Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 53767 keer)

Offline ~*Alma*~

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 21-02-2005, 16:59:30 »
Het is Supergrover ;D

Of de vliegende oude taart ;) (telekids)
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline ~*Alma*~

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 21-02-2005, 17:09:06 »
Kan iemand even bevestigen of MM in het vliegtuig zegt dat hij nu in zijn eerste loop zit?

Ok er is maar een stunt met twee loops, maar toch vind ik het raar  dat hij zegt dat het de eerste loop is.....

Ja hij zegt, de eerste loop...
Tevens is er (zoals jij waarschijnlijk bedoelde) maar 1 stunt waar loops in voorkomen.  :)
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Zillionaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #162 Gepost op: 21-02-2005, 20:21:08 »
Ik heb de voorfilmpjes van "Goat Island TV" onderzocht op 10% van de snelheid.

De filmpjes worden prominent in beeld gebracht....

De filmpjes worden getoond bij Lottie, Sander en (zij het op een afstand), bij Isabelle.

Op een zeker moment wordt er een Rood beeld zichtbaar:

Is dit een hint van de montagetafel naar de finalisten ??

Sander en Lotti in de finale en Isabelle de mol?

« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 20:27:57 door zillionaire »
Carpe Diem

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #163 Gepost op: 21-02-2005, 21:11:19 »
Ik zie trouwens dat het logootje van Goat Island TV een omgekeerd pentagram is. Zie bijvoorbeeld:
Is het zo'n demonisch eiland?
The British are not impressed.

Offline garibaldi

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 22-02-2005, 00:17:53 »
Geestig dat er al zo veel mensen zijn die het zeker weten dat ze de mol hebben gevonden. Zo zijn de mensen 100% zeker in de volgende forums, die van Yvon, MM, Sander, Lottie, Isabelle.
ooo dat zijn ook alle kanidaten. Zo mooi, al die mensen die er 100% zeker van zijn. Hier zit ook de kracht van WIDM

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #165 Gepost op: 22-02-2005, 10:14:59 »
Ik heb de voorfilmpjes van "Goat Island TV" onderzocht op 10% van de snelheid.

De filmpjes worden prominent in beeld gebracht....

De filmpjes worden getoond bij Lottie, Sander en (zij het op een afstand), bij Isabelle.

Op een zeker moment wordt er een Rood beeld zichtbaar:

Is dit een hint van de montagetafel naar de finalisten ??

Sander en Lotti in de finale en Isabelle de mol?

Goed gevonden, maar 'Rood' staat voor afvaller. Sander en Lottie dus de afvallers?

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 22-02-2005, 12:17:23 »
Maar wat ik zo raar vind, is zo rond 5.11 in de aflevering: je ziet Isabelle een foto geven aan iemand en gelijk zie je nog een andere foto??
When God created man, she was only joking!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2005, 00:52:38 »
Mbt de krokodillen-opdracht heb ik een vraag;

De kandidaten hadden elk de opdracht een krokodil uit het water te laten springen, en dat moest lukken uiteraard opdat een ander daar een foto van kon maken.
Echter, diegene kon pas geld/vrijstelling verdienen niet door de krokodil uit het water te laten springen, maar door een foto te maken van iemand van wie dat lukte.
Oftewel, iemand was afhankelijk van geld verdienen cq een vrijstelling indien degene van wie hij/zij de foto maakte het lukte de krokodil te laten springen, en indien die foto zou zijn gelukt uiteraard.
Oftewel, door de krokodil niet te laten springen verpest iemand het voor degene die de foto maakt, en niet voor zichzelf.
Stel het lukt Yvon niet de krokodil te laten springen, en Sander heeft daardoor geen foto kunnen maken, wie kreeg er dan geen vrijstelling? (is het belang van de foto in deze mate eigenlijk wel uitgelegd aan de kandidaten, of waren die in de veronderstelling dat het late springen der krokodillen het belangrijkst was, if so, dan ga je natuurlijk iemand fotograferen vanwie je weet dat hij/zij niet bang is, en niet at random).
Ik vind het zo vaag.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2005, 00:58:03 »
Was een beetje vaag idd.. Denk dat ze gewoon een krokodil op de foto moesten zetten die hapte..
En misschien hadden ze wel weer geloot. Ik vind met deze hele serie sommige opdrachten wat vaag..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2005, 00:59:48 »
En, als die foto idd zo belangrijk was voor het geld en de vrijstelling en de kandidaten wisten dat dan is de slordigheid van Jim met de foto onbegrijpelijk. Als je met die foto een vrijstelling kan winnen dan bescherm je die toch met je leven? Je laat hem in elk geval niet uit je gezichtsveld verdwijnen in de wetenschap dat er een mol aan boord is.

