Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 53770 keer)

Offline martha

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 20-02-2005, 17:46:57 »
Ik moest Crocodile Dundee kijken wat op zich al een straf is (...)

Blijkbaar had ie em dus vaker gezien

ik vind die conclusie, dat hij de film dus al vaker gezien heeft, niet steekhoudend ::ohno::. Hij kan wel een hekel hebben aan de hoofdrolspeler(s). Of hij kan de film niet boeiend hebben gevonden en ooit alleen maar het begin gezien hebben.

Offline martha

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 20-02-2005, 17:49:40 »
Ik heb Angela ook duidelijk horen zeggen: ik denk niet dat jij de juiste persoon bent (om het geld te gaan beheren), maar laten we niet vergeten dat Angela ook niet weet wie de mol is. Ze kan hoogstens vermoedens hebben.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #142 Gepost op: 20-02-2005, 18:43:56 »
Test:
In de test zit een vraag:
Wat is het droomberoep van de mol?
mogelijke antwoorden:
- schrijfster            (Yvon)
- fotograaf
- muziek duizendpoot     (Jim)
- radio                  (Sander)
- cabaretier/presentator (marc-marie)
- presentator/DJ         (Gijs)
- actrice                (Lottie)

dit vind ik dus raar: Isabelle kun je niet direct invullen, misschien bij radio of presentator/DJ, de rest is heel makkelijk af te leiden uit de beroepsomschrijvingen in de profielen van de kandidaten.
Maar wie heeft er als droomberoep: fotograaf ??

In eerste instantie denk ik : Yvon (ook omdat MM dat in de aflevering zegt), maar ja...
ik kom er niet zo snel uit..

wie denkt er met me mee?

Ik moest ook het eerst denken aan de opmerking van MM dat Yvon graag wil fotograferen enzo...
Wat Isbella met schrijven heeft weet ik ook niet.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #143 Gepost op: 20-02-2005, 19:35:07 »
Ik heb Angela ook duidelijk horen zeggen: ik denk niet dat jij de juiste persoon bent (om het geld te gaan beheren), maar laten we niet vergeten dat Angela ook niet weet wie de mol is. Ze kan hoogstens vermoedens hebben.

Angela wist ook niet van te voren wie de mol was. Tijdens de opnamen had zij wel een idee wie de mol, winnaar en verliezer kon zijn en die vermoedens zijn uitgekomen (heeft ze zelf toegegeven bij Wim Schiffers, tijdens de 1e muz.aanwijzing). Vandaar dat ik er veel waarde aan hecht dat zij juist dít tegen Marc-Marie zegt. Hieruit concludeer ik dat zij hem als mol verdenkt (ik dus ook) en zij had het bij het rechte eind!! (en ik dan dus ook)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #144 Gepost op: 20-02-2005, 22:00:15 »
Geen idee of dit al eerder ergens is gezegd, maar ik bedacht het me ineens:

Ik heb over de tv opdracht niets horen zeggen over het niet mogen meenemen van je boekje. Raar is dat ik me alleen herinner dat Isabelle een boekje bij zich heeft. Verder niemand? dat is toch raar, het zou slim geweest zijn aantekeningen te maken...Waarom doet niemand dat?  ???

Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #145 Gepost op: 20-02-2005, 22:29:15 »
Angela wist ook niet van te voren wie de mol was. Tijdens de opnamen had zij wel een idee wie de mol, winnaar en verliezer kon zijn en die vermoedens zijn uitgekomen (heeft ze zelf toegegeven bij Wim Schiffers, tijdens de 1e muz.aanwijzing). Vandaar dat ik er veel waarde aan hecht dat zij juist dít tegen Marc-Marie zegt. Hieruit concludeer ik dat zij hem als mol verdenkt (ik dus ook) en zij had het bij het rechte eind!! (en ik dan dus ook)
net of de regie het er dan in laat zitten, geloof je het zelf...
nee, ik vind zo'n vreemd mannetje als Marc-Marie nou ook niet echt de juiste persoon om geld te beheren, en das niet lelijk bedoeld ::trots::

