Laat ik eerst zeggen dat ik het heel erg tof dat er dit jaar weer een pool is, en dat ik het geweldig vind van de mensen die dit organiseren en hier (veel) tijd in steken. En ik begrijp dat je nu eenmaal een puntentelling moet kiezen. Maar (die maar voelde je waarschijnlijk al aankomen
) ik kan er nog niet echt bij waarom je voor de aflevering erg veel punten krijgt als je de mol goed
gokt. Want voor de eerste aflevering kun je echt nog niet een gedegen beeld hebben van wie de mol is. Dan is het niet
knap dat je al weet wie de mol is, dan is het geluk dat je al weet wie de mol is. En dan hebben de mensen die goed gokken een enorm voordeel omdat ze veel punten krijgen ten opzichte van mollenjagers die na aflevering 5 of 6 als goede speurders op de goede mol terechtkomen, maar de gokkers niet meer in kunnen halen omdat de punten in die afleveringen veel lager zijn dan in de eerste afleveringen.
Maar goed, hoe dan ook blijft de pool spannend en leuk en ik zal zeker ook dit jaar weer met plezier meedoen. Want hoe de puntentelling ook is, waarschijnlijk eindig ik toch weer onderaan
(mijn molinstincten zijn nog niet zo heel sterk)