dit wil zeggen dat je niet gelooft in je gelijke kansen theorie?
Ik veronderstel dat jij ook een aanhanger bent van deze theorie; desalniettemin lees ik op jouw site - die ik trouwens al jaren met veel plezier lees - dat jij Milouska verdenkt van het molschap. Hecht jij dan toch niet zoveel waarde aan deze theorie?
Dit is al de vijfde serie waarin Gotcha en ik deze theorie toepassen en ondanks wisselende resultaten geloof ik nog altijd dat zij een kern van waarheid bevat. Maar de eerdere series hebben wel geleerd dat de theorie de Mol niet vanaf aflevering 1 goed voorspelt (gelukkig maar) en daarom zoek ik ook op andere manieren naar de Mol. Dit jaar verdenken de theorie en ikzelf verschillende personen. Dit is slecht nieuws voor mij want in de vorige series deed ik het slechter dan deze theorie. Toch ben ik overtuigd van mijn eigen keuze. We zullen over twee weken wel zien wie het bij het rechte eind had.
Ik vind dat je die niet mag meerekenen in je berekeningen, omdat deze indeling niet door de groep zelf is bedacht.
Nee, alle opdrachten moeten worden meegenomen, zelfs als de groepsindeling door het lot is bepaald. Er is geen reden om aan te nemen dat de Mol in latere opdrachten er rekening mee houdt dat eerdere groepsindelingen gestuurd waren of toevallig ontstonden. Elke opdracht kan dus toekomstige groepsindelingen beinvloeden.
Hoe ziet de 'plaatsentabel' eruit als je de eerste afleveringen niet meetelt? Dus die hele tabel pas maken vanaf dat de groep weer als 1 geheel bij de opdrachten aanwezig is in aflevering 4?
De theorie is getest op series zonder het weglaten van afleveringen in het begin. Ik heb er daarom weinig vertrouwen in dat uit de tabel waar je om vraagt, nuttige informatie is te halen. Maar vooruit, ik heb hem toch uitgerekend:
aflevering 4 5 6 7 plaats kans
1. Roderick 1 2 1 1 # 1.450 47%
2. Peggy 1 2 2 2 # 2.763 26%
3. Frederique 1 5 2 2 # 4.112 18%
4. Milouska 1 1 5 4 # 5.500 9%
Toine 1 5 2
Richard 1 2
Liz 1
Mary-Lou