Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 53774 keer)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 19-02-2005, 01:58:17 »
Het enige dat ik zeker weet is dat de montage afdeling er alles aan zal doen om de kijker om de tuin te leiden; derhalve valt deze veel te voor de hand liggende conclusie voor mij af. (na 4 molseries zou het makkelijk raden zijn op die manier)
Ik streep gewoon nog helemaal niemand door  ;D

Tjee, daar kan je ook wel weer eens gelijk in hebben...Nu weet ik het helemaal niet meer  :\'( :-\\ >:(
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #81 Gepost op: 19-02-2005, 01:59:23 »
Het enige dat ik zeker weet is dat de montage afdeling er alles aan zal doen om de kijker om de tuin te leiden; derhalve valt deze veel te voor de hand liggende conclusie voor mij af. (na 4 molseries zou het makkelijk raden zijn op die manier)
Ik streep gewoon nog helemaal niemand door  ;D

Goed plan  ;D

* Lorelei gaat de afleveringen maar weer eens opnieuw bekijken indien zij tijd kan vinden ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline robster

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 19-02-2005, 02:01:52 »
wat me opviel was dat tijdens de test, maar 1 keer het scherm met de vragen in beeld kwam, ik meen toen Yvon of Lottie voor t scherm zat, maar ben er niet zeker van, moet ik morgen in de stream nog eens kijken, maar dat er op het scherm duidelijk stof te zien was en een horizontale veeg over het scherm, ter lengte van een vinger, alsof iets "onderstreept" was. De streep liep in dit geval onder het woord "actrice" en had waarschijnlijk een vraag als: "wat voor beroep heeft de mol", ofzo. Dit is uit mijn blote hoofdje, dus dat moet ik even checken bij de stream...

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #83 Gepost op: 19-02-2005, 02:18:40 »
Eigenlijk hadden er helemaal geen 2 kandidaten af moeten vallen want ze hebben de test beter gemaakt dan de vorige keer!!

Uitleg:

Vorige aflevering:

8 kandidaten maar 1 vrijstelling (Lotti).

7 tests dus = 7 x 20 vragen = 140 vragen.
percentage goed was 40% is dus totaal 56 vragen goed.
Jim kreeg er 3 cadeau dus moesten er nog 53 andere vragen goed worden beantwoord door 7 kandidaten.
53 gedeeld door 7 is 7,57 vragen goed gemiddeld per kandidaat om op 40% totaal goede antwoorden te komen.

Deze aflevering:

7 kandidaten.

7 tests dus = 7 x 20 vragen is 140 vragen.
percentage goed was 38% is dus totaal 53,2 vragen goed.
53,2 gedeeld door 7 is 7,6 vragen goed gemiddeld per kandidaat om op 38% te komen.

Het scheelt minder dan een half promille per kandidaat maar gemiddeld hebben ze het deze keer toch echt ietsjes  beter gedaan dan de vorige keer.

Gijs is al een keer teruggekomen dus ik stel voor dat Jim volgende week ook weer terugkomt ivm een rekenfoutje.

« Laatst bewerkt op: 19-02-2005, 02:21:00 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #84 Gepost op: 19-02-2005, 02:41:24 »
Gijs is al een keer teruggekomen dus ik stel voor dat Jim volgende week ook weer terugkomt ivm een rekenfoutje.

Yeah!!! :D Jim moet terug, hij zou die poet gaan winnen en nu is hij er door een dom fototje uitgegaan dankzij miss Missabell.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 19-02-2005, 03:12:57 »
Mooie aflevering, en mooie opdrachten ook.

Ik heb wel de indruk dat de kandidaten was gevraagd de boel een beetje te spice-uppen (MM en Jim), en dat wel leuk :)

Zonder van de 2 afvallers, zelfs aan Gijs was ik een beetje gehecht geraakt, en met het uitvallen van Jim kan ik weer van voor af aan beginnen.

Hoewel, ik blijf erbij dat de mol een man is en in de truck-opdracht zat, en de opmerking van Sander van vorige week (we moeten het zo ingewikkeld maken dat ze nooit kunnen denken dat wij dat gemaakt hebben (ze= de medekandidaten).

