Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 53758 keer)

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #180 Gepost op: 23-02-2005, 14:27:01 »
Zo is ie veel leuker. :D Demonisch of wicca (pentagram) is ie in ieder geval niet, want dan moet er nog een cirkel omheen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 14:30:44 door ceetje »

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 23-02-2005, 15:10:00 »
ik vind um wel een beetje op E.T lijken of een gremlin

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #182 Gepost op: 23-02-2005, 15:39:42 »
Ok, bij het Tv-kijken op Geiteneiland kreeg iedereen een filmpje met als onderwerp 'Krokodil'
behalve Yvon die keek naar een aflevering van 'de MOL'
Dit ligt wel erg voor de hand... maar toch...

Yvon blijft mijn mol.

Goed punt  ::ok::
Dat soort dingen doen mij twijfelen... Yvon is niet mijn mol, want ik vind haar "too obvious". Maar ja, die fout maakte ik bij George dus ook....  :-\\  ::vergroot::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #183 Gepost op: 23-02-2005, 15:44:26 »
Het probleem is dat MM, Yvon en Lottie to obvious zijn en Sander en Isabelle voeren geen fluit uit, dus die vlieger gaat niet meer zo op imo.

Maar even over de geit/pentagram. Het pentagram staat voor het gezicht van Satan (met hoorntjes en alles), dus het plaatje is wel degelijk een pentagram. Het heeft niks met Goat Island te maken.

Offline Smee

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 23-02-2005, 18:04:22 »
Ik ben op dit moment een boekje aan het lezen dat wat dieper ingaat op de symbolen van de da vinci code (de geheimen van de da vinci code van  simon cox).
Daar staat ook een stuk in over het pentagram. Dat wou ik jullie niet onthouden.
(ik ga het niet helemaal overtypen, maar het komt hier op neer)

Het pentagram is oorspronkelijk een amulet of gewijd geometrisch teken van de grieken. Het woord komt ook uit het Grieks: 5 lijnen.
Het griekse woord is weer afgeleid uit Mesopotamie(ong. 3000 vC) daar betekende het waarschijnlijk hemels lichaam of ster.

Een pentagram in een cirkel stond in Egypte voor de 'duat' of onderwereld.

In de christelijke traditie stond het ooit voor de stigmata van Christus.

Voor de pythagoreeers stond het voor de 5 klassieke elementen: vuur, aarde, lucht, water en idee of goddelijk 'iets'.  Zij zagen er ook wiskundige perfectie in, omdat in de lijnen de gulde snede (1,618) verborgen ligt.

In de zwarte magie wordt het pentagram omgekeerd. Dan kan het staan voor het woord van Baphomet (2 punten zijn dan hoorns) Maar als duivelssymbool is het nogal recent.

Bij de hebreeuwen zou het in verband staan met de vijf boeken van de Pentateuch (eerste 5 boeken van het oude testament door Mozes)

Verder staat het pentagram ook wel bekend als: Ster van Salomo of Salomonszegel.
In het engels is het pentagram waarschijnlijk voor het eerst genoemd in Sir Gawain and the green night uit 1380 (Gawain had een schild met pentagram).

Ik zie zo snel niet een verband met een van de kandidaten, maar jullie misschien wel.
Ik vind het in ieder geval wel een mooi gevonden symbool voor goat island.

(Nu ik dit zo typ, denk ik ineens, Geit en zwarte magie... doet me denken aan de bokkenrijders uit Limburg. >:D In die tijd werd ook iedereen verdacht, want niemand wist wie uit de dorpen zich bij deze duivelvererende bende hadden aangesloten. Wie kwam er uit het diepe zuiden? Sander de Heer In ieder geval een mooie parallel )

Offline Eat Your Heart Out

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #185 Gepost op: 25-02-2005, 10:52:02 »
Me ook maar eens aangemeld, omdat alleen lezen ook gaat vervelen.

Zat aflevering 6 nog eens na te kijken en er vielen mij 2 dingen op:

1. Op 5:25 geeft Isabelle de foto na voren weg en op het zelfde moment komt er vanaf rechts een hand met foto in beeld. Op dat moment zijn er dus al meer foto's gemaakt, terwijl er gezegd wordt dat Jim de 1e foto gemaakt had en die aan Isabelle had gegeven. Raar dus dat er dan al meer foto's zijn, de persoon met die andere foto is niet te herkennen, omdat Gijs er voor staat.

2. Op een gegeven moment staat: Yvon met die vent van Goat Island te praten over de grootste Crock van Goat Island: Casey. Hierna laten ze een filmpje zien van Casey by Night en zegt die vent van Goat Island iets. Weet iemand wat hij precies zegt ik kan het laatste gedeelte niet verstaan.

