Gisteren met de studieverering naar Brussel geweest naar het Europees Parlement. Het was wel heel interessant. Een van de medewerkers van Sophie in 't Veld (Europarlementarier voor D66), kwam een praatje houden, dat was wel echt boeiend om te horen wat hij allemaal doet en wat de Europarlementariers allemaal doen. Verder moet ik zeggen dat ik niet heel veel nieuws heb gehoord, na 1 jaar Europese Studies, inleiding internationaal recht en Europees Recht weet je op een gegeven moment wel hoe het allemaal werkt. Maar wel grappig om een keer het parlement echt gezien te hebben. Meest interessante nieuwtje dat ik nog te weten ben gekomen is dat Gaelic schijnbaar een officiele EU taal is. Wat interessant is, omdat zelfs de meeste Ieren het niet spreken. Dus er zit daar waarschijnlijk elke vergadering iemand simultaan te tolken voor een groep Ieren die allemaal naar de Engelse vertaling luisteren.
Oh ja en Straatsburg, de publieksbegeleider verzekerde ons dat op het EU budget die reis elke maand naar Straatsburg echt niet zoveel kost, maar.... hij is publieksbegeleider en hij reist ook elke maand met het hele circus mee naar Straatsburg. Dat soort dingen moet toch echt efficienter kunnen.