Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 53761 keer)

Offline Lapje

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 19-02-2005, 11:47:14 »
Nou......ik weet het dus gewoon niet meer. Ik vind Lottie erg verdacht. Maar weer zo verdacht dat het teveel opvalt en daardoor al bijna de mol niet kan zijn. Ik vind dat Isabel erg goed haar best deed.......Ze deed bijna niks fout....dat kan dan toch ook wel een soort verdacht zijn??

Jeee, weer een week wachten....

Offline martha

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 19-02-2005, 11:54:57 »
Ik vraag me steeds af of die percentages niet gemanipuleerd kunnen zijn door de productie, met als doel de spanning erin te houden, om de overblijvers uit hun evenwicht te brengen. Niemand van de kijkers krijgt zicht op alle vragen en op wat de kandidaten hebben geantwoord. En ook niet op wat goed en wat fout was.

Wie stond bij het afscheid gisteren in een innige omhelzing met Jim of Gijs? Als dat Lotti was (heb ff geen tijd om het te bekijken), kan dat dan te maken hebben met de song: I'm not in love???? Want er is eerder gezegd dat die 2 het wel erg goed met elkaar kunnen vinden. Als zij alleen maar doet alsóf, dan kan de muzikale hint daar op slaan en is Lotti de mol.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #102 Gepost op: 19-02-2005, 11:59:43 »
Right, het hele stemmen is gemanipuleerd en kan je dus helemaal niks mee.
Het enige wat je kan doen is gokken op de juiste mol, degene die het minst in beeld komt als verdacht is dus verdacht...
Sander,Yvon en Lottie vallen dus bij mij al af.

Volgens mij moeten de kandidaten voor de test van elke kandidaat hun verdenking uitspreken. Met het betere knip en plakwerk lijkt het al snel heel wat.
Ik heb gisteren het stemmen voor de 2e keer bekeken en zag dat Jim (op zijn Jimmeriaanse manier), GIJS is de mol. Jim zei ook dat hij bijna elke keer op iemand anders had gestemd.

In het interview komt naar voren dat Gijs en Jim allebei op dezelfde zaten. Waarop Angela vraagt: maar jij zat toch op Gijs??
Jim verbaasd en ontkent dat.

Kijk, zo misleidend kan het dus zijn.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline martha

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 19-02-2005, 12:05:31 »
Weet iemand dit: als je bij de executie op het scherm ziet staan: "als hoeveelste zat de mol in het vliegtuigje", wat zijn dan de mogelijke antwoorden? Staat er ook bij "de mol zat NIET in het vliegtuigje" ?  Of moeten we er van uitgaan dat de mol 100% zeker in het vliegtuigje heeft gezeten?

En wat me vanmorgen te binnenschoot over de tip van Jacob de Uil: oogjes dicht en snaveltjes toe...... in de fabeltjeskrant speelde ook een mol mee, nl. Momfer de Mol. Betekent het niet meer dan dát? Gewoon een raakvlak (en geen specifiek raakvlak) met een ander soort mol?

Offline juudith

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 19-02-2005, 12:10:16 »
Weet iemand dit: als je bij de executie op het scherm ziet staan: "als hoeveelste zat de mol in het vliegtuigje", wat zijn dan de mogelijke antwoorden? Staat er ook bij "de mol zat NIET in het vliegtuigje" ?  Of moeten we er van uitgaan dat de mol 100% zeker in het vliegtuigje heeft gezeten?
Je kon ook kiezen voor de mol vloog niet!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 19-02-2005, 12:14:05 »
In het andere topic is al genoemd dat iemand Marc-Marie ervan verdacht geritsel te hebben doen ontstaan in het struikgewas bij Yvon en Lottie. Opvallend was inderdaad dat Marc-Marie op dat moment aan het slapen zou zijn geweest en dat Isabelle en Gijs, toen Marc-Marie weer wakker was, nergens last meer van hadden.

Bovendien zei Marc-Marie niet te weten waar Crocodile Dundee woonde. In het filmpje hoorde je hem echter zeggen: Ik moest Crocodile Dundee kijken wat op zich al een straf is (...)

Blijkbaar had ie em dus vaker gezien.

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 19-02-2005, 12:18:35 »
Bovendien zei Marc-Marie niet te weten waar Crocodile Dundee woonde. In het filmpje hoorde je hem echter zeggen: Ik moest Crocodile Dundee kijken wat op zich al een straf is (...)

Blijkbaar had ie em dus vaker gezien.