Mja, ze zijn wat mij betreft allemaal verdacht, ik hoop eigenlijk op Marc-Marie als mol, als hij ook uitvalt volgende keer zou dat toch zonde zijn (na Roeland en Jim).

Ik ga alle MM-verdenkingen er maar eens op nalezen...

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 19-02-2005, 08:28:25 »
Leuke aflevering  :D, eindelijk niet een aflevering die je 9x moet kijken wil je molacties ontdekken.
In het dagboek van vorige week zei de mol dat hij nou echt in actie zou komen, mij lijkt dat dan Sander aangezien hij voor het eerst ECHT aan het mollen was. Maar Isabelle kwam deze aflevering ook verdacht vaak in beeld.....

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2005, 08:50:25 »

edit: sorry ik moet iets niet goed bekeken hebben, Willy viel dus af in afl.2. Nog even verder speuren wat er zo bijzonder aan Arnoud was!

Was Arnoud niet die wat oudere man die zonder tatoeage naar australie ging en Met tatoeage weer naar huis ging?

groetjes Maud  ::joehoe::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2005, 09:42:26 »
Dingen die mensen verdacht maken:
-Het verstoppen van de foto door Marc-Marie, zogenaamd om aan te tonen dat mensen beter moeten opletten (Hilarisch trouwens, ik lag volledig dubbel: "Beter opletten. De M." Whahaha)
-Het angstige gedoe van Lottie
-De verdachtmakerij door Yvon Jaspers
-Sander die het fout raadt
-Lottie die het niet goed genoeg doorgaf allemaal
-Marc-Marie die het geld wel heel erg graag wil nemen (ben benieuwd of het geld volgende week plotseling in rook opgaat)

Dingen die mensen minder verdacht maken:
-Isabelle die haar vraag goed beantwoordt
-Isabelle die 3000 euro binnensleept (maar ja daar kon ook niet erg gemold worden)

Verder vond ik de opdrachten te straight-forward, er kon weinig gemold worden.

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2005, 09:50:09 »
Jaa ik vind Isabelle nu helemaal niet meer verdacht, die deed echt alles precies zoals het moest... De gene die ik gister erg verdacht vond waren Lottie, Yvon en Sander
Some light in your eyes...

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2005, 10:07:13 »

Dingen die mensen minder verdacht maken:
-Isabelle die haar vraag goed beantwoordt
-Isabelle die 3000 euro binnensleept (maar ja daar kon ook niet erg gemold worden)
Verder vond ik de opdrachten te straight-forward, er kon weinig gemold worden.

Isabele zat net als Yvon te klungelen met de fotocamera.
De tweede opdracht was toch al verpest, een goed antwoord geven en daarmee veel krediet opbouwen was voor haar veel meer waard dan -250 euro voor de pot.
In de laatste opdrach zitten er 6 kandidaten heel scherp met hun aantekeningenboekjes in de aanslag te luisteren naar wat Isabelle allemaal uithaalt, onmogelijk om te mollen.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 19-02-2005, 10:09:55 »
Ik vond Isabelle wel gemaakt blij toen er 3000 euro gewonnen was.

Citaat
Aflevering 6, Dagboek Angela
DAGBOEK ANGELA AFL. 6
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

We zijn helemaal klaar om naar de warmte te vliegen. Het winterse miezerweer van Adelaide zijn we zat. Voor de kandidaten is Darwin toch een stap dichterbij Bali, want daar wil uiteindelijk iedereen heen. Darwin is echter zo verschrikkelijk heet; we zien de zonnebrandcrčme verdampen op ons huid en we verbranden allemaal.

Darwin is een stoffig stadje waar weinig te beleven is maar nčt als wij er zijn, is er iets te doen waardoor alle hotels vol zitten en wij in een stoffig motelletje op een industrieterrein belanden.
Traditiegetrouw moeten de kandidaten minder luxe hebben dan wij, dus worden ze in tentjes in de tuin bij een paar Aussies geplaatst. Het sterft daar van de grote spinnen en andere onaangename insekten, dus Jim en Isabelle worden half gek. (Helaas sneuvelde deze scčne in de aflevering want we hadden alle tijd nodig voor de twee topopdrachten.)