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #146 Gepost op: 20-02-2005, 22:49:48 »
net of de regie het er dan in laat zitten, geloof je het zelf...
nee, ik vind zo'n vreemd mannetje als Marc-Marie nou ook niet echt de juiste persoon om geld te beheren, en das niet lelijk bedoeld ::trots::

Ik snap wel wat je bedoeld hoor..En dat maakt juist Marc-marie weer zo verdacht..
Hij heeft de pot toch maar even in zijn bezit..Ik zie hem al heel chaotisch een deel verliezen..Hij wil het goed bewaren en verdeelt het in zijn koffer met wieltjes, rugzak en blauwe koffer ::pinokkio::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #147 Gepost op: 20-02-2005, 23:08:42 »
Geen idee of dit al eerder ergens is gezegd, maar ik bedacht het me ineens:

Ik heb over de tv opdracht niets horen zeggen over het niet mogen meenemen van je boekje. Raar is dat ik me alleen herinner dat Isabelle een boekje bij zich heeft. Verder niemand? dat is toch raar, het zou slim geweest zijn aantekeningen te maken...Waarom doet niemand dat?  ???

Omdat je het niet ziet wil nog niet zeggen dat de kandi's het ook niet doen. Tijdens de vliegopdracht zie je driftig schrijven. Volgens mij heb ik dat vaker gezien (tijdens de navigeeropdracht), maar ik denk ook dat het de bedoeling is dat je het goed voor de anderen verborgen houdt.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #148 Gepost op: 20-02-2005, 23:48:07 »
Ik heb de vliegopdracht goed bestudeerd om te kunnen beoordelen of Lottie of Sander misleidend is geweest.

Sander zegt: we hebben afgesproken dat...
Dit ging over het om de as draaien. Hierdoor weten we dat Lottie en Sander van te voren dus afspraken gemaakt hebben.

Ik heb de stunts bekeken, maar ik vind het moeilijk om te zien hoe deze nu precies is opgebouwd.
Lottie zegt trouwens bij de 3e stunt heel duidelijk: ik kan niet zien wat boven en onder is...

Lottie roept tijdens de stunt achtereenvolgens:
- oh!
- recht omhoog, recht omhoog
- beetje naar links
- oh! (ha-ha)
- ik hang op mijn zijkant
- omlaag, omlaag, naar beneden, oh, naar beneden
- omhoog, omhoog
- ik hang bijna stil, ik hang bijna stil

- ... nog steeds stil.....zet de motor uit... (???)

- bocht naar links

Ik ben het met Sander eens dat omlaag-omlaag verwijst naar de 4e stunt. Ik kan deze beweging niet duidelijk bij de andere stunts herkennen.

Jim zegt: dat bij het kijken naar de stunts hem opviel dat wat er gebeurde en wat er gezegd werd niet correspondeerde, maar of dit over Lottie ging is niet duidelijk. Aangezien hij niet zichzelf bedoelde kan dit op MM slaan (maar dat was juist overduidelijk) of op Isbella haar beschrijvingen. Maar die werd geraden.

MM zegt: Lottie had de hele stunt niet beleefd, en dat vind ik verdacht (oidd).

Wat vinden jullie van de aanwijzingen van Lottie -in hoeverre er niet in geknipt is tenminste- en had Sander hier iets (over) duidelijks uit kunnen halen??

Sander koos nummer 4 omdat er een combinatie was van
1. om zijn as (dit heb ik Lottie zelf niet horen zeggen, dus geknipt, hierdoor is zij verdachter gemaakt.....)
2. naar beneden vallen (dit heb ik haar horen zeggen).

Lottie zei later dat het de minst spectaculaire stunt was.....

Offline Kris Magalles

• Forumlid
  • Alles Mag!
« Reactie #149 Gepost op: 20-02-2005, 23:53:13 »
Omdat je het niet ziet wil nog niet zeggen dat de kandi's het ook niet doen. Tijdens de vliegopdracht zie je driftig schrijven. Volgens mij heb ik dat vaker gezien (tijdens de navigeeropdracht), maar ik denk ook dat het de bedoeling is dat je het goed voor de anderen verborgen houdt.

