Auteur Topic: Aflevering 10: de échte finale!  (gelezen 38858 keer)

Offline WH

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10: de échte finale!
« Reactie #100 Gepost op: 14-05-2006, 18:26:17 »
Waarom heb je na aflevering 1 dan niet al de TV uitgezet? Je postte immers in je vorige post dat 't er al vanaf 't memoryspel bovenop lag.
Nou wees trots!! Ga de AVRO ff minachten voor 't maken van dit spel! Hoezee!!
Hoef je natuurlijk ook niet meer de serie te volgen, vertel me eens: Waarom heb je zo'n verschrikkelijk slechte serie eigenlijk gevolgd, het heeft toch geen amusementwaarde, of vind je 't zo lekker om elke vrijdagavond je kapot te ergeren op de bank?

Echt kom op maat, volgens mij heb je bedoeling van het spel niet echt door, ik zou nog maar eens goed nadenken voor je met je oordeel klaarstaat.

Kijk, de kwaliteit van het programma staat of valt met de kwaliteit van de mol.

Ik snap wel dat erg veel mensen blij zijn om eindelijk eens de mol goed te hebben maar dan hoeft de kwaliteit van de mol toch nog niet goed te zijn?? Verder moet je wel de hele serie kijken voordat je je menig geeft lijkt me.

Verder ben ik van mening dat als je weet wie de mol is, de tv niet uitgezet hoeft te worden ???

Jou laatste uitspraak slaat nergens op, ik dacht dat ik na al die jaren wel wist hoe het programma in elkaar steekt, dat ik dan op het eind teleurgesteld ben is mijn goed recht toch??

Verder val ik helemaal de AVRO niet aan, maar we moeten toch toegeven dat deze serie (vooral qua hints) niet zo goed in elkaar steekt dan dat vooraf gedacht werd.
Eeh als je Milouska Meulens heet vind in een T-shirt met een M erop niet echt een hint. Ook de kleurenhint zijn eigenlijk 2 halve hints, het ene deel was alleen voor de kijkers duidelijk, het andere alleen voor de kandidaat (Roderick)

Ook vind ik het ontzag voor het spelen van een andere rol gedurende het programma een beetje overdreven, het lijkt mij dat iedereen een rol speelt :P

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 14-05-2006, 20:16:16 »
Het enige mindere waren de hints inderdaad. (Een beetje vaag)
Maar daar draait het hele spel toch niet om, om die hints? Alsof zij ons verplicht zijn om hints te geven.  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline ik ben het!

• Forumlid
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
« Reactie #102 Gepost op: 14-05-2006, 20:59:46 »
Ook vind ik het ontzag voor het spelen van een andere rol gedurende het programma een beetje overdreven, het lijkt mij dat iedereen een rol speelt :P

Ik vind nog steeds dat Milouska het meest een rol heeft gespeeld. Natuurlijk doen anderen pogingen om de verdenking op zichzelf te laden, maar ik heb het gevoel dat zij meer zichzelf waren dan Milouska. Die was er waarschijnlijk ook meer mee bezig dan de anderen, en bovendien hoefde zij geen moeite te doen om de mol te ontmaskeren, ook al deed ze wel alsof. Ik ken géén van de kandidaten persoonlijk, maar zoals het op mij overkomt hebben we van iedereen wel zijn/haar echter persoonlijkheid gezien. Maar van Milouska slechts een deel. Daarin is haar 'rol spelen' anders dan de andere kandidaten.

Verder vind ik net als Jutta dat wij helemaal geen extra hints moeten hebben, niet per sé in elk geval. Ik vond ze in het verleden toch al vaak wat vergezocht. Dat het dit keer écht om mollenstreken ging, om die eruit te kunnen halen, dát vond ik aan deze serie erg sterk. ::jaja::
Hoewel ik wel moet zeggen dat ik érg nieuwsgierig ben naar de betekenis van alle muzikale hints. Sommige kon ik duiden, maar de meesten niet.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 15-05-2006, 10:58:43 »
Ik vind het ook leuker om te discussieren over verdachte acties dan over mogelijke, vergezochte hints, die vaak ook nog naar meerdere kandidaten leiden.
WIDM addicted....

Offline WH

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 15-05-2006, 11:29:52 »
Omdat sommige mensen denken dat ik te streng reageer ??? zal ik proberen mijn volgende punt iets genuanceerder te vermelden  :P

Wat vinden jullie van het feit dat deze mol erg veel zekerheden/weinig risico kreeg?? (van productie of zelf geregeld, maakt niet uit eigenlijk)

Wat ik met zekerheden bedoel:
-Per se als laatste over de brug
-Ze had niet de cruciale koffer bij de metro opdracht
-Was als eerste aan de beurt in de fabriek (daardoor wordt achteraf praten over waarom zij geen geld meegenomen had moeilijk)
-Er waren er nog meer maar daar kan ik nu niet meer opkomen  ::)

Ik zelf denk dat als ze wat meer haar momenten had gekozen om te mollen, beetje subtieler, dan was het al stukken beter geweest.

