Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 87943 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: OV-chipkaart
« Reactie #120 Gepost op: 17-08-2010, 10:40:00 »
Geweldig om te lezen, al die voetangels. Een geluk bij een ongeluk: er zitten afhankelijk van het type bus 5 of 7 apparaatjes in de bus, dus je kan heen en weer rennen.
Waar haal jij 5 of 7 apparaatjes vandaan? Misschien hebben ze het veranderd, maar de laatste keer dat ik met de bus ging was er eentje bij de ingang en 1 (of 2?) bij de uitgang... Volgens mij staan er bij ons op het perron zelfs niet eens zo heel veel meer dan een apparaatje of 8 a 10...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #121 Gepost op: 17-08-2010, 12:50:59 »
Ik heb ze gisteren geteld. 3 bij de ingang (waarvoor drie? Geen idee.... En twee per uitgang. Sommige bussen hebben maar 1 uitgang, sommige twee. Vandaar 5 of 7.

Wij hebben van die gele kastjes met een relatief klein display. Je kan er de halte op aflezen waar je uitcheckt.

Offline kabouter

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 17-08-2010, 19:21:55 »
Het blijft lachen met die ov. In het begin heb ik hem regelmatig gebruikt. Maar ik had een keer dat het apparaat om uit te scannen het niet deed. Jammer dan, zei de chauffeur. Achteraf bleek dat hij mij een kaart met stempel had moeten geven, die ik dan weer op moest sturen, zodat er geld retour zou komen. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat ik heel veel keer gratis heb gereden omdat die apparaten niet werkte.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #123 Gepost op: 17-08-2010, 19:30:02 »
Foei, jij mag gezien je nickname, zelfs met een kinderkaartje reizen. En dan nog gratis reizen?

Hahahaha, moet niet gekker worden, he?

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 25-08-2010, 09:48:39 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #125 Gepost op: 25-08-2010, 13:38:34 »
Over OV gesproken. In Groot Brittannië weten ze ook wat service is. Ik weet niet hoe gedateerd het filmpje is, misschien is het al jaren oud.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 4-09-2010, 11:58:36 »
Aaaarg.. Ik b en al een half uur aan het proberen om mijn ov chipkaart op te laden.. :S Eerst lukt t niet om af te rekenen bij zo'n oplaadpaal en dan ziet een ander paaltje mijn ov chipkaart weer nu.. Nu heb ik maar saldo via internet besteld en hoop ik dat het zo lukt om dat via zo'n paaltje op te halen.... Zucht. (Ik moet zo weg!)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 4-09-2010, 12:31:45 »
Wordt het saldo nu per kilometer of per reistijd berekend? Mijn bus heeft extra kilometers gemaakt omdat de buschauffeur verkeerd reed? Ik zat nu 20 minuten in de bus ipv 10.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 4-09-2010, 12:35:10 »
Per kilometer.  :-\\ Misschien kun je een klacht indienen ergens en je geld terugvragen?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #129 Gepost op: 4-09-2010, 12:36:29 »
begin en eindhalte berekent de km toch ?
Niet de route van de bus ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 4-09-2010, 12:40:21 »

Dat lijkt me ook wel hoor, maar ik wilde het zeker weten. Bus kan ook immers in een file belanden en dan doe je er ook langer over dan normaal.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #131 Gepost op: 4-09-2010, 12:59:21 »
Ben m'n studenten OV gister verloren... en hoe lang duurt het voor je een nieuwe hebt? Twee tot drie weken. En compenseren ze je? Neehoor, je moet alles zelf betalen. ::niet-ok::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #132 Gepost op: 4-09-2010, 13:04:36 »
tja, lullig, maar ze hoeven natuurlijk niet te betalen voor mensen die dingen kwijt raken. Kan me wel iets bij voorstellen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #133 Gepost op: 5-09-2010, 13:42:07 »
Ben m'n studenten OV gister verloren... en hoe lang duurt het voor je een nieuwe hebt? Twee tot drie weken. En compenseren ze je? Neehoor, je moet alles zelf betalen. ::niet-ok::

Heb ik ook eens gehad. Heb nu al standaard zo'n formulier thuis liggen om 'm als verloren op te geven. Scheelt weer 1 a 2 weken.
The sun came up and reality set in.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 6-09-2010, 20:09:56 »
Ik dacht gisteren erover om ook maar eens over te stappen. Ben er na één ritje weer meegestopt. Ben per ritje zo'n 50ct meer kwijt. Dat is per week toch zo'n 5,- die ik op dit moment toch echt nuttiger kan gebruiken.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #135 Gepost op: 8-09-2010, 19:16:30 »
Ik dacht gisteren erover om ook maar eens over te stappen. Ben er na één ritje weer meegestopt. Ben per ritje zo'n 50ct meer kwijt. Dat is per week toch zo'n 5,- die ik op dit moment toch echt nuttiger kan gebruiken.

Voor mij is het met chipkaart 4 cent goedkoper ... maar ik weet niet of dat opweegt tegen de kosten die je maakt omdat het eens in de zoveel keer fout gaat  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 8-09-2010, 19:30:00 »
Met een strippenkaart kan het ook fout gaan. Heb bij zo'n zelfstempelautomaat in de Haagse tram ook wel eens teveel afgestempeld.  :-[

Maar in Mloesjes geval zou ik ook lekker blijven 'strippen' zolang 't kan, dat scheelt wel heel veel zeg. :o

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #137 Gepost op: 22-09-2010, 18:28:05 »
Dat klopt, dat is de bedoeling althans. Men bezweert bij Veolia, dat een omleiding niet ten koste van de klant mag worden verrekend. Staat tegenover dat een eventuele kortere route ook niet zal leiden tot geld-teruggave.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #138 Gepost op: 22-09-2010, 18:42:05 »
Dat klopt, dat is de bedoeling althans. Men bezweert bij Veolia, dat een omleiding niet ten koste van de klant mag worden verrekend. Staat tegenover dat een eventuele kortere route ook niet zal leiden tot geld-teruggave.

Ik kan 2 verschillende bussen nemen (beide Connexxion) van huis naar werk ... de ene neemt een kortere route en is goedkoper met OV chip ... wel raar, die andere bus is dus trager en duurder ....
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #139 Gepost op: 22-09-2010, 18:48:40 »
Dat is een lastige. In de zonetijd zou het misschien niet uitmaken, omdat de bussen in principe dezelfde zones volgden (weet ik dus niet), maar nu is daar geen zinnig antwoord op te geven.

Wat mij zelf wel opvalt, is dat mensen soms uitchecken, en pas een of twee haltes daarna pas uitstappen. Het moge duidelijk zijn waarom ze dat doen.