De boottocht over de rivier is voor de crew/produktie een feestje. Meestal is iedereen druk bezig met van alles maar nu zitten we gezellig bij elkaar in een superattractie. Terwijl de kandidaten met de kroks bezig zijn, genieten wij van de natuur en de rust in het bootje, maar vooral van het gebakkelei van de kandidaten honderd meter verderop. We zitten op de eerste rang.

Goat Island is echt een belevenis. Er mist  een vrouwenhand op het eiland. De twee mannen die de boel bestieren zien eruit alsof ze al jaren vast zitten op het eiland zonder douche.
Ze verwennen ons met lekkere hapjes; gekookte slang en andere delicatessen. De opdracht om naar Goat-Island-TV te kijken levert briljante televisie op. Heerlijk om onze vrienden zó de stuipen op het lijf te jagen.
Dan komt de grote klap... Jim en Gijs moeten naar huis.
Sander zegt nadat ze weg zijn: "Zo, nu ben ik dus de enige echte man in het gezelschap!" Waarop Marc-Marie vraagt: "Ben jij een man dan?"
Het was nog lang onrustig die nacht...

Whahahahaaaaaaaa ::rofl::

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #92 Gepost op: 19-02-2005, 10:25:43 »
Isabelle blijft zeker verdacht. Sander ook en Yvon en Lotti ook en last but not least Marc-Marie. Probleem wat ik nu heb, is dat alle potentiële mollen nu nog allemaal in de volgende aflevering zitten.. MWOEHAHAHAHA.

Uhm..

Iets wat me overigens opvalt aan Lotti (maar nu is ook alles verdacht in elke aflevering aan elke kandidaat) is dat ze best wel snel rood wordt. Bij het hengelen, in de communicationtower van vorige week. Ik kan me zo voorstellen, dat je gevraagd wordt als lief-meisje-actrice om de nieuwe Mol te worden en dat je ja zegt, maar voortdurend bang bent dat je betrapt wordt. Ze heeft iets over zich heen van: oeh, ik doe eigenlijk iets fouts en straks wordt mama boos.

Maar goed. Zo is er bij iedere kandidaat wel iets op te merken.

Sander's meest opmerkelijke detail: zijn idool in aflevering 1 bleek de mol te zijn van het vorige seizoen.

Isabelle's meest opmerkelijke detail: is al vaak aan het hulpmollen geslagen, maar nog nooit zagen wij dat ze daadwerkelijk een telefoongesprek had.

Yvon's meest opmerkelijke detail: de precisie waarmee zij in no-time de kunstwerkopdracht maakte en de spullen inkocht.

Marc-Marie's meest opmerkelijke detail: het eerste telefoongesprek in de trein met de postzakken naar de ploeg vrienden, waarin hij meteen over bommen begint, zonder de spelregels uit te leggen of te vragen naar de informatie die de andere spelers hadden.

Kortom: ik heb nu alleen nog maar mijn intuďtie om op af te gaan en dan wordt het toch Marc-Marie. Ik zou precies zó mollen.
C'est le Fruit!

Offline Risjaar

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 19-02-2005, 10:28:03 »
Eigenlijk hadden er helemaal geen 2 kandidaten af moeten vallen want ze hebben de test beter gemaakt dan de vorige keer!!

Uitleg:

Vorige aflevering:

[reken reken reken]

FIJN!

Wetenschappelijke forummers in da house!

Konden we maar op dezelfde manier uitrekenen wie de Mol is.

Alhoewel: Als Sander blijkbaar Jim en Gijs verdacht, hoe kan het dan dat hij nog wel in de aflevering zit?
C'est le Fruit!

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #94 Gepost op: 19-02-2005, 10:38:46 »
FIJN!

Wetenschappelijke forummers in da house!

Konden we maar op dezelfde manier uitrekenen wie de Mol is.

Alhoewel: Als Sander blijkbaar Jim en Gijs verdacht, hoe kan het dan dat hij nog wel in de aflevering zit?

Mijn gereken is maar weinig wetenschappelijk hoor, toch klopt het sommetje wel maar het gaat om het eindpercentage dat bepaald of er 1 of 2 afvallers zijn en niet de individuele scores.