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #105 Gepost op: 15-05-2006, 11:39:50 »

Wat ik met zekerheden bedoel:
-Was als eerste aan de beurt in de fabriek (daardoor wordt achteraf praten over waarom zij geen geld meegenomen had moeilijk)

Eigenlijk was ze als tweede aan de beurt bij de fabriek. Toine was als eerste.  ::jaja::
Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom je hierom niet kan praten over het geld achteraf.

Voorderest ben ik het helemaal met je eens dat ze wel wat meer hadden kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2006, 11:43:28 door VeeloDeMol »
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Andreh6

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 15-05-2006, 13:55:58 »
wat een gedoe over de mol zeg.Ik zat op Roderick.Deze serie komt niet in mijn top 3 van goeie series.Mijn favoriet is het niet geweest. Zo veel zonder risico doen, weinig mooie subtiele hints waarvan je achteraf zou zeggen " oh dat ik dat niet zag. nee geef mij maar serie 3 met george. maar desondanks vond ik het een serie met mooie afleveringen, mooie opdrachten en hele mooie beelden. 

Wat ik eigenlijk hoop (ik ben er zelf niet om het te doen) is dat mensen op de fandag eens duidelijk maken aan de makers dat onbekende nederlanders veel leukere afleveringen zouden opleveren. een goeie screening en daar de 9 kandidaten en 1 mol uit halen. mocht dit allemaal niet lukken, dan hoop ik dat we even geen cabaretier uitnodigen, want beter dan Marc Marie wordt het niet. (heb me alleen maar geergerd aan Richard).

Nu wachten tot de volgende serie. in de tussentijd.... heb ik nog wat DVD's die ik kan bekijken van oude series! wie wat bewaard die heeft wat.  ::jaja::

mssl

Aan alle forummers die op Miloushka zaten: gefeliciteerd. goed gedaan.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 15-05-2006, 14:15:44 »
Wat ik eigenlijk hoop (ik ben er zelf niet om het te doen) is dat mensen op de fandag eens duidelijk maken aan de makers dat onbekende nederlanders veel leukere afleveringen zouden opleveren. een goeie screening en daar de 9 kandidaten en 1 mol uit halen. mocht dit allemaal niet lukken, dan hoop ik dat we even geen cabaretier uitnodigen, want beter dan Marc Marie wordt het niet. (heb me alleen maar geergerd aan Richard).

De makers nodigen niet een caberatier uit om er meer humor in te krijgen. Ook al was dit toevallig zo bij Marc Marie, je kan niet van een caberatier verwachten dat hij 24-7 grappig is. Bovendien wil je toch ook niet dat de acteurs alles gaan acteren? Het leuke van WIDM met BN'ers is dat je ze een keer van een andere kant ziet.
WIDM addicted....

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 15-05-2006, 14:56:24 »
Voorgaande reeksen van WIDM heb ik nooit gezien, maar deze met BN'ers vond ik eigenlijk best heel leuk. Het zijn geen onbekenden (althans, de meesten niet :P) en dat trekt me wel. Dus WIDM 7 mag van mij dan ook gewoon BN'ers bevatten.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #109 Gepost op: 15-05-2006, 15:01:36 »
Mij maakt het op zich niet zoveel uit of het Onbekende Nederlanders zijn of Bekende. Ik vond de twee BN'ers reeksen ook erg leuk, en de laatste net iets leuker.

En een caberatier is er inderdaad niet alleen om grappig te zijn. Dit waren gewoon allemaal mensen die de serie heel erg leuk vinden en er gewoon graag aan mee wilden doen. Ik vond Richard eigenlijk juist een leuke kandidaat  ::joehoe::
Ik vond het eigenlijk allemaal harstikke leuke mensen, en als Milouska in het echt, echt niet zo irritant is, vond ik haar ook leuk   ::zwaai:: :P  
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Goovi

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 15-05-2006, 15:37:46 »
Het enige mindere waren de hints inderdaad. (Een beetje vaag)
Maar daar draait het hele spel toch niet om, om die hints? Alsof zij ons verplicht zijn om hints te geven.  :-\\

Dat is juist een beetje de bedoeling om hints te geven die eigenlijk niet meteen opvallen...
Toch had ik 1 bijna gevonden en opgelost!!

