Volgens mij bestaat er geen programma dat de spelleider vervangt die de mol moet kiezen en de tests moet maken.
Ik bedoel... als er niemand is om te kiezen wie de mol gaat zijn...
En alsof een computer weet wat voor kleur schoenen de mol aan had? Die vragen moeten toch echt zelf verzonnen worden en het juiste antwoord er aan gelinkt worden.
Jawel, dat programma bestaat wel, dat is namelijk precies het programma dat ik gedownload heb!!!
Het werkt ongeveer als volgt:
- Je voert de deelnemers in, met wat gegevens over hen. Dan laat je de computer een mol bepalen, in de modus die ervoor zorgt dat jij dat niet direct kan zien. Dan kan iedere deelnemer 1 voor 1 inloggen en de mol krijgt als enige een rood scherm, zodat hij weet dat hij de mol is.
Daarna bedenk je voor iedere eliminatie een aantal vragen, bijvoorbeeld: "Waar was de mol tijdens de eerste opdracht?"
a. In het bos.
b. In de hut
c. Thuis
Vervolgens kun je voor alle personen invullen waar ze waren, zonder dat je zelf weet wie de mol is. De computer weet dat wel en kent bij de test punten toe aan de antwoorden waarachter de naam van de mol stond.
Je hebt dus wel iemand nodig die de vragen bepaald, maar die hoeft niet te weten wie de mol is: de mol is random bepaald.