Precies, dat kan zo zijn. Maar waarom wordt dat dan bvb bij de vliegopdracht wél heel duidelijk in beeld gebracht en bij de tv-opdracht maar bij één persoon?
(weer Isabelle trouwens met haar boekje. Er zou een topic over moeten komen: Belle en het Boekje  ;) )
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline frederiek

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 21-02-2005, 00:55:14 »
op de officiele site staat het citaat:
is het een vogel? is het een vliegtuig? Nee, het is...
het vervolg van deze gekende zin is; SUPERMAN

misschien wil men zeggen dat de mol in het vliegtuig zat.

anderzijds kan het ook verwijzen naar let's twist again van Chubby Checker.
daarin wordt gezegd:
is it a bird,no
is it a plane, no
is it a TWISTER, yeah

In dit nummer heb je ook de zin:
a round and a round and a up and down we go again
sander beschreef lotties uitleg over de vliegtuigstunt soortgelijk;
rond en nogmaals rond en dan naar beneden.

Is sander de mol?

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #151 Gepost op: 21-02-2005, 07:40:35 »
of Lottie?  ::vergroot::

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #152 Gepost op: 21-02-2005, 08:25:35 »
Ik weet niet of dit iemand al vermeld heeft, maar vanwege mijn "ietwat luie natuur" zit ik met volgende vraag:
Tijdens de executievragen in afl. 6 was er een vraag bij in de zin van "In welke maand is de Mol geboren ?"
Als ik goed heb opgelet waren hierop maar 4 mogelijke antwoorden, waaronder niet "andere maand".
Heeft iemand al uitgezocht in welke maand de resterende kandi's zijn geboren en of er kandi's zijn die niet in één van de opgesomde maanden zijn geboren.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline tartarus

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 21-02-2005, 08:34:38 »
Ik weet niet of meer mensen het gehoord hebben, maar bij de nachtopnamen (IR) van die krokodil, vlak voor de TV-proef hoorde ik iets wat op gepraat leek, maar ik niet kon verstaan. Kan iemand dat online zetten (tevens een omgekeerde versie??)
Of heeft iemand wel verstaan wat er werd gezegd...

(edit: had wat ruzie met mijn spatiebalk, gecorrigeerd)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 10:00:34 door tartarus »
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline happyme

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 21-02-2005, 09:35:12 »
Ik weet niet of dit iemand al vermeld heeft, maar vanwege mijn "ietwat luie natuur" zit ik met volgende vraag:
Tijdens de executievragen in afl. 6 was er een vraag bij in de zin van "In welke maand is de Mol geboren ?"
Als ik goed heb opgelet waren hierop maar 4 mogelijke antwoorden, waaronder niet "andere maand".
Heeft iemand al uitgezocht in welke maand de resterende kandi's zijn geboren en of er kandi's zijn die niet in één van de opgesomde maanden zijn geboren.

Ja, en Nee. Ik heb ´t nagekeken en alle overgebleven kandi´s en de in deze aflevering afgevallen kandi´s zijn in een van de genoemde maanden geboren.

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 21-02-2005, 10:27:11 »
op de officiele site staat het citaat:
is het een vogel? is het een vliegtuig? Nee, het is...
het vervolg van deze gekende zin is; SUPERMAN

Het is Supergrover ;D

Offline ngorogoro

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 21-02-2005, 10:33:36 »
Aflevering 6, Dagboek Angela
DAGBOEK ANGELA AFL. 6
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

We zijn helemaal klaar om naar de warmte te vliegen. Het winterse miezerweer van Adelaide zijn we zat. Voor de kandidaten is Darwin toch een stap dichterbij Bali, want daar wil uiteindelijk iedereen heen. Darwin is echter zo verschrikkelijk heet; we zien de zonnebrandcrème verdampen op ons huid en we verbranden allemaal.

Darwin is een stoffig stadje waar weinig te beleven is maar nèt als wij er zijn, is er iets te doen waardoor alle hotels vol zitten en wij in een stoffig motelletje op een industrieterrein belanden.
Traditiegetrouw moeten de kandidaten minder luxe hebben dan wij, dus worden ze in tentjes in de tuin bij een paar Aussies geplaatst. Het sterft daar van de grote spinnen en andere onaangename insekten, dus Jim en Isabelle worden half gek. (Helaas sneuvelde deze scène in de aflevering want we hadden alle tijd nodig voor de twee topopdrachten.)