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 15-05-2006, 16:12:59 »
Bekend of onbekend, het maakt mij weinig uit. Het grootste deel van die bekende Nederlanders kende ik voor het programma niet eens!  ;D

Ik zat de laatste paar aflevering toch of op Fred (veel verprutst), of op Miljouska (een journaliste KAN niet zo dommig zijn!), en dan toch op het laatst maar voor Fred gekozen. Ze heeft tenminste gewonnen en haar geld aan zeer goede doelen geschonken!  ::ok::

Toch jammer dat ze in deze aflevering het stukje er niet in hadden gemonteerd waarin iedereen vond dat Miljouska een gouden kalf/Oscar/parade moest krijgen want dat maakte ZO duidelijk dat niemand haar verdacht vond en dan de ironie van dat ze de Mol WEL is  ::rofl::

Offline ik ben het!

• Forumlid
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
« Reactie #112 Gepost op: 15-05-2006, 16:25:25 »
Mij maakt het op zich niet zoveel uit of het Onbekende Nederlanders zijn of Bekende.  

Hoe zou een serie van bekende én onbekende Nederlanders zijn? Door goede opdrachten mengt een groep dan echt wel, kan ook interessant zijn!

Ach, je blijft met mensen te maken hebben (de kandidaten en de kijkers). En smaken en meningen verschillen. Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken. En wij als kijkers moeten het doen met wat we voorgeschoteld krijgen. Dan is het maar het beste ervan te genieten, toch?

Want: het leven is te kort om niet te genieten! ::tandpastasmiley:: ::zwaai:: ::trots::

Citaat
Toch jammer dat ze in deze aflevering het stukje er niet in hadden gemonteerd waarin iedereen vond dat Miljouska een gouden kalf/Oscar/parade moest krijgen want dat maakte ZO duidelijk dat niemand haar verdacht vond en dan de ironie van dat ze de Mol WEL is 

Dit ben ik helemaal met Lizard eens. Dat zou wel erg leuk geweest zijn!

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #113 Gepost op: 18-05-2006, 17:20:40 »
doe mij mar een »»»  paracetaMilouska «« ::rofl:: ::rofl::
Ik zeg ook maar wat..

Offline levi123

• Forumlid
  • en als dat een matennaaier is dan ben ik er een
« Reactie #114 Gepost op: 18-05-2006, 17:31:41 »
stomme hints vorig jaar hadden ze meer en dat milouska de mol was ::oink:: en echt R.E.S.P.E.C.T.voor frédje en als heinz dit leest vette test op **PIEP.net** en ik heb een geheim ieder1 mag dit weten ik ben  ::love:: op peggy nu denk je zeker wel  ::oink:: maar dat kan toch?!?

link naar site verwijderd
« Laatst bewerkt op: 18-05-2006, 17:43:46 door Bakkertje »
mijn beroep? mole hunter!!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #115 Gepost op: 18-05-2006, 17:59:07 »
PIEP.net? Nooit van gehoord.

Maar bedankt hoor. ;D

Citaat
ik heb een geheim ieder1 mag dit weten

Dat klopt niet. ::vergroot::

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 18-05-2006, 18:01:29 »
PIEP.net? Nooit van gehoord.

Maar bedankt hoor. ;D

ik wist wel dat jij de piep.net zou snappen ::rofl::  ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 18-05-2006, 18:11:23 »
Lola-aap, je reacties vind ik teleurstellend. Het lijkt wel net alsof je het niet wilt geloven en nog meer bewijzen wilt zien dat Roderick niet de mol is.

Jammer dat je niet tegen je verlies kunt.

sorry maar daar heeft het volgens mij niks mee te maken
de hints die dit jaar in het programma zaten waren gewoon slecht.
Ik had ook Milouska als mol, gedeelde plaats met Frédérique.
Geen enkele beeldhint zoals vorig jaar met de vergrote 4 en 5...
Dat was leuk! dan moet je nog goed opletten in alle hoeken en gaten van je beeldscherm.
Ik vond het jammer. En dat shirt van Milouska zal ze zelf bedacht hebben, maar toch: het is gewoon geen sterke hint.
Triomf!

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 18-05-2006, 23:22:05 »
Ik vond die andere-kleuren-hint wel sterk en ook de Ik-ben-de-mol-dagboek-hint, maar aan de 2e hadden wij nix en de 1e was wel erg moeilijk. Ik vind het idd leuk als er wat van de beeldhints in zitten :) Maar ook weer niet te veel, want je moet de mol ontmaskeren door zijn acties, niet door de hints ::vergroot:: Van mij mogen trouwens die AVRO-bode hints volgende keer wel achterwegen blijven...
WIDM addicted....

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #119 Gepost op: 18-05-2006, 23:35:04 »
Ik vond die andere-kleuren-hint wel sterk en ook de Ik-ben-de-mol-dagboek-hint, maar aan de 2e hadden wij nix en de 1e was wel erg moeilijk.
Vooral omdat die kleurenhint niet compleet kon zijn. Kan je wel zeggen dat Geert als andere kleur een ander kleur scherm had bij de executie, maar ja, da's nogal logisch.
The British are not impressed.