De samensmelting
De groep zou nu snel kleiner worden en ik wist ook dat als ik alles zijn gangetje zou laten gaan, ik niet in de finale zou komen maar eerder Test en Gerard. Als we het systeem gevolgd zouden hebben, verdwenen eerst Lorelei en Daan. Een halve finale met Daisy, Test en Gerard zou voor mij wat te veel problemen opleveren. We zijn dan wel een team, maar iedereen wil in de finale komen en ik had nou toch echt geen zin om mij te laten offeren dus wat doe je dan? Juist, je manipuleert.
Lola was de gelukkige (en terechte) winnares van de Mangrove. De Mangrove zou uitgespeeld zijn. Hoewel Daisy en ik aanvankelijk nog berichten kregen dat er nog iets gaande zou zijn, dacht ik dat na het vertrek van Lola de Mangrove definitief had afgedaan. Niet dus, maar eigenlijk toen totaal irrelevant. Zoals gezegd was Lola bij de groep gekomen. Al snel kon ze het goed vinden met Grace, nog een reden om Gerard in plaats van Linda binnen de samensmelting te krijgen: een band Grace-Linda-Lola zou heel sterk kunnen zijn. Heel de S6 was het erover eens: Lola was te populair met haar mangrove-aanhang en zou vertrekken. Ondertussen hadden Daisy en ik ff geïnventariseerd en alles op een rijtje gezet. We wisten precies welke 5 we als eersten weg wilden: Lola, Grace, Gerard, Test en EIDM. Dit zou uiteindelijk lukken ook. Met het vertrek van Lola, was er nog een bijkomstigheid waar ik op kon rekenen: een extra populariteitsstem van haar. Natuurlijk werd de totaalstand van de Popi-Poll vakkundig door Daisy bijgehouden. Alles in die stand was perfect, behalve 1 ding: de persoon op plaats 1.
Die persoon was uiteraard Gerard, Mr Populair. Al snel na het vertrek van Lola, groeide het idee om Gerard weg te stemmen. Verraad? Ja. Met voorbedachten rade? Of course, maar niet op lange termijn. Op korte termijn dus: Gerard haalde bakken stemmen binnen. Ik zou later die Sociale Proef nooit winnen, dus moest ik via de Fysieke Proef. Alleen Gerard moest weg om het pad te effenen. Ondertussen was hij niet de enige die werd beetgenomen. Daisy en ik hadden het plan om hem weg te stemmen, maar Test had reeds eerder aan Daisy aangegeven dat hij het wel zag zitten om Gerard weg te stemmen. Bijzonder hilarisch dat Test mij polstte wat ik daarvan vond, dat wel. “Nou Test, ik ga jou, een voormalig groot leider, toch niet voor de voeten lopen?” Het was echt geweldig om met Daisy dubbelspel te spelen. Zowel Test als ik gaven haar dezelfde quotes uit het “privé-gesprek” tussen Test en mij. Uiteraard had hij schrik dat ik niet zou durven stemmen op Gerard en ervan zou afzien. Maar zou ik nu echt mijn eigen plan niet uitvoeren? Lorelei werd ook overtuigd en zo geschiedde: Gerard moest gaan.
Het plan liep gesmeerd, nu was het enkel kwestie zo snel mogelijk van de meest vervelende tegenstanders afkomen. We voorzagen een moeilijkheid om Test eruit te krijgen, maar eerst hadden we onze pijlen op EIDM gericht. Waarom? Zij is altijd zo fanatiek in de opdrachten, zij mocht de laatste 4 absoluut niet halen. Het was natuurlijk een koud kunstje om haar weg te stemmen: de S6 was in de meerderheid, het enige wat niet mocht gebeuren, was dat EIDM immuniteit zou halen. Dit gebeurde niet en het was EIDM die moest gaan.
Ze ging echter niet alleen. Chriz organiseerde die avond een feest. Na al dat gefuif, moesten we ons wagen aan de alombekende slaapproef uit ER. De eerste die in slaap viel, moest zonder pardon het spel verlaten. Test werd het slachtoffer.
Nog 6 kandidaten en het was duidelijk wie er weg moest. Nog 1 échte concurrent weg te spelen. Uiteraard waren we voorzien op mogelijke immuniteit. Dankzij mijn immuniteitsblokkeringsstem, konden we er zeker van zijn dat Grace zou vertrekken. Dat was wel ff ‘kicke’ om haar immuniteit op te heffen en haar eruit te spelen. Met Grace verdween de allerlaatste Killerqueen van het strijdtoneel. Op dit moment was bekend geworden dat Linda de finale zou spelen.
Het schema werd prachtig gevolgd: de 5 die er als eersten uit moesten, waren eruit. Nu waren het nog wat formaliteiten. Praktisch geen bedreigingen meer. Het was dan ook simpel wie het volgende slachtoffer was: als enige niet-S6-lid maakte LC geen kans. Spijtig voor hem dat het weer vlak voor de finale was. Hij is toch ver geraakt, ‘low profile’ kan wonderen doen.