Ik vroeg me af waar ik dit bericht het beste kon plaatsen. Omdat het gaat om een ''button'', lijkt me dit het meest logische topic hiervoor.
Ik heb eerder deze week bij het onderschriftentopic een bericht geplaatst met een op zijn kop gezette foto. Nu was het ondersteboven zetten van die foto met een omweg wel mogelijk. Maar nog leuker was het geweest als ik de bijbehorende tekst OOK ondersteboven had kunnen zetten.
Nu weet ik niet of dat technisch te realiseren is.
Er kan immers al van alles, zoals onderstrepen, vet, cursief, kleuren, verkleinen en vergroten, en bewegende tekst. Maar al deze functies hebben betrekking op ''enkele'' letters, dus de bewerking gaat per karakter ''apart''.
Complete tekst met een enkele handeling ondersteboven zetten, dat lijkt me echter een ander verhaal. Stel dat het ondersteboven zetten van een enkel karakter wel zou lukken, dan staat de zin of het stuk tekst echter nog steeds niet goed (lees: ''achterstevoren'').
Of een dergelijke button wenselijk is? Ik weet het niet, als je iets niet hebt, zul je het niet gebruiken. Maar als zoiets bestaat: wie weet, misschien wordt er wel gebruik van gemaakt.