Even iets anders, denken jullie dat iedereen slechts meedoet om te winnen?
Ik zou al content zijn moest ik mogen meedoen en niet als eerste afvallen, maar ja die prijs is wel mooi meegenomen!!!
Natuurlijk spring ik een gat in de lucht als ze me eens op gesprek laten komen, maar als je dan toch tot daar bent gekomen, waarom dan niet voor het échte gaan? Dan doe ik er tijdens die selectiedag alles aan om ze te overtuigen me mee te nemen naar de volgende selectieronde. Ik hoor weleens dat ik een goede 'prater' ben, dus dat moet dan toch wel snor zitten? En tsja, als dan het wonder voltrekt dat je mee mag als kandidaat, vandaf dat moment telt dan nog maar één ding: zo lang mogelijk in de expeditie blijven, en wie blijft het langste in de expeditie? De finalisten. Dus daar ga je dan voor. Je mag best tevreden zijn met wat je bereikt hebt, maar er is altijd een overtreffende trap. Dan bejubelde ik het feit dat ik al twee dagen in de expeditie zat, maar stelde me daarna direct ten doel ook die derde dag te halen, enzovoorts. Als ik op het eiland zat dan probeerde ik zo van dag tot dag te leven, want volgens mij is het helemaal niet mogelijk om bij Expeditie Robinson ver vooruit te kijken, Ik zou mezelf gewoon iedere dag kleine nieuwe doelen stellen, doelen die uiteindelijk leiden tot dat ene einddoel: winnen. En alles is toegestaan om dat te bereiken en ik ben ook tot alles in staat om dat te bereiken. Niets is mooier als 'mooi' winnen, zoals Marnix deed in 2005: zonder enkele vijand, zonder complot, zonder tegenstem, zonder verloren proef. Als publiekslieveling en bewierookt op Realitynet, dat zie ik wel zitten. En dat stel ik mij in beginsel dan ook ten doel, maar mocht dat niet gaan, dan smijt ik al mijn principes overboord, acteer een ander persoon te zijn, steel ik, stook ik, smeed ik complotten, verbreek ze net zo makkelijk, konkel met mijn vijanden en verraad mijn vrienden. Want Expeditie Robinson is een spel en zolang je binnen de grenzen van dat spel blijft is alles geoorloofd. Dus het is duidelijk, als je meedoet, doe je mee om te winnen en moet je ook overtuigd zijn van het feit dat je kunt winnen. En reken maar dat ik dat ben.
Those are my two cents..
Ik denk dat er zo van die mensen zijn die zich elke keer weer opgeven en toch nooit gekozen worden, vergeefse moeite Ik denk, als je de eerste keer niet doorgaat, de kans klein is dat je ooit eens zal kunnen meedoen hoor...
Volgende keer geef ik mij voor de eerste keer op en dan zal ikw eten hoe laat het is
Hmmm.. ik denk dat ze bij het selecteren al in gedachte hebben wat ze zoeken, bepaalde types van bepaalde leeftijd en afkomst. Daar valt niet zoveel aan te veranderen, maar wie weet pas je de volgende keer juist wel in dat plaatje? En je aanmelding zelf kan natuurlijk altijd beter en/of anders. Betere motivatie, uitgebreidere beschrijving van jezelf? Nee, ik geloof niet dat je altijd kansloos blijft als je eenmaal bent afgewezen.