerd. Ik ga wel ff horen.” MC neemt Daisy even apart. “Er is een probleem met het visum van Lukie4. Ik moet even mee naar het bureau.” Daisy legt de groep uit wat er mis is.
Vieffan: “Is dit één of andere hint?”
Titatoon: “Waarschijnlijk … of toch niet?”
Molow: “Komaan, ik wil verder.”
MGM: “Gisteren had je nochtans niet zo’n haast om met de opdracht te beginnen. Wat heb je eigenlijk gedaan met die schep?”
Molow: “Tunnels graven. Aah, daar komt MC.”
MC: “Het is in orde, we kunnen verder.”
Met een busje wordt de groep naar het F1-circuit van Melbourne gebracht. Daisy: “Vieffan, kom maar even mee. Ik weet dat jij de persoon bent die de sleutelrol moet vervullen tijdens deze opdracht maar wat de opdracht inhoudt, weet ik niet omdat MC deze opdracht dus geregeld heeft.” Niuno: “Waarom moet zij de sleutelrol vervullen?” “Omdat die opdracht in de enveloppe op Ayers Rock zat.” Niuno kijkt Vieffan achterdochtig aan. Vieffan stapt de bus uit zonder dat ze iemand durft aan te kijken.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2010, 16:03:32 »
MC: “Welkom Vieffan. Je weet het of je weet het niet maar straks racen de F1-bolides over dit circuit. Met de volgende opdracht is veel geld te verdienen. Dit seizoen is de puntentelling van de F1-races veranderd. De eerste 10 krijgen punten vanaf dit seizoen. In deze race doet ook het RN-team mee. Jouw sleutelrol is die van coördinator: je wijst de andere 7 dadelijk een rol toe en volgt de race mee vanuit de pits. Per punt dat jullie halen, verdienen jullie 100€. Er valt dus 2500€ te verdienen. De rollen die je moet verdelen, zijn de volgende: 1 persoon moet het evenement presenteren, waarmee ik de hele show bedoel. De persoon zal te zien zijn op de Australische televisie, maar niet de Nederlandse anders weten de kijkers wie wanneer nog in het spel zit. Vier personen moeten in de pits klaar staan om banden te wisselen en benzine te tanken en de laatste twee personen nemen plaats in de bolides. Aan jou om te bepalen wie waar terecht komt maar kies doordacht want het slagen van de opdracht hangt grotendeels af van een goede rollenverdeling. Succes!”
MC legt de opdracht uit aan Daisy en neemt haar vervolgens mee naar de VIP-tribune. Ze kan haar emoties nauwelijks bedwingen en kijkt erg uit naar de race. Vieffan is aan het puzzelen gegaan en heeft uiteindelijk het volgende bepaald: Ootje wordt de presentator, Lukie4 en Molow gaan racen en Niuno, MGM, Nicky en Titatoon komen in de pits terecht. De kandidaten worden op de hoogte gebracht van de opdracht en besluiten meteen een teamstrategie te bepalen.

12u00
Het RN-team heeft nog recht op enkele kwalificatierondes en Lukie4 en Molow zetten hun beste beentje voor. Het gaspedaal wordt diep ingedrukt en ze scheuren over het circuit. Via de teamradio communiceren de twee met elkaar.
Molow: “Dit is pas racen! Wat een verschil met die paardenkarren in het Colosseum!”
Lukie4: “Absoluut!”
Na de kwalificatierondes krijgen Molow en Lukie4 hun startplaats toegewezen. Omdat het RN-team mee rijdt, zijn er in deze race 26 bolides. Molow start op plaats 17 en Lukie4 op plaats 19.
Molow: “Nouja, niet slecht! Ik heb nog nooit zo’n bolide bestuurd en we racen hier wel tegen de wereldtop natuurlijk.”