Hij begint met: Have a look at you, you fat Bitch. En dan komt er volgens mij een soort van riddle. Ik zou graag die riddle weten, vind het namelijk raar dat er hier opeens gesproken wordt, terwijl later bij beeld niets gezegd wordt. Misschien zit er in die riddle een aanwijzing. Het filmpje zit op 15:26.
It's a tough game, so Eat Your Heart Out!

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 25-02-2005, 11:16:52 »
Me ook maar eens aangemeld, omdat alleen lezen ook gaat vervelen.

2. Op een gegeven moment staat: Yvon met die vent van Goat Island te praten over de grootste Crock van Goat Island: Casey. Hierna laten ze een filmpje zien van Casey by Night en zegt die vent van Goat Island iets. Weet iemand wat hij precies zegt ik kan het laatste gedeelte niet verstaan.

Hij begint met: Have a look at you, you fat Bitch. En dan komt er volgens mij een soort van riddle. Ik zou graag die riddle weten, vind het namelijk raar dat er hier opeens gesproken wordt, terwijl later bij beeld niets gezegd wordt. Misschien zit er in die riddle een aanwijzing. Het filmpje zit op 15:26.

Ook vreemd is dat hij zegt" 'she's here' (de krokodil dus) en dat je dan een nachtopname ziet van die krokodil.

De eerste zin is: '..... like a miss'
De tweede zin is: 'in your final minutes' (dacht ik)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 11:28:10 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline xki

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 25-02-2005, 11:20:47 »
Nog even iets anders, wat mij opviel bij de test was dat er achter de kandidaten in de hal een aantal x opvallend een y was te zien ( leek opgeplakt bij een vliegtuig! ) ::ohno::
to mole or not to mole that's the question

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 25-02-2005, 11:30:33 »
Ik kan het werkelijk niet verstaan. Het rijmt in elk geval, maar d'r zit een geluidje door heen. Ook vreemd is dat hij zegt" 'she's here' (de krokodil dus) en dat je dan een nachtopname ziet van die krokodil.

*nog eens luisteren gaat
De eerste zin is: '..... like a miss'
De tweede zin is: 'in your final minutes' (dacht ik)

volgens mij is het beach (strand) ipv bitch
en daarna iets van This is her ... fave ... iets? het lijkt wel isabelle's stem die daar wat doorheen zegt?

maar je hebt gelijk het is inderdaad qua geluid een raar stukje.

als je alleen luistert en niet naar het beeld kijkt is het gewoon nog steeds het gesprek van yvon met mr. goat island. Het nachtshot van de krokodil er tussengezet, niet ondertiteld, misschien omdat de vertalers er ook niks van konden maken?

gotta love the avro voor het online zetten van alle afleveringen  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 11:35:46 door Quuipo »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 25-02-2005, 11:39:24 »
Nee hij zegt echt wel: 'have a look at you, you fat bitch' zoals Eat your heart out al zei.

En de tweede zin is echt 'in her final minutes'. En de eerste eindigt echt op Miss.

Ik denk dat het zoiets is als 'je ziet er uit als een juffrouw in haar laatste minuten'.

::tandpastasmiley::

Of eigenlijk: heaving like a miss in her final minutes.

Hijgen als een juffrouw in haar laatste minuten.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 11:41:07 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Mayhem

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 25-02-2005, 13:45:58 »
Ik dacht ineens dat Sander de vliegopdracht verkloot, is niet verdacht,
hij kiest de stunt die Gijs al gekozen had, zeker fout dus
(als je ervan uit gaat dat er drie verschillende stunts werden gedaan, wat voor de hand liggend is)

Sander is niet dom. Daarom dacht ik dat hij het fout zegt om Isabelle te kunnen laten vliegen, dus geen mol actie maar een gebaar.
Ik weet niet of ze allemaal off-camera de gelegenheid kregen om te vliegen, maar daar ga ik dus niet vanuit.
Er wordt nadat bekend word dat Isabelle de lucht in gaat ook door iemand geroepen "o gelukkig"
De 3000 euro kwam ook gewoon in de pot.

Geen Mol-actie dus van Sander, maar een vriendelijk gebaar :)

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 25-02-2005, 15:06:07 »
Toeval:
Bijna iedereen in de zang-opdracht ligt er nu al uit. Alleen Lottie niet. Als ze er straks uitligt, dan is het echt heel grappig.  ::rofl::
Ook een toeval als blijkt dat ze dan net de mol is. Over toevallige planning gesproken dan.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #192 Gepost op: 25-02-2005, 16:34:00 »
Is het ook niet zo bij de vliegopdracht dat ze meteen nadat ze naar dat radiootje hebben geluisterd moeten vertellen wat ze denken. Dus voordat ze met de anderen praten. Dan hoeft Sander dus helemaal niet te weten dat nr 4 al gedaan was en is het echt een fout. (anders zou bijvoorbeeld Marc-Marie zodra hij uit het vliegtuigje stapt tegen Yvon kunnen zeggen welke stunt het was als Yvon pas bij Angela hoeft te zeggen welke ze denkt dat het is) Of mis ik hier iets?

