Ik heb net de film Boogie gezien. Bij het filmhuis in Den Haag draaien ze nu films van het filmfestival van Sarajevo, allemaal Oost-Europese films enzo. En ik was dus bij de Roemeense film Boogie. Op zich was 't best een leuke film, 't ging over een jonge vader, die nog één keer even flink ging stappen met zijn oude maten. Alleen halverwege zakte de film wat in en vond ik 'm wat saai worden. Later werd het wel weer wat beter. Er zat een actrice in, die ik nog kende van een Gouden Palm winnende Roemeense film (4 maanden, 3 weken, 2 dagen) en zij is wel echt een hele goede actrice. De kwaliteit liet trouwens wat te wensen over, er liepen af en toe strepen over het beeld en daarbij viel de ondertiteling af en toe weg. Leuk bij een Roemeense film
Ik heb precies één van die stukjes verstaan, want er werd weer lekker snel en binnensmond gepraat. Enneh oh ja de ondertiteling was in 't Engels, waarbij ik bij de Sloveense voorfilm totaal geen last van had. Maar bij de hoofdfilm was 't wel irritant. Ik probeer me toch eerst op het Roemeense te concentreren, dan moet ik daarna nog Engels lezen, maar meestal was de ondertiteling dan halverwege al weg.
Maar ja, ik heb me toch wel vermaakt hoor. 't Was wel een grappige film op zich. Morgen gaan we voor de herkansing dan gaan we ivm hetzelfde festival naar een andere Roemeense film. Ik ben benieuwd