e-ticket printen is ook geen oplossing?
Ben geen fan van het systeem, maar volgens mij vond een VVD-kamerlid dat per.. 1 july 2015 denk ik er een geheel nieuw systeem zou moeten liggen. En dan kon het testen wel worden overgeslagen. Staat me zelfs iets bij van 1 januari, maar hoop dat ik incorrect herinner.
bv dingen als samen reizen met korting zijn enorm veel ingewikkelder geworden, vrij-reizen dagen voor ouderen ook. Dus voor aanzienlijke doelgroepen is het een substantieele achteruitgang. Bovenal voor mensen die jaarlijks misschien een paar maal reizen, en nu uberhaupt geen idee hebben hoe het moet. Of als ze een kaart hebben, hoeveel saldo er op staat, hoe dat te checken is, en hoe er meer op te zetten.
Maar je kunt niet plotsklaps naar een ander systeem over.
Waren bv wat ballonnetjes met betalen via telefoon. Tref je wederom digibeten & ouderen mee - en een kleiner (maar niet-gering) gedeelte van de rest van de bevolking, want die hebben geen telefoon die er voor geschikt is.
En hoe waarborg je privacy? Nu zijn er nog anonieme kaarten, maar kan dat ook bv als je via je telefoon betaald?