Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 87884 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: OV-chipkaart
« Reactie #260 Gepost op: 7-09-2011, 10:57:30 »
Vroege leerling waarschijnlijk? :P Of gewoon nog geen 18?
Als je na een bepaalde datum 18 wordt, gaat OV + Stufi pas vanaf oktober in, toch? Rare regeling heb ik dat altijd gevonden, wat maakt die maand nou uit?
nog geen 18 ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #261 Gepost op: 7-09-2011, 14:41:32 »
Vroege leerling waarschijnlijk? :P Of gewoon nog geen 18?
Als je na een bepaalde datum 18 wordt, gaat OV + Stufi pas vanaf oktober in, toch? Rare regeling heb ik dat altijd gevonden, wat maakt die maand nou uit?

Ja, vroege leerling. Werd eind augustus 18. Vind het ook de grootste onzin, hoor, dat ze je dan die ene maand nog laten wachten.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #262 Gepost op: 7-09-2011, 19:58:26 »
Ja, vroege leerling. Werd eind augustus 18. Vind het ook de grootste onzin, hoor, dat ze je dan die ene maand nog laten wachten.
Stufi en OV-studentenkaart gaat in in het eerste volledige kwartaal na je 18e verjaardag. Begindata zijn dus 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober

Ik werd op 24 september 1999 18, en mijn stufi en OV-studentenkaart (van volledig storingsONgevoelig, geplastificeerd papier) ging dus op 1 oktober 1999 in ;)

En volgend jaar als het papieren treinkaartje eruit gaat wordt het een nog zwartere dag...
Mee eens ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #263 Gepost op: 7-09-2011, 20:49:51 »
Vandaag alweer gestuntel gezien in de bus. Het ligt echt niet aan de leeftijd of het feit dat je autochtoon of allochtoon bent:

Mensen die hun kaart tegen het display houden in plaats van tegen het logo, om in- of uit te checken. Mensen die denken dat ze met het uitchecken ook een seintje aan de chauffeur hebben gegeven dat ie de volgende halte moet stoppen, enzovoorts.

En nog altijd mensen (ook van allerlei pluimage), die met een strippenkaart de bus in komen, en stomverbaasd zijn dat die vandaag al twee maanden niet meer geldig is in mijn regio.

Offline Mascha*

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #264 Gepost op: 8-09-2011, 18:20:17 »
Stufi en OV-studentenkaart gaat in in het eerste volledige kwartaal na je 18e verjaardag. Begindata zijn dus 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober
Hmz, ja oké, mijne was dus vanaf 1 juli (ben in april jarig), maar ik mocht in de zomervakantie nog geen gebruik maken van de OV-kaart, ook niet met korting, maar dat zal dan wel zijn omdat hij dan pas ingaat vanaf het moment dat die 4 weken van niet-vrij reizen in de vakantie zijn afgelopen. Ik snap 'm weer :P

If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #265 Gepost op: 9-09-2011, 13:05:59 »
Zaterdag gaat Tristan zeker naar Kassa kijken: OV-chipkaart belicht tijdens uitzending op 10 september

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 10-09-2011, 13:16:54 »
Zaterdag gaat Tristan zeker naar Kassa kijken: OV-chipkaart belicht tijdens uitzending op 10 september
Dat doe ik sowieso altijd al op zaterdagavond, maar nu zeker ;)

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 10-09-2011, 19:14:00 »
't Gaat ook precies over 't onderwerp waar ik heel erg mee zit. Ik werk ook op een BSO en ik zie ons echt al 15x inchecken. Tegen de tijd dat je ze allemaal hebt, kunt je alweer uitchecken. Kom maar op, met die groepenkaart.  ;D

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 10-09-2011, 19:28:49 »
't Gaat ook precies over 't onderwerp waar ik heel erg mee zit. Ik werk ook op een BSO en ik zie ons echt al 15x inchecken. Tegen de tijd dat je ze allemaal hebt, kunt je alweer uitchecken. Kom maar op, met die groepenkaart.  ;D
Maar je zag ook dat vervoerders winst maken op de verkoop van losse chipkaarten. Voor vervoerders is het dus niet bepaald lucratief om een groepskaart te ontwikkelen.

Het zal dan ook zeer waarschijnlijk nog minimaal tien jaar duren voordat zo'n kaart bèta getest gaat worden en daarna duurt het nog minimaal vijf jaar voordat zo'n kaart landelijk gebruikt kan gaan worden ;)

Offline Tristan

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 10-09-2011, 19:48:41 »
Vervoerders verdienen maar liefst € 22.000 aan de dubbele opstaptarief als je met een kortingsproduct via de ene vervoerder reist en overstapt op de andere vervoerder.
Dit komt neer op een bedrag van € 8.030.000 per jaar.