13u00
De bolides hebben hun opwarmingsrondje achter de rug, de zenuwen staan stijfgespannen zowel bij de racers als bij de technische teams. Voor de officiële teams is de druk nog groter want niemand wil eindigen achter het ‘amateurteam’. Vieffan loopt zichtbaar gespannen rond in de pits. “Goed, MGM en Nicky doen de ene kant van de auto en Niuno en Titatoon de andere. Banden vervangen, benzine bijvullen, … dat soort dingen. Onze wagens moeten binnen de 10 seconden terug de baan op!” MGM: “Nou, laat ons hopen dat het lukt. We hebben hier totaal geen ervaring mee.” Titatoon: “Inderdaad, volgens mij willen Daisy en MC een keer goed lachen hoe wij als laatsten over de finishlijn kruipen.” Vieffan: “Nee jongens, kom op!” Dan galmt de stem van Ootje door de microfoon: “Ladies and gentlemen! Werkt dit nou? Jah, okeej. Ladies and gentlemen! I have the honour to announce you the F1-race of Melbourne! We will start any second now. Please let me draw your attention to the fact that today one extra team will participate in the race, namely the RN-team. Enjoy the race!” Ootje legt de microfoon neer. “Sow, dat was dat” denkt ze en ze begeeft zich naar de tribune om de race te volgen.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2010, 16:03:51 »
Molow kijkt naar rechts, hij staat naast Kubica. Lukie4 vertrekt naast Sutil. De lichten lichten op … en springen op groen! De bolides schieten weg. De eerste rondes gaan redelijk. Het RN-team verliest geen plaats maar wint er ook geen. Hoe langer ze racen, hoe beter ze hun bolides onder de knie krijgen. Langzaam maar zeker schuiven Molow en Lukie4 plaatsjes op naar voor. Molow staat op 12, Lukie4 op 15. Na een derde van de race geeft Vieffan via de teamradio door dat ze binnen moeten in de pits. “Eerst Molow en de ronde daarna Lukie4.” Molow komt als eerste binnen. De banden worden vervangen en de benzine wordt bijgetankt.
Vieffan: “Kan hij weer vertrekken?”
Nicky: “Neej, deze band wil niet vast.”
MGM: “Nicky kom op! Zo, vertrekken!”
Vieffan: “GO!”
Molow vertrekt terug maar is door de matige pitstop van 11, 23 seconden twee plaatsen gezakt. Lukie4 ligt net achter hem en gaat de volgende ronde in de pits. Deze keer verloopt het voorspoediger en na 8,07 seconden vliegt hij terug de baan op. Hij mist op een haar na Kovalainen en een autocrash wordt nipt vermeden. Naarmate de race vordert, gaat het RN-team steeds natuurlijker om met haar bolides. Molow staat zelfs op 6! Lukie4 staat op 11 en strijdt tegen Webber en Hamilton. Button staat voorlopig op 3, Vettel op 2 en wie anders dan Michael Schumacher staat op 1! Na drie kwart race besluit Vieffan de racers voor een laatste pitstop binnen te halen. “Jongens, opnieuw eerst Molow en dan Lukie4.” De volgende ronde komt Molow binnen. Het pitteam heeft de technieken duidelijk beter onder de knie gekregen. Ze zijn echter nog bezig wanneer Lukie4 ineens aan komt gereden. Vieffan: “Lukie4 idioot, jij moet pas volgende ronde binnen!” Lukie4: “Niet, toen ik je bericht kreeg, was ik net over de finishlijn, je gaat me toch niet zeggen dat je geen rekening hebt gehouden met onze posities?” Niuno: “Molow kan!” Vieffan: “Niet allemaal door elkaar! … GO Molow!” Molow scheurt ervandoor na 7, 89 seconden. Lukie4’s pitstop is vrij goed (8,02 seconden) maar hij is tijd verloren omdat hij moest wachten tot Molow weg was. Molow hangt op plaats 8, Lukie is teruggezakt naar plaats 14. Tijdens de laatste rondes lijken Molow en Lukie moeite te hebben. Ze zijn moe en hun spieren zijn zoveel niet gewoon. Uiteindelijk weet Molow net de 8 plaats vast te houden, Lukie4 eindigt als 16e.

Na de race melden de kandidaten zich bij Daisy en MC. Daisy is door het dolle: “Goed gedaan jongens! Wat een heerlijke opdracht dit!”
MC: “Kandidaten, het RN-team heeft 4 punten gehaald wat betekent dat jullie 400€ verdiend hebben. De pot staat op 16.150€.”

21u00
Na het avondeten in het Windsor Hotel, praten de kandidaten nog wat na in de bar.
Molow: “Lukie4, hoe kon je nou zo snel binnenkomen tijdens je 2e pitstop? Je hebt je eigen kansen geruïneerd!”
Lukie4: “Vieffan moet maar kijken wanneer ze haar mensen binnenhaalt!”
Titatoon: “Wat een mollenstreken weer! Of toch niet?” Titatoon noteert heftig in zijn nieuwe molboekje. Twee tafeltjes verder vraagt Niuno MGM of de groepspot nog klopt. MGM: “Tuurlijk, ik tel het elke avond na. Ik denk dat er nog geen klachten geweest zijn over mij inzake het beheren van de pot?” “Nee, nog niet.”
Daisy: “Nee maar, Jamie Oliver!” “Hey Daisy, what a coincidence! I am here to present my new recipes.”
MC slaat een praatje met een lokale schoonheid terwijl Ootje, Nicky, Vieffan en Molow kaarten. De avond was gezellig.