Hem 'm wel ooit gezien, maar heus geen flauw idee meer waar Crocodile Dundee woonde hoor... Wat mij betreft niet echt verdacht.

Offline Sin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #107 Gepost op: 19-02-2005, 12:19:19 »
Is er de volgende keer weer met dat precentage of gingen ze gewoon door totdat er een keer 2 mensen uitvlogen? Want als er nog es twee mensen uitvliegen in 1 aflevering dan zijn ze eigenlijk gewoon in de finale.

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 19-02-2005, 12:20:47 »
Is er de volgende keer weer met dat precentage of gingen ze gewoon door totdat er een keer 2 mensen uitvlogen? Want als er nog es twee mensen uitvliegen in 1 aflevering dan zijn ze eigenlijk gewoon in de finale.

Ik denk wel met percentage, maar dat er geen kandidaten meer afvallen.
Want als je rekent hoeveel uitzendingen en kandidaten er zijn, valt er 1 per aflevering af.
Of 2 in een aflevering, en dan 1x niemand...dat kan natuurlijk ook.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #109 Gepost op: 19-02-2005, 12:23:14 »
Nog ff iets over het stelen vande foto. Ik weet niet zo goed waar het thuis hoort... bij MM worden er ook dingen over gezegd... en ik verdenk in deze ook Lottie.....

Maar ik heb nog eens goed naar dat stukje gekeken. Jim maakt een foto, Isballe gaat er slorig mee om (zou een mollenstreek kunnen zijn, maar ik denk van niet). Zij geeft de foto door naar achteren, MM pakt hem aan en de foto is weg. Je kunt de actie zelf niet duidelijk zien, of helemaal niet zien... maar ik zie wel dat Lottie iets ziet of mogelijk er naar kijkt. Er = hoe MM de foto wegmoffelt. Warom zou een mol daar bezwaar tegen maken  :-X

Jim even later in alle staten...
Isabella baalt
Yvon voelt zich aangesproken....
Lottie reageert niet, zit achter haar zonnenbril  ::regenboog::

MM reageert vanzelfsprekend ook niet.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 19-02-2005, 12:29:50 »
Nog ff iets over het stelen vande foto. Ik weet niet zo goed waar het thuis hoort... bij MM worden er ook dingen over gezegd... en ik verdenk in deze ook Lottie.....

Die indruk had ik ook! MM jat die foto, iedereen in alle staten en lottie gaat er niet echt heel erg op in. Anderzijds, de mol zou er misschien juist een hele drama van kunnen maken... (en de verdenking op anderen leggen). Hmmm... moeilijk. De enige reden om iets stil te houden als je de enige bent die het gezien heeft is omdat je denkt de mol aan het werk te hebben gezien... Toch?

Offline r0od!!

• Forumlid
  • jaaaaaaah mijn mol is duidelijk!!!!!
« Reactie #111 Gepost op: 19-02-2005, 12:37:57 »
he ff tusse door ;)

ik hoorde net voor de executie van deze week weeeeer de iritante vogel er doorheen!!!!!!!! ::oink::

ik wet niej precies wat et betekend maar ik begin het tog tezien als een verborgen hint!!!! :-\\
altijd in onze gedachten

Offline Lapje

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 19-02-2005, 12:43:56 »
Jukkie hebben het maar over die vogel......Ik hoor niks!!!! ::ohno::

Toch beter opletten dus volgende keer.

Offline Katers

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 19-02-2005, 14:13:01 »
Heeft iemand het vreemde geluidje vrijwel aan begin van aflevering ook gehoord.
Als ze in de boot varen en Angela begint de opdracht uit te leggen,.
Qua tijd bij 3.58 ongeveer als je de aflevering van internet afhaalt.
Ik kan er niks mee want ik heb geen idee hoe ik dat geluidje als wav file kan krijgen maar t klinkt zo vreemd.

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 19-02-2005, 14:42:19 »
aflevering 6
Opdracht 1
de mol kan op meerdere manieren 'gemold' hebben: foto kwijtraken, foto laten mislukken, foto wel laten lukken om zo de mogelijkheid open te houden te kunnen saboteren bij de volgende opdracht waar een vrijstelling op het spel staat.
Yvon en Lottie leken beide verdacht door heel moeilijk te doen over het maken van een goede foto, lijkt mij voor een mol makkelijker om zonder al teveel aandacht te trekken een onscherpe of mislukte foto te maken, en daar dan pas achter te komen als volgende kandidaat al bezig is.
uiteindelijk zijn er geen foto's mislukt, wel 1 kwijtgeraakt-> resultaat voor de volgende opdracht : er moeten 6 vragen juist beantwoord worden voor een vrijstelling.