Jim heeft het er tijdens de opdracht in de biecht wel over dat hij daardoor de vrijstelling is misgelopen en Isabelle ook dat ze ervan baalt als een stekker maar ik vraag me af of alle consequenties en spelregels wel helemaal duidelijk waren gemaakt vooraf.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 23-02-2005, 01:49:29 »
En, als die foto idd zo belangrijk was voor het geld en de vrijstelling en de kandidaten wisten dat dan is de slordigheid van Jim met de foto onbegrijpelijk.

Dat lijkt mij dus ook!
Bovendien, hij zei dat hij hem te drogen legde (en deed voor, met de fotokant naar onderen  ??? in de biecht)

Citaat
Als je met die foto een vrijstelling kan winnen dan bescherm je die toch met je leven? Je laat hem in elk geval niet uit je gezichtsveld verdwijnen in de wetenschap dat er een mol aan boord is.

Daarom denk ik dat ze dachten dat indien het springen het lukte het voor hen geslaagd was, en dat de foto van jou met je springende kroko je doel was, misschien is er later creatief bedacht dat de zaken op vreemde wijze anders werden beoordeeld, anders kan ik het niet bevatten. (maarja in dat geval wist MM wel hoe of wat, of dacht MM dat indien zijn foto zou missen hij gewoon geld uit de pot kon halen, en Jim de schuld geven, indien MM mol dus).

Citaat
Jim heeft het er tijdens de opdracht in de biecht wel over dat hij daardoor de vrijstelling is misgelopen en Isabelle ook dat ze ervan baalt als een stekker maar ik vraag me af of alle consequenties en spelregels wel helemaal duidelijk waren gemaakt vooraf.

Ik denk het niet, die spelregels zouden ook voor probs zorgen, want als er een vrijstelling vanaf hing, wie ga je dan fotograferen?
(niet degenen die je verdenkt cq degenen die bang zijn, dus volop discussie, en die was er niet, het ging heel easy).
Het blijft vreemd, en ook niet echt eerlijk.
(net als dat Gijs en Victoria onmogelijk de zangopdracht konden winnen als beste zangers)

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 23-02-2005, 08:07:13 »
Was een beetje vaag idd.. Denk dat ze gewoon een krokodil op de foto moesten zetten die hapte..
En misschien hadden ze wel weer geloot. Ik vind met deze hele serie sommige opdrachten wat vaag..

Voor ons als kijkers is het soms erg vaag wat de opdracht is, ik denk voor de kandidaten niet. Anders moet je Julien zijn dagboek maar eens lezen, daarin verteld ie over die spiegelopdracht, dat ze d'r niets van snapte na Angela d'r uitleg, maar toen ze later in dat "tunnelgebouw" waren, duidelijke uitleg kregen van de crew.

Dus hier zal dat ook wel zo gaan als ze er geen peperkoek van kunnen maken na Angela's uitleg.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #172 Gepost op: 23-02-2005, 09:25:39 »
Sander zegt, als hij moet uitleggen wat hij dacht dat de stunt was... "We hadden afgesproken dat...". Dit vond ik verdacht veel klinken alsof hij al wist dat hij het fout had.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 23-02-2005, 10:12:34 »
Daarom denk ik dat ze dachten dat indien het springen het lukte het voor hen geslaagd was, en dat de foto van jou met je springende kroko je doel was, misschien is er later creatief bedacht dat de zaken op vreemde wijze anders werden beoordeeld, anders kan ik het niet bevatten. (maarja in dat geval wist MM wel hoe of wat, of dacht MM dat indien zijn foto zou missen hij gewoon geld uit de pot kon halen, en Jim de schuld geven, indien MM mol dus).

Stel de regels waren oorspronkelijk idd dat je geld zou winnen als je 'n krokodil zou laten opspringen en dan ook in aanmerking zou komen voor de vrijstelling en dus tv moest gaan kijken (wat natuurlijk ook 't meest logische is). Ik zit me hier te bedenken hoe je als mol zijnde zou kunnen mollen. Je zou 'n krokodil niet kunnen laten opspringen, zodat er geen 250 euro verdiend zou worden. Maar dan mag je ook niet meedoen aan 't tv kijken en heb je dus geen controle over die opdracht. Daarom zou de mol ervoor proberen te zorgen dat er én bij de krokodillen 't iemand niet zou lukken om de krokodil te laten opspringen, 't zelf dan wel doen, zodat je zelf wel kan deelnemen aan de tv-opdracht. Maar iemand zo bang maken 't niet te doen is zo moeilijk, dat er iets extra's is bedacht voor als dat niet zou lukken: de foto's. (die hebben namelijk bij de oorspronkelijke spelregels compleet geen zin, de filmcamera legt immers vast dat de kandi 'n krokodil heeft laten opspringen) De mol zou proberen 'n foto van iemand te pakken te krijgen, zodat in het geval dat iedereen de krokodil zou laten opspringen, ze de spelregels om zouden kunnen gooien. Dus dan telt ineens de foto en heeft de mol ervoor gezorgd dat niet iedereen 250 euro verdiend, hij zelf mee kan doen aan 't tv kijken én ook nog 'ns dat hij zelf niet verdacht is. Dat lijkt mij de beste manier om hier te saboteren voor de mol.

