Poll

Wie is de populairste bewoner?

Dorine
Simon

Auteur Topic: MoleBrother II  (gelezen 39671 keer)

Offline Dorine

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MoleBrother II
« Reactie #160 Gepost op: 15-11-2004, 13:39:06 »
Ik word misselijk van dat geklef van hunnie de hele tijd kunnen jullie niet gewoon lekker in bed gaan liggen samen of zo >:(
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 15-11-2004, 13:40:18 »
Ik word misselijk van dat geklef van hunnie de hele tijd kunnen jullie niet gewoon lekker in bed gaan liggen samen of zo >:(

Zegt het huismadeliefje....
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #162 Gepost op: 16-11-2004, 14:40:09 »
Dag 35: Simon is al vroeg wakker en hij frist zich op voor z'n werk. Ook Kim is vroeg wakker en zij frist zich ook vast op. Na wat te hebben schoongemaakt, vertrekt ook zij voor werk. Slaapkop Molice verslaapt zich bijna, maar vertrekt dan ook. Dorine wordt ook wakker en frist zich wat op. Na 2 kommen havermoutpap kan ze er weer even tegenaan. Om 1 uur komt Simon thuis en hij zoekt gelijk Dorine op. Hij laat haar merken dat z'n liefde nog niet minder is geworden. Simon vleit Dorine en zoent haar, dan opeens komen Molice en Kim thuis. Simon baalt ervan als hij even later aan tafel gaat zitten en Kim binnenkomt, negeert hij haar. Kim vindt dat niet erg leuk. De rest van de dag gebeurt er weinig. Kim gaat vroeg slapen en Dorine en Molice spelen samen nog een partijtje op de flipperkast. Die avond duiken Simon en Dorine samen het bed in. Een dag is voorbij en een spannende dag komt eraan.

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 17-11-2004, 20:56:36 »
Dag 36: Een nieuwe dag breekt aan en het is de laatste dag voor de finaleweek. Eén van de bewoners zal vandaag moeten vertrekken. Kim, Molice en Simon zijn die dag allemaal vrij, dus dat is voor hen al een voordeel, alleen Dorine vertrekt om te werken. Kim heeft pannenkoeken gemaakt voor de mannen en die worden dan ook gulzig verobert. Molice en Simon nemen beiden 2 borden. Na het ontbijt en zich te hebben opgefrist gaat Kim chatten met Han13. Molice is voor de eerste keer zenuwachtig voor de live-uitzending en wil graag met iemand praten, maar Kim is aan het chatten en Simon wil rustig een krantje lezen. Om 3 uur 's middags komt Dorine weer thuis. Iedereen is klaar voor de live-uitzending. Kim heeft als lunch een gemengde salade gemaakt. Ze gaat zich steeds meer en meer thuisvoelen in de keuken. Voor de laatste week trakteren de Mollies zich nog op 1 mooi cadeau: Een breedbeeldtv! Een uur voor de liveshow nestelen Molice en Simon zich erachter om een computerspelletje te spelen. Kim en Dorine zijn inmiddels gaan dansen en gaan uit hun dak. Na enige moeite weten ze Molice en Simon ook op de dansvloer te krijgen en de voetjes gaan van de vloer. Dan is het weer tijd voor die inmiddels zo gehate live-show.

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 17-11-2004, 20:57:11 »
Live-Uitzending

Betty Wrat: ‘Welkom, lieve kijkertjes in de eerste live-uitzending in de finale-week van Mole Brother. Over precies één week zullen we weten wie er in het mega-huis mag blijven wonen: Kim, Simon, Molice of Dorine. Vandaag zal er weer iemand afvallen en zal ook gelijk de eerste finalist bekend worden gemaakt. Namelijk degene van hetzelfde geslacht als degene die het huis zal moeten verlaten. Ook deze week wordt er weer gekeken naar 3 aspecten, maar vanaf vandaag is de puntentelling wel aangepast. De 3 aspecten zijn:

-opgebouwde vaardigheden
-populariteit in het huis
-populariteit buiten het huis

Per vaardigheid wordt er 5 punt verdient. Daarnaast geven de 4 kandidaten 1 negatieve stem die 10 minpunten oplevert en ten slotte zal de populariteitspoll uitslag geven.