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2010, 16:04:11 »
Dag 15
14u00
De groep reist door naar Canberra, de hoofdstad van Australië. Ze trekken naar Telstra Tower, een telecommunicatie toren die 195,2 meter boven de grond uitrijst.
Daisy: “Kandidaten, in deze toren zullen we een bekend televisiespel spelen. MC verwacht jullie in de conferentiezaal op de derde verdieping. Vervolgens komen jullie naar het draaiende restaurant dat hoger in de toren gelegen is.”
De groep gaat naar de derde verdieping en vindt MC. “Welkom kandidaten, in deze zaal krijgen jullie uitleg over het spel dat jullie dadelijk gaan spelen. Jullie zullen dadelijk ‘De Zwakste Schakel’ gaan spelen in het draaiende restaurant hierboven. Een ronde duurt net zolang tot het restaurant 360° gedraaid is, met andere woorden tot het restaurant een keer om zijn as gedraaid is. De vragen hebben betrekking op jullie avonturen van de afgelopen twee weken. Veel succes.” De groep trekt naar het draaiende restaurant.
Daisy: “Kandidaten welkom, zijn jullie allemaal bekend met de spelregels? Ja? Goed, dan beginnen we.”
Molow: “Dit is toch dat spel waarbij je op tijd ‘bank’ moet roepen, niet?”
Daisy: “Inderdaad, goed bezig Molow, je hebt al 10 seconden van de eerste ronde verspeeld. Antwoord liever op deze vraag: wie was de eerste afvaller van The Virtual Mole?”
Molow: “Euhmmm … KD.”
Daisy: “Precies, de volgende vraag …”
De kandidaten beantwoorden de vragen van Daisy. Aan het einde van de ronde staat de teller op 100€. “Er is niet veel verdiend, iemand moet hier weg.” De kandidaten stemmen Lukie4 eruit. De groep gaat door en verdient in ronde twee 200€. MGM wordt als tweede weggestemd. Daisy: “MGM, Sydney is helemaal niet de hoofdstad van Australië en dat heeft je blijkbaar de kop gekost.” In ronde 3 wordt niets verdiend. Nicky moet verdwijnen. “Je had de pot met 500€ kunnen spekken Nicky, maar je koos ervoor te antwoorden … helaas fout.” In ronde 4 gaat het weer beter, er komt 300€ bij. “Vieffan, jij moet het deze ronde helaas ontgelden, wat een dom antwoord gaf je ook.” Na een geldloze vijfde ronde ligt ook Niuno uit het spel. In ronde 6 wordt nog 400€ bijeengesprokkeld en moet Molow het spel verlaten.
Daisy: “Jullie hebben 1000€ verdiend voor de groepspot. Het had een pak meer kunnen zijn. De pot staat op 17.150€. Molow verdiend 1 topito voor zijn derde plaats. Titatoon en Ootje, jullie strijden om 3 topito’s. De verliezer moet zich tevreden stellen met 2 topito’s. Hier gaan we.”
Titatoon en Ootje beantwoorden hun eerste 4 vragen goed.
Daisy: “Titatoon, in welke stad werd de Mol bepaald?”
Titatoon: “Delphi!”
Daisy: “Goed, Ootje, wie is de Mol?”
Ootje: “Huh? Wat? Euhm … Dolfie?”
Daisy: “Natuurlijk, daarom heeft ze het spel ook verlaten.”
Ootje: “Owww.”
Daisy: “Titatoon verdient 3 topito’s en Ootje 2. Het was wederom een zeer matige opdracht kandidaten.”

Eenmaal op de begane grond, stappen de kandidaten in de bus op weg naar de volgende bestemming. Ze komen aan in Sydney en genieten van het avondeten in het Star City Hotel. In de bar slaat MC een praatje met een dame. Na afloop keert hij terug naar de groep en zet zich naast Daisy.
MC: “Sow, dat was gezellig!”
Daisy: “Tsss, hoe oppervlakkig kan je zijn MC?”
MC: “Deze, je gaat wel erg op in je rol, ‘De Zwakste Schakel’ is al lang afgelopen hoor, stop maar met die beledigingen.”
Daisy: “Ik zit niet meer in mijn rol nu hoor.”
MC: “…”

