Overigens is er op diverse plekken een goed en bruikbaar trainingsschema te vinden. Hoewel het nu nog te vroeg is om met trainen te beginnen, is het wel handig om te kijken of die trainingen in te passen zijn. Je kan er wel eens een weekend tussenuit knijpen, maar dat zul je andere weekends moeten opvangen.
Misschien klink ik nu wel te enthousiast, en lijkt het of ik te hard van stapel loop, maar als je kijkt naar het tijdsschema, is het helemaal geen overbodige luze om er nu al over na te denken.
Edit: ik kreeg gisteren een antwoord van de vierdaagse-organisatie.
Ik wist al dat het risico aanwezig is dat je wordt uitgeloot, en dus voor die editie niet kan worden ingeschreven. Dat is sneu, als je je als groep wil inschrijven, en 1 of 2 mensen uit je groep mogen niet meedoen. Dan train je je het klapzuur, en sta je aan de kant nog voordat je de startlijn bent gepasseerd.
Om als groep mee te kunnen doen, dient het aantal minimaal 11 personen te zijn, en er zijn ook voorwaarden verbonden aan zo'n groepsdeelname. Of je als groep grotere kans maakt om mee te mogen doen, weet ik niet. Het is overigens om die reden dat ik zo vroeg mogelijk begin met informeren naar het animo. Ik weet wel dat er al 4 mensen serieus belangstelling hebben getoond, met name voor de 40 kilometer-variant.
Kort gezegd: het is mijn streven om als groep mee te agaan doen, omdat het gewoon gezelliger is, en de kans is kleiner dat je door een simpele blaar al je motivatie verliest om verder te gaan.