Vandaag is Linda, de vorige afvaller in de studio.  Hallo Linda!’
Linda: ‘Hoi Betty!’
Betty: ‘Vorige week moest jij vertrekken. Hoe was dat?’
Linda: ‘Ik voelde het eigenlijk al wel aankomen. Kim en Molice en Dorine en Simon vormen 2 koppels en ik denk dat het belangrijk is om een koppel te vormen om het tot het einde te overleven.’
Betty: ‘Met wie van de 4 overige kandidaten was je band het sterkste?’
Linda: ‘Met Molice! Absoluut. In het begin van het spel ging het slecht met iedereen, maar met mij extra slecht, omdat ik het gevoel had dat ik niet werd opgenomen in de groep. Molice heeft me echt geholpen hierin.’
Betty: ‘In het huis kon je het erg goed vinden met Gerard, zie je hem nog weleens?’
Linda: ‘Ik zie hem af en toe. We kunnen het zeer goed vinden met elkaar.’
Betty: ‘Toen vorige week Gerard hier was, zei hij dat hij wel toekomst in jullie samen zag.’
Linda: ‘Het is afwachten, maar er is zeker potentie!’
Betty: ‘Hierbij moeten we het gesprek afsluiten. De spanning stijgt en 4 kandidaten wachten gespannen.’

Betty: ‘Want het is tijd dat we even met onze bewoners bijpraten. Kim en Molice, mag ik jullie van harte feliciteren met jullie huwelijk!’
Molice: ‘Dat mag hoor!’
Betty: ‘Van harte met jullie aanstaande huwelijk.’
Kim: ‘Dank je wel!’
Betty: ‘Had je het verwacht, Kim?’
Kim: ‘Absoluut niet, het was echt een verrassing, maar een aangename zeker.’
Betty: ‘Molice, je had een enorm feest georganiseerd. Vond je het een geslaagde dag?’
Molice: ‘Zeker weten! Maar ik was ook enorm nerveus tijdens het diner. Je weet natuurlijk nooit wat ze gaat zeggen.’
Betty: ‘Simon, hoe kijk jij terug op deze week?’
Simon: ‘Weer een stapje dichterbij mijn doel.’
Betty: ‘Dorine, hoe valt dat nu? Haar op je hoofd?’
Dorine: ‘Heerlijk! En Simon is er ook dol op, dus ik ben gelukkig.’
Betty: ‘Ik merk aan jullie korte antwoorden, dat jullie gespannen zijn. Professor Idé Fix moet deze week helaas verstek moeten laten gaan, vanwege ziekte, maar we hebben haar collega in de studio: Eck Bin Geck. Meneer Bin Geck, wilt u de uitslag geven?’
Eck: ‘Seer sekers! Eens even zien, de eerste op mijn lijstje is dhr. Simon. Simon heeft 2 vaardigheidspunten verdient voor koken, 1 voor techniek, 4 punten voor fysieke gesteldheid,  3 voor inzicht, 1 voor Creativiteit en maar liefst 5 voor schoonmaken. Dat is een totaal van 16 punten en dat levert dhr. Simon 80 punten op!’
Simon: ‘Okee dan!’
Eck: ‘Seer Sekers! Dhr. Molice heeft ook goed gescoord deze week. 2 vaardigheidspunten voor koken, 1 punt voor techniek, 1 voor fysieke gesteldheid, 5 punten voor inzicht en ook nog eens 5 punten voor werk in het huishouden. Een totaal van 14 vaardigheidspunten omgezet zijn dat 70 punten.’
Molice: ‘Ach, die 10 punten haal ik nog wel weer in.’
Eck: ‘Laten we het hopen. Dan is de volgende op m’n lijste mevrouw Kim. Mevrouw Kim is een goede kookster en krijgt daarvoor dan ook 3 punten, 1 voor fysieke gesteldheid, 3 voor inzicht, 1 voor creativiteit en 3 voor schoonmaken. Dat zijn er 11 omgezet zijn dat 55 punten.’
Kim: ‘Ik heb hard mijn best gedaan, maar ben er niet.’
Eck: ‘Seer Sekers! Dan als laatste hebben we mevrouw Dorine. Zij heeft 2 punten voor koken, 2 voor charisma, 1 voor lichamelijke gesteldheid, 3 voor inzicht, 2 voor creativiteit en 2 voor schoonmaken. In totaal zijn dat 12 vaardigheidspunten,  omgezet zijn dat 60 punten.
Dorine: ‘Okee, dank je wel!’
Betty: ‘Heel erg bedankt, dr. Eck Bin Geck.’

