Ik heb een vraag mbt de vraagstelling voorafgaande aan de opdrachten (ik noem er een paar, maar het vreemde aspect ervan is van toepassing op meerdere).
Voorafgaande aan de vliegopdracht: groep moet degene met de sterkste maag aanwijzen, dit wordt Isabelle.
Dan komt de opdracht, er worden 3 paren gevormd waarvan er telkens 1 gaat vliegen (en dus ook een sterke maag moet hebben). De communicatie loopt niet goed bij de laatste 2 (Lottie en Sander) en de opdracht is mislukt, pas dan komt degene met de sterkste maag in actie.
Mijn vraag is, stel dat de 6 anderen wel goed hadden gecommuniceerd, wat was dan precies het nut van die persoon met de sterkste maag? Zou die hoe dan ook ingezet worden, moest Isabelle per sé naar die plek?
(bij de vraag: wie heeft de sterkste maag denk je al gauw aan iets smerigs moeten eten oid, ik denk dat weinigen hebben gestreden om deze eer).
Dan bij de zwemopdracht: 2 die zonder woorden kunnen communiceren, 1 die goed kan zwijgen en 1 die goedgebekt was.
Aangezien Sander helemaal niet hoefde te zwijgen (hij moest immers vertellen hoe hij de eigenschappen plus symbool interpreteerde) en MM nergens goegebekt hoefde te zijn op dat strand vraag ik me ook hier af, was het de bedoeling dat Yvon en Lottie onder water gingen, Isabelle met de harde stem op die boot kwam, en MM op de mooie saboteer plaats (achteraf gezien).
Bij vele opdrachten lijkt het alsof de kandidaten naar een bepaalde plaats worden gemanouvreerd zonder specifieke reden.
Wanneer je kijkt naar: "degene die het sterkst in zijn schoenen staat" kwamen uiteindelijk de eerste 4 aan bod, maar ook de laatste 4 hadden kunnen gaan rijden, en dan bv de eerste 5 langs de weg zetten en kijken of ze (sterk in hun pilonnen) bleven staan.
Zit er in al dit soort vreemde manieren om kandidaten naar bepaalde plekken te krijgen misschien een hint? Iig geen logica imo.