Gemiddeld verdienen de vervoerders ook nog eens een slordige € 6.000.000 aan 'niet-terugvragers'.

Per vervoerder blijft er jaarlijks dus maar liefst € 14.000.000,- van ONS geld aan de strijkstok hangen, 'dankzij' de ov-chipkaart!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #270 Gepost op: 2-10-2011, 22:05:13 »
okee nu kan ik de ik-haat-de-ov-chipkaart-club joinen ;D.
mn ov chipkaart was niet zo geldig als ie eruit zag volgens een conductrice :P. Ik zou niet weten wat ik wel had moeten doen maar iets is niet goed gegaan ::). Maarja de omroep dinges van de trein zei net: volgende station Velp, dus ik zei ik moet er hier uit ;D. Begon zij; deze keer heb je gelukt want ik ga de mensen niet laten wachten maar ik zou maken dat je weg komt!. echt k*tw**f ( dat zei ik dus niet hard op ::)). maarja nu zit ik met een raadsel :P.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #271 Gepost op: 2-10-2011, 22:17:24 »
okee nu kan ik de ik-haat-de-ov-chipkaart-club joinen ;D.
mn ov chipkaart was niet zo geldig als ie eruit zag volgens een conductrice :P. Ik zou niet weten wat ik wel had moeten doen maar iets is niet goed gegaan ::). Maarja de omroep dinges van de trein zei net: volgende station Velp, dus ik zei ik moet er hier uit ;D. Begon zij; deze keer heb je gelukt want ik ga de mensen niet laten wachten maar ik zou maken dat je weg komt!. echt k*tw**f ( dat zei ik dus niet hard op ::)). maarja nu zit ik met een raadsel :P.

had je je week ov in t weekend gebruikt of andersom?  ik ga hem morgen voor t eerst gebruiken :p
You'll never walk alone

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #272 Gepost op: 2-10-2011, 22:31:23 »
had je je week ov in t weekend gebruikt of andersom?  ik ga hem morgen voor t eerst gebruiken :p
nee ze zij dat er geen weekendov opstond en dat je er helemaal niets mee kon :P.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 2-10-2011, 22:41:26 »
nee ze zij dat er geen weekendov opstond en dat je er helemaal niets mee kon :P.

heb je dat da wel opgehaald bij zo'n ophaal automaat?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #274 Gepost op: 2-10-2011, 22:42:40 »
heb je dat da wel opgehaald bij zo'n ophaal automaat?

nee, stond ook niet in die brief dat dat moest ::schaam::

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 2-10-2011, 22:44:53 »
nee, stond ook niet in die brief dat dat moest ::schaam::

Oh, slimmerd. dat dus maar snel een keer doen dan ;) Anders issie gewoon niet geactiveerd,
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #276 Gepost op: 2-10-2011, 23:12:46 »
lol, goeie actie weer, d*n

Maar ik maak sinds gisteren ook deel uit van de OV-chipkaart-familie.
En dat had ik dus. Ik was in de volle overtuiging dat ik een weekend-ov had aangevraagd, blijk ik een week-ov te hebben. Voorlopig maakt dat gelukkig niet uit, want ik kan 's maandags nog terug, omdat ik pas 1 uur moet beginnen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #277 Gepost op: 2-10-2011, 23:15:19 »
lol, goeie actie weer, d*n

tsja wel weer zo'n typische actie voor mij ja ::)

Offline Mascha*

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 3-10-2011, 09:25:57 »
Wel stom dat ze dat dan niet effe in de brief bij de kaart zetten.. beetje irritant als je dat bij zo'n studentenkaart zelf uit zou moeten zoeken.. :P

Maar volgens mij heb ik wel geluk, want volgens mij ben ik een van de weinigen in deze universe die nog nooit ook maar één enkel probleem met m'n (studenten) OV-chipkaart heeft gehad... Lijkt eerder de uitzondering dan de regel, helaas.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #279 Gepost op: 3-10-2011, 12:31:18 »

Maar volgens mij heb ik wel geluk, want volgens mij ben ik een van de weinigen in deze universe die nog nooit ook maar één enkel probleem met m'n (studenten) OV-chipkaart heeft gehad... Lijkt eerder de uitzondering dan de regel, helaas.
ik ook hoor ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!