Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3561355 keer)

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #24880 Gepost op: 11-10-2014, 18:57:24 »
Ik ben niet zo'n spammerd. Dus zolang niemand hier antwoord geeft, ga ik wel braaf verder met studeren (en voetbal kijken)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #24881 Gepost op: 11-10-2014, 19:02:30 »
waarom ben je niet zo'n spammerd ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #24882 Gepost op: 13-10-2014, 21:31:29 »
Gewoon omdat ik soms sommigsommige topics een tijdje leuk vind en dan weeweer niet, dus ik ga niet oude topics omhoog halen ofzo.

Ot: of de loodgieter nog komt.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #24883 Gepost op: 13-10-2014, 21:58:03 »
Waar mijn ov chipkaart is gebleven. K heb m een maand geleden voor t laatst gebruikt en ik kan m echt nergens meer vinden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #24884 Gepost op: 13-10-2014, 23:00:46 »
Waarom ik nooit meer iets in de relaxhoek post, of überhaupt lees :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #24885 Gepost op: 14-10-2014, 20:54:51 »
Wat vond M. van de verrassing?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #24886 Gepost op: 15-10-2014, 12:29:31 »
Ja echt superleuk en lief :D
Ze was echt helemaal blij  :D
Dus ik kan de komende 2 jaar weer lekker veel voetbal kijken tijdens daten  ::hypocriet::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #24887 Gepost op: 15-10-2014, 20:52:58 »
is de auto van Daisy gemaakt?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #24888 Gepost op: 15-10-2014, 21:32:38 »
Blijkt een ventilatortje van de airco te zijn die tikt, als ik t laat maken kost het 135 euro (85 voor t apparaat + arbeidskosten). Ik wacht wel even tot mijn auto weer voor een beurt moet ofzo. Met de radio aan hoor je t toch bijna niet.

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #24889 Gepost op: 15-10-2014, 22:06:59 »
Of ik ook een slokje van het toverdrankje van Lukie mag?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #24890 Gepost op: 15-10-2014, 22:12:17 »
  tuurlijk ::hug::

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #24891 Gepost op: 15-10-2014, 22:17:42 »
lief dankjewel  ::hug::

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #24892 Gepost op: 15-10-2014, 22:32:21 »
zouden ze echt de ov-chipkaart afschaffen?  ::oink::
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

• Forumlid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #24893 Gepost op: 15-10-2014, 22:38:23 »
Ik vind het echt onzin, dat ding is net een paar maanden verplicht en dan gaan ze het weer afschaffen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #24894 Gepost op: 16-10-2014, 00:53:31 »
lol, somt onze politiek mooi op.

Maar van mij mag ie wel weer weg hoor ;D. Klasgenootje had laatst ook weer, vergeten in te checken. Boete van 40 euro.... Terwijl je gewoon vrij reizen hebt. Het is zo krom.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #24895 Gepost op: 16-10-2014, 09:39:12 »
Och, grotendeels symboolpolitiek.

Sure, er is een hoop aan mis - maar je kan niet in een paar maanden een geheel ander systeem implementeren.
Maar het scoort goed uit populistisch oogpunt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #24896 Gepost op: 16-10-2014, 18:06:52 »
Nou ja, het is toch ook nog geen geweldig systeem? Ik vind het zelf bijvoorbeeld best irritant dat geld wat anders op mijn bankrekening zou staan, nu bij een of ander bedrijf blijft hangen. Opgeteld ligt daar nogal een bedrag. Dat moet toch beter geregeld kunnen worden.

Belangrijker, mijn ouder wordende en nogal digibete moeder durft amper meer met de trein om haar kleindochter in Utrecht te bezoeken. Dan zet je dus mensen buitenspel. Zorg nou bijvoorbeeld dat ik vooraf een reis voor haar op dat ding kan zetten (van deur tot deur), zodat zij alleen nog maar in de juiste trein en bus hoeft te stappen. Of breng het papieren kaartje terug, in ieder geval voor die mensen die er echt niet mee om kunnen gaan.

Afschaffen is misschien rigoureus, maar verbeteren kan echt wel (en hoeft volgens mij niet eens zo moeilijk te zijn).
« Laatst bewerkt op: 16-10-2014, 18:32:06 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #24897 Gepost op: 16-10-2014, 18:33:35 »
e-ticket printen is ook geen oplossing?

Ben geen fan van het systeem, maar volgens mij vond een VVD-kamerlid dat per.. 1 july 2015 denk ik er een geheel nieuw systeem zou moeten liggen. En dan kon het testen wel worden overgeslagen. Staat me zelfs iets bij van 1 januari, maar hoop dat ik incorrect herinner.

bv dingen als samen reizen met korting zijn enorm veel ingewikkelder geworden, vrij-reizen dagen voor ouderen ook. Dus voor aanzienlijke doelgroepen is het een substantieele achteruitgang. Bovenal voor mensen die jaarlijks misschien een paar maal reizen, en nu uberhaupt geen idee hebben hoe het moet. Of als ze een kaart hebben, hoeveel saldo er op staat, hoe dat te checken is, en hoe er meer op te zetten.

Maar je kunt niet plotsklaps naar een ander systeem over.
Waren bv wat ballonnetjes met betalen via telefoon. Tref je wederom digibeten & ouderen mee - en een kleiner (maar niet-gering) gedeelte van de rest van de bevolking, want die hebben geen telefoon die er voor geschikt is.
En hoe waarborg je privacy? Nu zijn er nog anonieme kaarten, maar kan dat ook bv als je via je telefoon betaald?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

• Forumlid
« Reactie #24898 Gepost op: 16-10-2014, 19:58:03 »
e-ticket printen is ook geen oplossing?

:D ::bravo::

Daar had ik dus nooit aan gedacht :P. Zo te zien helaas niet van deur tot deur, maar het biedt mogelijkheden. ::jaja::

Een compleet nieuw systeem invoeren zonder testfase is inderdaad ook een slecht plan. Hoorde ook iets over reizen met je bankpas, maar dat biedt dan dezelfde nadelen. De invoering van de chipkaart is trouwens ook geen compleet fiasco. Las laatst ergens dat het aantal zwartrijders (en daarmee het aantal incidenten) sinds de invoering is afgenomen (waarschijnlijk vanwege afgesloten stations?). Dus op dat gebied heeft het zeker een positief effect gehad.

Waar ik vooral slecht tegen kan, is dat de wereld maar zo snel mogelijk gedigitaliseerd moet worden, terwijl een groot deel van de bevolking daar nog helemaal niet aan toe is. Nieuwere generaties zullen toch wel meer en meer digitaal gaan doen, wacht dan even tot dat wat verder uitgefaseerd is. Nou ja, de gevolgen daarvan maak ik nu dus van dichtbij mee en daar word ik niet heel vrolijk van. Geeft een hoop gedoe. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #24899 Gepost op: 16-10-2014, 20:50:45 »
Ik hoop echt niet dat ze gaan invoeren van incheken met je betaalkaart, dat is natuurlijk een groot feest voor criminelen. Die OV chipkaarten werden ook al gehackt.