de speelfilm Allez Hop! is zeker een bioscoopaanrader. Het is een speelfilm die afgelopen half jaar compleet door jongeren is gemaakt. Dit weekend en het weekend van 18 en 19 november zal de film vertoond worden in de concertzaal van het centrum voor de kunsten De Nieuwe Veste. Kaarten zijn nog beschikbaar voor 5, 18 en 19 november en te koop via het Uitpunt Breda.
Frank (Jorg van den Kieboom) en Ed (Ruben Backx).
Een onafscheidelijk onbreekbaar onmogelijk ongewoon duo. Het is nooit alleen Ed, nooit alleen Frank. Zie je Ed, dan zie je Frank. Of niet. Dan heeft Frank zich achter een boom verstopt, omdat Ed een plan heeft. Of andersom.
De twee vrienden hebben namelijk één grote hobby: het oplichten van mensen. Dit doen ze vaak, en dat doen ze goed. Er is eigenlijk weinig dat ze niet kunnen.
De uitdaging begint op het moment dat Lianne (Stefanie van Leersum), de halfzus van Ed langskomt. Zij beweert dat het Frank en Ed nooit lukt om Annamaria (Eva de Boer) aan de haak te slaan.
Het duo gaat de uitdaging van Lianne aan en een weddenschap is geboren: als het Frank en Ed lukt om Annamaria een week lang als vriendin van één van de twee te krijgen, dan betaalt Lianne al het drinken op hun gezamenlijke vakantie. Lukt het hen niet, dan mogen Ed en Frank het eten en het drinken op vakantie betalen.
Maar Frank en Ed zijn goed, heel goed. Ze doen er dan ook alles aan om Annamaria te versieren. Of het ze lukt?
Vast niet.
Het script is van mijn hand en de regie is in handen van eeuwige samenwerkingspartner Ivo van Aart. Samen hebben we de film gemaakt, met de leukste cast en crew die je je voor kan stellen. Ik ben zelf doodzenuwachtig en heel benieuwd naar de reacties van anderen. Ik post dit hier dan ook omdat ik het heel tof zou vinden als er RN-ers zouden komen kijken, zodat ik jullie mening kan horen.
Voor meer info
http://www.allezhop.nl