De boottocht over de rivier is voor de crew/produktie een feestje. Meestal is iedereen druk bezig met van alles maar nu zitten we gezellig bij elkaar in een superattractie. Terwijl de kandidaten met de kroks bezig zijn, genieten wij van de natuur en de rust in het bootje, maar vooral van het gebakkelei van de kandidaten honderd meter verderop. We zitten op de eerste rang.

Goat Island is echt een belevenis. Er mist  een vrouwenhand op het eiland. De twee mannen die de boel bestieren zien eruit alsof ze al jaren vast zitten op het eiland zonder douche.
Ze verwennen ons met lekkere hapjes; gekookte slang en andere delicatessen. De opdracht om naar Goat-Island-TV te kijken levert briljante televisie op. Heerlijk om onze vrienden zó de stuipen op het lijf te jagen.Dan komt de grote klap... Jim en Gijs moeten naar huis.
Sander zegt nadat ze weg zijn: "Zo, nu ben ik dus de enige echte man in het gezelschap!" Waarop Marc-Marie vraagt: "Ben jij een man dan?"
Het was nog lang onrustig die nacht...

dus toch mm die een handje geholpen heeft terwijl hij "oogjes dicht en snaveltjes toe" aan het doen was?

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 21-02-2005, 11:00:18 »
Ik heb de vliegopdracht goed bestudeerd om te kunnen beoordelen of Lottie of Sander misleidend is geweest.

- ... nog steeds stil.....zet de motor uit... (???)
- bocht naar links

Ik ben het met Sander eens dat omlaag-omlaag verwijst naar de 4e stunt. Ik kan deze beweging niet duidelijk bij de andere stunts herkennen.

dit zijn de stunts:

1. stall turn with half vertical roll
2. double loop with half roll
3. double roll with air... [sorry kan de rest niet lezen in sanders boekje  ;D]
4. stall turn with barrel roll

stall turn betekent in opstijgen, bijna stilstaan, motor afzetten en dan naar beneden duiken.

dit rijmt met lottie's : "hij zet de motor uit".

bij stunt 1 doet hij na het stilstaan nog een halve vertical roll, en bij de andere doet hij barrel roll, dat houdt in dat hij om zijn eigen as draait.

lottie zegt alleen maar: "ik ga naar links", daaruit zou je in principe de 1e stunt kunnen halen omdat ze niet roept van "oooeeh we gaan ondersteboven"

dus wat dat betreft had sander dus voor 1 kunnen gaan - en hij had ze ook nog wel zo netjes in zijn boekje staan!  ::vergroot:: [maar nee voor mij is hij nog steeds niet de mol, ik wil het niet geloven!]
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 11:03:48 door Quuipo »

Offline JanJan

• Forumlid
  • Reality is verslavend!
« Reactie #158 Gepost op: 21-02-2005, 11:43:17 »
Ik weet het allemaal niet meer hoor. Als ik al die verschillende meningen lees, raak ik aardig in de war. Lottie verdenk ik al vanaf het begin, maar hoe verder je in de afleveringen komt, hoe verdachter ook de andere kandidaten worden.
Sander kan soms een beetje gniepig doen, Yvon is misschien wel te fanatiek, MM heeft verdachte details, en Isabelle lijkt voor velen onschuldig maar is het eigenlijk niet.
Elke speler heeft wel iets waardoor ze de mol kunnen zijn. En toch blijft mijn gevoel zeggen dat het Lottie is.
Ik weet het echt niet meer. Maar Yvon mag van mij wel winnen.
JJF

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 21-02-2005, 16:46:29 »
Kan iemand even bevestigen of MM in het vliegtuig zegt dat hij nu in zijn eerste loop zit?

Ok er is maar een stunt met twee loops, maar toch vind ik het raar  dat hij zegt dat het de eerste loop is.....

"Only thing to do is jump over the moon"