Betty: ‘Dan is het nu tijd voor het RONDE-GESPREK! Samen met de oud-kandidaten evalueren we de afgelopen 6 weken. Mag ik een applaus voor: MAPEL, LC, GERARD, LINDA, KIM EN MOLICE!’
*daverend applaus
Betty: ‘Welkom allemaal. Het is goed om jullie gezichten eens allemaal bij elkaar te zien. Voor de één is het avontuur nog vers voor de ander al weer ver weg. Linda, kun jij nog herinneren wat je dacht toen je het Mole Brother huis binnenstapte?’
Linda: ‘Ja, van de buitenkant leek het prachtig, maar binnen was helemaal niks. We zijn toen ook met z’n allen naar het zwembad gehold.’
Betty: ‘LC, wat dacht jij van de andere bewoners in het begin?’
LC: ‘Echt wennen. De meesten waren ouder dan mij en iedereen gedroeg zich ongemakkelijk, omdat we elkaar nog niet kenden.’
Mapel: ‘Gelukkig kwam buurvrouw Annemieke langs, zij heeft ons echt op ons gemak gesteld.’
Betty: ‘Uiteindelijk sliepen sommigen van jullie buiten in het gras….’
Gerard: ‘Dat lag niet fijn, maar we waren doodop! Echt letterlijk….’
Betty: ‘De eerste week ging met strubbelingen en dan moet je stemmen of niet Kim?’
Kim: ‘Dat is erg moeilijk. Ik stemde op Mapel, omdat ik haar niet echt kende. Ik voelde me zo schuldig toen zij moest gaan.’
Betty: ‘Jep, want ook al was LC het minst populair in het huis. Mapel moest gaan. Hoe was dat?’
Mapel: ‘Ik baalde enorm. In een week tijd voel je al zo’n verbondheid en opeens werd ik er weggerukt.’
LC: ‘Voor ons was dat ook vreemd. Opeens was er 1tje minder.’
Betty: ‘Mapel ging weg en opeens was daar het besef dat die populariteitspoll erg belangrijk was. Kims naaktscene is in heel Nederland besproken.’
Kim schaamt zich: ‘Ik dacht er niet bij na. Op een gegeven moment vergeet je die camera’s. Klinkt dat als een goede smoes?’
LC: ‘Jammer dat ik toen boven zat.’
Betty: ‘Ja, dat was wel vaker zo. LC ontrokt zich steeds meer van de groep en hield alleen nog maar contact met Kim.’
LC: ‘De eerste week was een kloteweek en ik wou de tweede week niet opeens schijnheilig vriendjes gaan maken.’
Betty: ‘Meer mensen voelden zich niet thuis. Simon, Linda…’
Linda: ‘Molice heeft me er echt doorheen gesleept. In die periode was Molice echt het zonnetje in huis. Iedereen was blij met hem.’
Molice: ‘Ik voelde me gewoon happy met iedereen en had er een hekel aan dat iedereen zijn eigen gang ging.’
Betty: ‘En LC moest gaan, ook al hadden Kim en Dorine minder punten. 5 puntjes meer en hij had Simon of Gerard uit het spel gespeeld.’
LC: ‘Erg jammer, voor hetzelfde geld stond ik nu in de finale.’
Betty: ‘Wie zal het zeggen? Een derde week brak aan en de hel brak los. Dorine en Gerard, Dorine en Simon, Gerard en Linda, Kim en Molice.’
Gerard: ‘Je wordt gek in dat huis. Alles wordt vergroot en omdat je op elkaars lip zit, ga je echt dingen van elkaar denken. Ik kon Dorine en vooral Simon die me al niet zo goed lag wel vermoorden.’
Betty: ‘Het scheelde niet veel of dat was ook gebeurd. Molice, hoe keek jij hier tegenaan?’
Molice: ‘Ik heb een paar keer geprobeerd de sfeer te herstellen, maar tevergeefs. Het was lullig voor Gerard, maar zijn vertrek bracht de nodige rust terug.’
Betty: ‘Maar Gerard kwam op bezoek en dat gaf Dorine een emotionele dreun. Ze voelde blijkbaar nog wat voor Gerard toen ze hem met Linda zag. Linda, wist jij van haar jaloezie?’
Linda: ‘Ik heb geen zin om alles nog een keer op te rakelen. Ik kon het gewoon goed vinden met Gerard en dat is het.’
Betty: ‘Maar Gerards vertrek luidde ook jouw vertrek in.’
Linda: ‘Ik had het gevoel dat ik tegen 2 stelletjes opbokste. Ik vond het ook niet erg om te gaan. Ik miste Gerard en voelde me weinig betrokken bij de anderen.’
Betty: ‘Het begon rustig te worden in het huis, maar voor Kim en Molice brak de mooiste week aan of niet Kim?’
Kim: ‘Ons verlovingsfeestje was mijn hoogtepunt in het huis.’
Betty: ‘Hoe staat het met de plannen?’
Molice: ‘We gaan binnenkort samenwonen en dan volgt vanzelf het huwelijk. Ik heb echt het gevoel gehad dat Kim bij mij hoorde.’
Betty: ‘En je gevoelens voor LC?’
Kim: ‘Ik houd heel veel van LC, maar ik ben niet verliefd op hem. Hij was gewoon mijn maatje in moeilijke tijden.’
LC: ‘En zo voel ik het ook.’
Betty: ‘Kim was de volgende die moest gaan. Dat was vorige week. Molice, hoe ervaarde jij de de laatste dagen met de finalisten?’
Molice: ‘We waren alledrie gefocusd op de finale en alle randzaken leken voorbij. Het spel is gespeeld.’