Offline Mayhem

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 25-02-2005, 18:19:33 »
Is het ook niet zo bij de vliegopdracht dat ze meteen nadat ze naar dat radiootje hebben geluisterd moeten vertellen wat ze denken. Dus voordat ze met de anderen praten. Dan hoeft Sander dus helemaal niet te weten dat nr 4 al gedaan was en is het echt een fout. (anders zou bijvoorbeeld Marc-Marie zodra hij uit het vliegtuigje stapt tegen Yvon kunnen zeggen welke stunt het was als Yvon pas bij Angela hoeft te zeggen welke ze denkt dat het is) Of mis ik hier iets?

Daar heb je een punt, maar dan nog hoeft het (expres) in de fout gaan van Sander geen mollenstreek te zijn.
Wat ik al eerder zei, z'n motieven kunnen zelfs 'nobel' van aard zijn geweest.

Offline Jona

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 25-02-2005, 18:25:31 »
Ze zaten toch allemaal bij elkaar toen ze aan Angela door moesten geven welke stunt er gedaan was? Sander was toch de laatste van de groep die dit moest zeggen? Volgens mij zat hij er gewoon bij toen de anderen het zeiden....

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #195 Gepost op: 25-02-2005, 18:27:02 »
Lijkt mij ook logisch dat ze al hebben moeten doorgeven welke stunt gevlogen is voordat ze de kans hebben om met elkaar te overleggen, maar we krijgen dit niet te zien. Gijs en Jim lijken wel iets te doen met een code, waarin in 1 keer duidelijk is welke stunt het is.

Citaat
Daar heb je een punt, maar dan nog hoeft het (expres) in de fout gaan van Sander geen mollenstreek te zijn.
Wat ik al eerder zei, z'n motieven kunnen zelfs 'nobel' van aard zijn geweest.
Ik zou (uit wat we gezien gehoord hebben) ook niet kunnen bedenken welke stunt Lottie deed. Ze gebruikt veel te algemene termen ("We hangen nu stil" en volgens mij zelfs iets van "we draaien nu" als ze een roll maakt.)

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 25-02-2005, 19:12:53 »
Misschien moesten ze wel ergens opschrijven welke combinatie gemaakt werd voordat ze de anderen weer zagen, want anders kun je als kandidaten ook afspreken, dat als iemand al een combinatie gezegd heeft, dat je gewoon een andere noemt en zeker als je twijfelt, bij MM en Yvon was het duidelijk met de loops,  bij Jim en Gijs lijkt het alsof ze een bepaalde code afgesproken hadden, Lottie en Sander hadden dit naar Sanders zeggen eigenlijk ook gedaan, maar Sander twijfelde en idd dan zou het logischer geweest zijn als hij niet dezelfde combinatie genoemd had als die van Gijs en Jim. Dus ik denk dat ze de combi al hadden moeten noteren.

Wisten de vliegers eigenlijk van tevoren welke combinatie gevlogen ging worden, had de piloot ze dit eigenlijk verteld?

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #197 Gepost op: 25-02-2005, 19:42:20 »
ik denk niet dat ze van tevoren wisten welke stunt ze kregen want dan zouden ze ook gewoon kunnen zeggen: het is de 4e! en bovendien klonk Marc-Marie wel erg geschokt toen hij in een loop ging. (OH! WE GAAN EEN LOOP! WE GAAN EEN LOOP!)

En ik denk dat gijs en Jim hebben afgesproken: als het de eerste is, zeg ik wasmachine, als het de tweede is, zeg ik lijmpistool, als het de derde is zeg ik stuiterende dodo en als het de vierde is, zeg ik bushpad. Zo hoefde Gijs alleen maar een woord te horen om te weten wat het was. Erg slim (blijkt trouwens ook uit dat Gijs Jim niet echt verdacht want anders had hij hem nooit zo vertrouwd... denk ik)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 19:44:53 door oompah loompah »

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #198 Gepost op: 27-02-2005, 08:27:16 »
Bij de vliegtuigstunt mislukte er slechts een opdracht, namelijk die van Lottie en Sander.
Dat was duidelijk een mollestreek.
Sander is nu weg.
Wie is de Mol ? Ra ra ra ...
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #199 Gepost op: 27-02-2005, 10:40:26 »
Bij de vliegtuigstunt mislukte er slechts een opdracht, namelijk die van Lottie en Sander.
Dat was duidelijk een mollestreek.
Sander is nu weg.
Wie is de Mol ? Ra ra ra ...

Wel is over nagedacht wat het juiste moment en de juiste situatie is om jezelf verdacht te maken ?  :D
(dat geldt trouwens ook voor het omgedraaide)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 10:41:57 door Castor_en_Pollux »