aflevering 6
Opdracht 1
de mol kan op meerdere manieren 'gemold' hebben: foto kwijtraken, foto laten mislukken, foto wel laten lukken om zo de mogelijkheid open te houden te kunnen saboteren bij de volgende opdracht waar een vrijstelling op het spel staat.
Yvon en Lottie leken beide verdacht door heel moeilijk te doen over het maken van een goede foto, lijkt mij voor een mol makkelijker om zonder al teveel aandacht te trekken een onscherpe of mislukte foto te maken, en daar dan pas achter te komen als volgende kandidaat al bezig is.
uiteindelijk zijn er geen foto's mislukt, wel 1 kwijtgeraakt-> resultaat voor de volgende opdracht : er moeten 6 vragen juist beantwoord worden voor een vrijstelling.
Opdracht 2:
kans voor de mol: zelf niets onthouden van wat ie heeft gezien, anderen afleiden door geluiden te maken in de bosjes of op een andere manier onrust te stoken.
uiteindelijk maar 1 vraag goed beantwoord.
Opdracht 3:
Volgens mij was er hier voor de mol weinig te mollen, aangezien er een back-up plan was. Wel verdacht was dat Sander zei te twijfelen tussen vliegstunt 3 en 4. Jim en Gijs hadden eerder met succes nr. 4 aangewezen, en dan kiest Sander ook voor nr 4. Als je toch gaat gokken dan denk je toch dat er waarschijnlijk niet 2 dezelfde stunts gedaan worden?
?
Maar nogmaals: de mol had in deze opdracht weinig kans om te saboteren, dus waarom zou ie zichzelf verdacht maken??
Test:
In de test zit een vraag:
Wat is het droomberoep van de mol?
mogelijke antwoorden:
- schrijfster (Yvon)
- fotograaf
- muziek duizendpoot (Jim)
- radio (Sander)
- cabaretier/presentator (marc-marie)
- presentator/DJ (Gijs)
- actrice (Lottie)
dit vind ik dus raar: Isabelle kun je niet direct invullen, misschien bij radio of presentator/DJ, de rest is heel makkelijk af te leiden uit de beroepsomschrijvingen in de profielen van de kandidaten.
Maar wie heeft er als
droomberoep: fotograaf ??
In eerste instantie denk ik : Yvon (ook omdat MM dat in de aflevering zegt), maar ja...
ik kom er niet zo snel uit..
wie denkt er met me mee?