Offline Molcrazy

• Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2010, 16:04:31 »
Lukie4: “Ow nee, ik ben mijn zonnebril kwijt! Verdorie toch! Ik moet hem vergeten zijn in die Telstra Tower.”
Niuno: “Ach, je schaft je hier morgen gewoon een nieuwe aan.”
Molow: “Heeft iemand Vieffan gezien?”
Nicky: “Neej, geen idee, ik ga nog een taartje bestellen.”
Titatoon: “Ik ga haar wel even zoeken.”
Titatoon gaat naar de hotelkamer van Vieffan. De deur staat op een kier … Titatoon gaat binnen en hoort geluid uit de badkamer komen. Hij ziet nog net hoe Vieffan iets in haar rugzak steekt wanneer hij binnenkomt. “Wat ben je aan het doen Vieffan?” “Huh? Titatoon! Wat doe jij nou hier?” “Iedereen vraagt zich af waar je blijft.” “Ik ben even bezig.” “Even bezig? Dat is toch jouw rugzak mag ik hopen of zit je in andermans spullen te neuzen? Wat is dat voor label? 5ABWP?” “Neenee, het is de mijne.” “Wat heb je net weggestoken dan?” “Een kiwi.” “Een kiwi?” “Ja, een kiwi.” Dan hoort Titatoon geluid uit de rugzak. “Vieffan, ik ga ervan uit dat je met die kiwi geen fruit bedoeld?” “Euhm, nou, neej.” Vieffan haalt een kiwi uit haar zak. “Ik heb hem gevonden na de opdracht aan Ayers Rock. Kiwi’s horen niet hier te zitten maar in Nieuw-Zeeland!” “Dus je gaat hem smokkelen?” “Nouja, ik kon hem toch moeilijk achterlaten! Hij was helemaal alleen! Alles is beter dan daar eenzaam te zitten verkommeren. Hou je het voor je?” “Nou, ik stel voor dat je hem inlevert bij een plaatselijke dierentuin. Weten Daisy en MC hier van?” “Neej.” “Nou, ik zal niets zeggen maar zoek een oplossing, okee?” “Jah, is goed.” Het tweetal gaat terug naar de bar.
Molow: “Daar zijn jullie! Jongens, dat duurde lang!”
Titatoon: “Ach ja, het belangrijkste is dat we terug zijn.”
MGM lijkt in gedachten verzonken, of toch niet …?

Dag 16
11u00
De groep trekt naar het Opera House.
MC: “Voor de volgende opdracht heb ik iemand nodig die enorm goed met geld om kan gaan.”
Niuno: “Ik stel MGM voor, hij beheert de pot al de hele tijd en doet dat uitstekend.”
De groep stemt in met dit voorstel.
MC: “MGM, kom met mij mee. De rest gaat naar Daisy.”
Daisy: “Kandidaten, jullie mogen dadelijk alle 7 een koffer kiezen. MGM zal jullie vragen wat jullie in je koffer hebben zitten en zal besluiten of hij je koffer afkoopt en zo uit het spel haalt of niet. MGM krijgt van ons 1000€ om dit te doen. Een koffer afkopen kost 250€. Jullie mogen nu een willekeurige koffer kiezen. Alleen de eigenaar zal de inhoud kennen tenzij deze besluit de inhoud met de rest te delen.”

MC: “Hier heb je 1000€. Geld dat overblijft, gaat naar de pot. Denk eraan dat elke koffer 250€ kost om af te kopen, ongeacht de inhoud. In elke koffer zit iets anders.”
MC en Daisy zetten zich in de zaal. Daisy: “Let the show begin!”
MGM staat op het podium en Nicky komt het podium op. “Ik heb 3 jokers in mijn koffer zitten.” “Ik hou het graag eerlijk Nicky, ik koop je koffer.” Teleurgesteld druipt Nicky af.
Molow komt het podium op. “Ik mag dineren met een kandidaat naar keuze.” “Zou je mij kiezen Molow?” “Pfoe, dat weet ik zo nog niet.” “Nou ja, ik wil liever niet dat je informatie gaat uitwisselen met iemand anders, ik koop je koffer.” Ontsteld gaat Molow buiten.
Titatoon komt het podium op. “Ik mag iemand aanwijzen die 3 goede antwoorden fout gerekend krijgt in de test.” “Bij wie wil je dat doen?” “Nog geen idee, ik kijk nog even.” “Kan je mij de garantie geven dat je dat niet bij mij doet?” “Ja, ik zal het niet bij jou doen.” “Hmm, het lijkt me niet slim om in de Virtual Mole iemand te vertrouwen, ik koop je koffer af.”