En dit wijst dus weer op Marc-Marie als mol. Misschien moet ik toch maar weer gaan switchen...

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 23-02-2005, 12:20:40 »
ik geloof dat ik je redenering niet helemaal kan volgen han.. je redeneert nu vanuit het geval dat de opdracht anders in elkaar had gezeten? nl opspringen = geld voor degene die het lukt, ipv foto?

Ik denk juist dat het juist zo vanaf het begin in elkaar is gezet (ik moet de aflevering nog nazien om het precies weer te horen).

En dat is juist ideaal: want zo weet je nooit wiens fout het nou is, is het de fout van degene die de foto maakt, of de fout van degene die de krokodil niet op laat springen. Anders is het wel heel duidelijk wie molt.

Je hebt wel gelijk met het feit dat als er geen foto is dat je dan niet mee mag doen met de opdracht en dan dus geen geld kan verdienen, dat is een goede observatie.

De foto die yvon gemaakt had die dan alsnog goedgekeurd wordt terwijl hij echt ook afgekeurd zou kunnen worden, angela had kunnen zeggen nee, sorry ik zie echt geen krokodil hier! - zou dan een aanwijzing kunnen zijn richting yvon. (daardoor kon zij alsnog meedoen met tv opdracht en die verprutsen -- maar is nu ik het schrijf ook raar, want als je niet mee mag doen is die 250 sowieso niet verdiend dus wat is het (mol) voordeel van mee doen met tv kijken?)

zoals ik het heb gezien heeft lottie danig haar best gedaan om de foto van yvon te verstieren, door niet te blijven staan, en heel ver naar achter te gaan staan, dan kun je echt geen lottie en krokodil tegelijk op de foto hebben, want je kan op zo'n klein bootje niet genoeg achteruit om beiden te fotograferen.

Yvon krijgt de schuld "want ze wou toch fotograaf worden" - yvon blijft roepen naar lottie: ga eens dichterbij, logisch want anders krijg je die foto niet voor elkaar. (als yvon de mol zou zijn zou het toch heel makkelijk zijn om dan de foto te maken en achteraf te zeggen dat lottie niet goed stond, dat had iedereen kunnen zien)

Lottie zit ook te mutsen bij de foto die zij later moet maken, door te laat te knippen waardoor de krokodil meerdere malen moet opspringen.

ik vind dat 2 heel duidelijke mol acties van lottie.

zie nu dat het een erg lang verhaal is geworden, ik hou dus even op  ::tandpastasmiley::

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 23-02-2005, 12:21:39 »
Ik zie trouwens dat het logootje van Goat Island TV een omgekeerd pentagram is. Zie bijvoorbeeld:

volgens mij is het een getekende geitenkop.. hoorn, sikje en oren, geen pentagram dus. Het logo dan he, ik zie dat jouw plaatje ook een geit erin heeft zitten :)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 12:23:55 door Quuipo »

Offline Mayhem

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 23-02-2005, 13:48:23 »
Ok, bij het Tv-kijken op Geiteneiland kreeg iedereen een filmpje met als onderwerp 'Krokodil'
behalve Yvon die keek naar een aflevering van 'de MOL'
Dit ligt wel erg voor de hand... maar toch...

Yvon blijft mijn mol.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 23-02-2005, 14:02:12 »

Weten we zeker dat dit een officieel plaatje is en geen hint voor ons? Ik kan het logo niet via Google vinden. Goat Island TV bestaat misschien wel helemaal niet, want het was gevuld met eigen, Nederlandse series.  :-\\

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #178 Gepost op: 23-02-2005, 14:15:36 »
Weten we zeker dat dit een officieel plaatje is en geen hint voor ons? Ik kan het logo niet via Google vinden. Goat Island TV bestaat misschien wel helemaal niet, want het was gevuld met eigen, Nederlandse series.  :-\\
Als je het plaatje omdraait (180 graden) lijkt het wel een soort tovenaar...
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kaafoo

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 23-02-2005, 14:26:06 »
Op goat eiland hadden ze vast geen eigen tv station, daar woonden slechts twee mannen ::rofl:: (de vrouwenhand mist er duidelijk volgens verhaaltje op widm.nl)Maar hoe't zit t met dat logo... misschien soort van wapenschild van t eiland? of gewoon ontworpen door de crew? en inderdaad op de kop is t een ander gezicht.. (is dat nou een pentagram?)
groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"