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 17-11-2004, 20:58:34 »
Betty: ‘Dan is het tijd voor de eerste tussenstand en de dames hebben nog enige achterstand op de heren:

1.   Simon 80 punten
2.   Molice 70 punten
3.   Dorine 60 punten
4.   Kim 55 punten

,maar ze staan nog zo dichtbij elkaar dat alles nog mogelijk is. Kim staat onderaan, maar wat scheelt het? De 4 kandidaten moesten deze week ook 1 iemand nomineren van wie zij hoopten dat hij of zij het huis zou verlaten. Ik ben benieuwd wat de kandidaten hebben gezegd. We werken ze af in de volgorde van de ranglijst:

Simon: ‘Mijn stem gaat uit naar Kim en dat is absoluut niet, omdat ik haar niet mag. Dorine is mijn vriendin en Molice is m’n allerbeste vriend. Ik zou hen nooit in de steek kunnen laten en daarom m’n keuze voor haar.’
Molice: ‘Ik stem op Dorine, omdat ik Kim alle kans wil gunnen op een plaats in de finale. Dorine is haar directe concurrent en hoe lullig ik het ook vind voor Dorine. Zij krijgt mijn stem.’

Betty: ‘Dat is verrassend! Zelfs op dit moment kiezen de mannen er niet voor om op elkaar te stemmen. Echte maatjes hoor! Laten we horen wat de vrouwen zeiden:’

Dorine: ‘Ik stem op Kim en ik doe dat om 2 redenen. 1. Als Kim eruit gaat, zit ik in de finale. 2. Ik gun Molice en Simon de finale meer.’
Kim: ‘Mijn stem gaat uit naar Dorine. Ze is mijn directe concurrent en nu ik zo dichtbij ben, wil ik er helemaal voor gaan.’

Betty: ‘Zo! De beide dames krijgen dus 2 tegenstemmen en dus ook 20 minpunten, ik denk dat dit grote gevolgen heeft voor de tussenstand:

1.   Simon 80 punten
2.   Molice 70 punten
3.   Dorine 40 punten
4.   Kim 35 punten

Betty: ‘In de populariteitspoll kunnen nog maximaal 30 punten worden verdient. Dus kan Kim Molice en Simon niet meer inhalen. Simon en Molice; gefeliciteerd! Jullie zitten in de halve finale en blijven nog minimaal tot en met zondag!’
Molice: ‘YEAH!’
Simon: ‘Helemaal top!’
Betty: ‘Dat betekent ook dat jullie zondag lijnrecht tegenover elkaar zullen staan in de halve finale, want één van de dames zal vandaag gaan. De andere dame zal finalist worden. Het is tijd voor de wederom allesbeslissende populariteitspoll! Simon en Molice, ik kan jullie plekken vast vertellen. Molice krijgt 0 punten erbij, omdat hij als laatste is geeindigt en Simon krijgt nog eens 20 punten erbij, omdat hij op de tweede plek is geeindigt. Dat betektent dat we de nummers 1 en 3 nog overhouden en deze week was bij het publiek de populairste Mollie en daarnaast onze kersverse finalist……DORINE! Dorine gefeliciteerd!’
Dorine: ‘Kee dan! Ik zit in de finale.’
Betty: ‘Inderdaad en helaas betekent dat ook dat Kim zal moeten vertrekken. Beste kijkers, dit was het voor vandaag. Aanstaande zondag ben ik er weer met de halve finale van Mole Brother en volgende week krijgen we dan de zinderende finale. Wie wordt Mole Brother 2004: Dorine, Simon of Molice?’

Na de live-uitzending pakt Molice Kim gelijk stevig beet. Geen van beiden hoeft te huilen. Kim: ‘Het is goed zo! Winnen he?’ Dorine en Simon staan erbij te kijken en krijgen ook nog een knuffel, dan pakt Kim haar koffers en vertrekt. Dorine en Simon praten samen nog na over de afgelopen dag, terwijl Molice z’n bed in duikt. Hij heeft er even genoeg van. Een dag is voorbij…

Offline Lola

• Forumlid
  • _X_
« Reactie #166 Gepost op: 17-11-2004, 21:05:29 »
Go Simon....Go Simon!!!!!!!! ::bravo::
back again..

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 18-11-2004, 00:02:14 »
Go Simon....Go Simon!!!!!!!! ::bravo::

Thanx Lola !   ::bravo::  :-*

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 18-11-2004, 11:05:13 »
Die populariteit maakt dus echt helemaal niets uit in dit spel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 18-11-2004, 11:49:09 »
leg uit  ::)

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 18-11-2004, 11:51:28 »
Die populariteit maakt dus echt helemaal niets uit in dit spel.