Je zou nog veel meer aan het rekenen kunnen slaan als je zeker zou weten of de antwoorden van de mol ook meetellen voor het percentage.

Hoe het kan dat je er niet uitligt als je op de verkeerde mol zit is eigenlijk simpel.

Gemiddeld hebben de kandidaten maar 7 of 8 vragen van de 20 goed beantwoord zoals je kan zien.

Dwz dat ze er 12 of 13 fout hebben.
Of je nou wel of niet op de goede mol zit maakt dan nog niet zo heel veel uit want door het multiple gokken heb je er altijd wel een aantal goed en ook al verdenk je iemand sterk als mol dan kan je nog de meeste vragen fout hebben omdat je gewoon het antwoord niet weet (in welke maand is de mol jarig, dat soort vragen moet je maar net weten).

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 19-02-2005, 10:46:16 »
Iemand hierboven beweert dat het aantal vragen dat deze week goed was per persoon hoger was dan vorige week. Dat klopt niet. Het percentage is aantal vragen dat goed beantwoord is op het totaal aantal vragen. Als het percentage lager is, is het aantal goede vragen dus relatief minder dan vorige week. Dat kan niet anders. Percentages kun je namelijk niet optellen of aftrekken (in deze situatie) en het maakt niet uit hoeveel mensen er deelnemen (hoe meer mensen, hoe meer vragen immers). Tenzij niet elke test 20 vragen heeft, maar dat heeft elke test wel.

Trouwens opvallende opmerking van Sander dat hij zegt "de enige echte" man in het gezelschap te zijn!!!!

Offline Risjaar

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 19-02-2005, 10:49:32 »
Iemand hierboven beweert dat het aantal vragen dat deze week goed was per persoon hoger was dan vorige week. Dat klopt niet. Het percentage is aantal vragen dat goed beantwoord is op het totaal aantal vragen. Als het percentage lager is, is het aantal goede vragen dus relatief minder dan vorige week. Dat kan niet anders. Percentages kun je namelijk niet optellen of aftrekken (in deze situatie) en het maakt niet uit hoeveel mensen er deelnemen (hoe meer mensen, hoe meer vragen immers). Tenzij niet elke test 20 vragen heeft, maar dat heeft elke test wel.

Trouwens opvallende opmerking van Sander dat hij zegt "de enige echte" man in het gezelschap te zijn!!!!

Die opmerking zegt vooral iets over Sander's onzekerheid omtrent zijn eigen mannelijkheid  ::tandpastasmiley::
C'est le Fruit!

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #97 Gepost op: 19-02-2005, 10:58:47 »

Anders gezegd dan eerder:

De vorige aflevering zijn er 53 vragen goed beantwoord door 7 personen.
Dit geeft een percentage totaal van 37,85%.

Deze aflevering zijn er weer 53,2 vragen goed beantwoord en dat geeft een totaalpercentage van 38%.

Afgerond zou het in beide gevallen dus 38% moeten zijn.

Alleen doordat Jim 3 foute antwoorden kreeg goedgerekend komt het eerste percentage op 40% maar als groep hebben ze net zoveel vragen goed beantwoord als de vorige keer.

Je zou bijna kunnen zeggen dat Jim door zijn cadeatje van vorige week zijn eigen ruiten heeft ingegooid (ervan uitgaande dat Jim gisteren de tweede afvaller was en Gijs dus nog slechter).

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2005, 11:02:21 »
Leuke aflevering (evil Marc-Marie en Jim), maar ik vraag me het volgende af: voor de doorsnee niet internet volger lijkt het me dat Lottie nu erg voor de hand ligt als Mol. Aangezien die doorsnee kijker verrast moet worden, vind ik het er wel erg dik bovenop liggen dan... Kan aan mij liggen hoor ;)

En ja Lourdes is ook heel individueel  ::tandpastasmiley::
No Milk today???

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #99 Gepost op: 19-02-2005, 11:03:41 »
Hahaha lachen dat wat Sander zegt volgens het dagboek van Angela tegen MM! En dan ook weer een mooie opmerking terug :P
Some light in your eyes...