Even in detail vertellen waarom koekoe de laatste tijd minder online is.
Een(voor het ogenblik)gewone vrijdag.
5u30;meppen op de wekker,opstaan,naar beneden lopen,werkkledij aantrekken,Senseo laten doorlopen,soep opwarmen,computers aanzetten,een Atenolol innemen,checken of alle boterhammen gesmeerd zijn en ik drank en tussendoortjes bij heb,vuilbak buitenzetten,werkkledij terug uit,vlug wassen,werkkledij terug aan,koffie drinken,eentje opsteken,eventueel iets posten op RN,een bezoekje aan het kleinste kamertje,handen wassen,eventueel nog iets posten op RN,tanden poetsen,computers terug uit,lichten uit,gordijnen opentrekken en rolluiken optrekken.
Om 7u30 naar het werk vertrekken,onderweg vloeken omdat er alweer een boer me ophoudt.
7u45,aangekomen op het werk,afklokken,naar mijn 'eiland'(werkplek)gaan,m'n speciale kast openen,biertjes en paters(abdijbier van 12°)verstoppen,om 8u beginnen werken,rond 11u stiekem beginnen nippen aan de pater(samen met de afdelingschef....jaja,hielenlikker
)
12u,lunchpauze(sms-je sturen naar Nederland is helaas verleden tijd
),12u30 opnieuw beginnen werken,16u30....weekend
Naar mams gaan douchen,naar de kapper,onderweg vlug boodschappen doen,gaan tanken,thuiskomen en truttemieke aan de deur zien staan,luisteren naar truttemieke die me zegt dat ik meteen naar het gemeentehuis in Kemmel moet(aan de voet van de Kemmelberg)en ik weet ik veel wat voor documenten ik moet bijhebben en me naar Els moet haasten.
Naar binnen gaan(toch vlug eerst een Jupi opengetrokken),vuilbak terug langsachter zetten,documenten zoeken,vaste telefoon opnemen en terug dichtgooien(een of andere enquete)me naar Kemmel bij Els haasten,daar vernemen dat ik de helft te kort bijheb,even vragen aan Els(die ik totaal niet ken)of ik ook een bewijs van goed gedrag en zeden moet kunnen voorleggen,waarop ze zei;"
dat is niet nodig,ik geloof je op je woord"
,een kopie van mijn pas laten nemen,vernemen dat ik ZEKER volgende dinsdag tegen 18u terug op het gemeentehuis moet zijn met de ontbrekende documenten en dat Frits
een mail zou sturen voor een afspraak bij mij thuis.Terug naar huis rijden,thuiskomen,computers terug aanzetten,Jupi drinken,eentje opsteken,zoeken naar ontbrekende documenten,mails lezen(helaas nogsteeds niets vanuit Nederland
),antwoorden op Frits....hij zou.....jawel....volgende dinsdag rond 18u bij mij langskomen....
En zo gaat het er de laatste weken dagelijks aan toe.Nu nog vlug iets op de bank eten terwijl ik kijk naar (sommige) opgenomen programma's van de hele week en dan eindelijk
en hopelijk terug dromen van Daisy
Alhoewel,de laatste keer dat ik van Daisy droomde liep op een sisser uit want op het einde bleek ze een verklede vent te zijn
maar dit terzijde