Opdracht 2:
kans voor de mol: zelf niets onthouden van wat ie heeft gezien, anderen afleiden door geluiden te maken in de bosjes of op een andere manier onrust te stoken.
uiteindelijk maar 1 vraag goed beantwoord.

Opdracht 3:
Volgens mij was er hier voor de mol weinig te mollen, aangezien er een back-up plan was. Wel verdacht was dat Sander zei te twijfelen tussen vliegstunt 3 en 4. Jim en Gijs hadden eerder met succes nr. 4 aangewezen, en dan kiest Sander ook voor nr 4. Als je toch gaat gokken dan denk je toch dat er waarschijnlijk niet 2 dezelfde stunts gedaan worden?????
Maar nogmaals: de mol had in deze opdracht weinig kans om te saboteren, dus waarom zou ie zichzelf verdacht maken??

Test:
In de test zit een vraag:
Wat is het droomberoep van de mol?
mogelijke antwoorden:
- schrijfster            (Yvon)
- fotograaf
- muziek duizendpoot     (Jim)
- radio                  (Sander)
- cabaretier/presentator (marc-marie)
- presentator/DJ         (Gijs)
- actrice                (Lottie)

dit vind ik dus raar: Isabelle kun je niet direct invullen, misschien bij radio of presentator/DJ, de rest is heel makkelijk af te leiden uit de beroepsomschrijvingen in de profielen van de kandidaten.
Maar wie heeft er als droomberoep: fotograaf ??

In eerste instantie denk ik : Yvon (ook omdat MM dat in de aflevering zegt), maar ja...
ik kom er niet zo snel uit..

wie denkt er met me mee?

Offline clien

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 19-02-2005, 14:44:35 »
eeej mensen...

ik weet niet of iemand het al is opgevallen en ik weet ook niet of het iets betekent...maar bij de krokodillenopdracht op de boot draagt MM een hoedje met het merk Lacoste...het symbool daarvan is een krokodil...

Offline chocolat

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 19-02-2005, 15:13:18 »
Ik heb Isabelle nooit maar dan ook nooit verdacht gevonden en ook deze afl. deed ze weer haar best om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen.
MM vind ik nog steeds verdacht door de foto van Jim af te makken. Kan een mollenstreek zijn (hoeft niet, hij kan ook alleen Jim hebben willen sarren, maar t blijft raar)

Lottie en Yvon ook wel verdacht
Hoewel Lottie de aanwijzingen in het vliegtuig volgens mij wél goed doorgaf en Sander maakte er een puinhoop van...

Sander had ik eigenlijk al doorgestreept... ik weet het niet.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 19-02-2005, 15:34:48 »
Ik had wel verwacht dat voor de verandering er nu in plaats van 1 er 2 uit zouden vliegen

Opzich had ik wel verwacht dat Jim er uit zou vliegen samen met Isabelle.

Maar goed het werden Jim en Gijs.

Mijn mol zit er nog steeds in en dat is Yvon. Al begin ik nu te twijfelen of Marc-Marie niet de mol is aangezien bij de vorige WIDM afleveringen bij een daarvan kon zien wie de mol was omdat iedereen die om de mol stond op de foto wegviel... Dat gebeurd nu bij Marc-Marie dus vandaar twijfel ik.....

Maar als het zo is dat Marc-Marie de mol blijkt te zijn en niet Yvon, dan hoop ik dat Yvon deze serie wint!!

Maar toch hou ik het stug bij Yvonisdemol zoals ik heet. :D ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 19-02-2005, 15:42:05 »
Alle afleveringen denk ik al dat Yvon de mol is, dus ik blijf daar lekker bij  ::regenboog:: .... Lottie vind ik ook wel verdacht, maar misschien een beetje TE! ... Dus Yvon is volgens mij de mol!

Offline r0od!!

• Forumlid
  • jaaaaaaah mijn mol is duidelijk!!!!!
« Reactie #119 Gepost op: 19-02-2005, 16:31:07 »
Jukkie hebben het maar over die vogel......Ik hoor niks!!!! ::ohno::

Toch beter opletten dus volgende keer.

net voor dat de executie begint hoor je een hele iritante vogel fluiten.
khoop dat je hem ook hoort want in een van de eerste afleveringen in australie hoor je die vogel ook al een paar keer ::jaja::
altijd in onze gedachten