...Het is tijd voor de wederom allesbeslissende populariteitspoll!

::)

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 18-11-2004, 12:05:14 »
Leg de uitslag van de vorige poll maar naast de eindscore van die aflevering.

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 18-11-2004, 12:07:58 »
Ik heb toch ook nooit gezegd dat er alleen zou worden gekeken naar de populariteitspoll, er zijn 3 aspecten waaruit de score wordt opgebouwd.

Tot nu toe heeft de populariteitspoll nog altijd invloed gehad op de uiteindelijke afvaller.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 18-11-2004, 12:10:41 »
Ik heb toch ook nooit gezegd dat er alleen zou worden gekeken naar de populariteitspoll, er zijn 3 aspecten waaruit de score wordt opgebouwd.

Tot nu toe heeft de populariteitspoll nog altijd invloed gehad op de uiteindelijke afvaller.

Je hebt me ook wel uitgelegd hoe die verhouding is, maar ik vond het verschil nu wel erg groot.

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 18-11-2004, 12:16:11 »
Als Kim nou eerste was geworden in de populariteitspoll dan had ik je gelijk gegeven, maar ala, ze stond ook 3de.  :-\\ Helaas ligt ze eruit. (Het was mijn favoriete personage)

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 18-11-2004, 12:17:49 »
Als Kim nou eerste was geworden in de populariteitspoll dan had ik je gelijk gegeven, maar ala, ze stond ook 3de.  :-\\ Helaas ligt ze eruit. (Het was mijn favoriete personage)

Weer een droom die uiteenspat !  :\'(

Maar Gerard, bedoel je nu dat Dorine eruit moest ?  :-X

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 18-11-2004, 12:26:01 »
Dag 37: Die dag slapen de Mollies lang uit. Simon is die dag vrij en Dorine en Molice vertrekken pas om 8 uur. Simon heeft het hele huis nu voor zichzelf. Simon frist zichzelf op en neemt dan een uitgebreide maaltijd. Ondertussen staat Dorine voor een supermoeilijk besluit op haar werk. Ze moet al dan wel voor of tegen een besluit stemmen op het stadspark op te knappen en zij heeft de beslissende stem. Ze stemt ja en dat levert een vette bonus van bijna 10.000 euro op. Ook krijgt Dorine 2 punten voor charisma erbij. Voor het geld wordt er een kuurinstallatie gekocht. Simon heeft inmiddels ook de computer ontdekt en vermaakt zich er enorm mee. Als Dorine thuiskomt, blijkt dat ze ook nog eens promotie heeft gekregen. Ze gaat werken bij de provinciale staten! Samen met Molice en Simon gaat ze snel de kuurinstallatie uitproberen. Simon en Molice laten duidelijk blijken dat ze de aankoop niet echt waarderen. Dorine reageert sjagrijning. Zij heeft dat geld toch verdiend? Waar bemoeien ze zich mee? Uiteindelijk
komt alles weer goed. De aankoop lijkt juist zeer geslaagd. Simon, Molice en Dorine spenderen samen 3 uur in de nieuwe kuurinstallatie. De drie zijn hele goede vrienden van elkaar geworden. Als Molice gaat maken Simon en Dorine het samen nog even gezellig en gaan daarna slapen, terwijl Molice nog een hapje gaat eten voor het slapen gaan.

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 19-11-2004, 20:05:56 »
Dag 38: Molice zit met z'n gedachten nog zo bij Kim dat hij niet oplet met het koken. Binnen de kortse keren staat het hele fornuis in lichterlaaie. Gelukkig komt de brandweer snel op het brandalarm af. Er is genoeg geld om eindelijk die breedbeeldtv aan te schaffen en dat gebeurt ook. Die nacht slaapt Simon erg slecht. Zenuwen spelen hem parten. Hij gaat beneden wat eten en vertrekt vermoeid naar z'n werk. Dorine weet door een bonus weer geld op te strijken en deze keer is het maar liefst 30.000 euro. Eindelijk kan er in de verschillende kamers wat aanpassingen worden gedaan. Op de bovenste verdieping wordt een gezellige blokhut gebouwd. Doodmoe gaat Simon na zijn werk naar bed. Een paar uur later komt Molice thuis en Kim is met hem meegekomen. Ze komt langs om de nieuwe blokhut te bekijken. Een uur later komt Dorine ook thuis. Ze heeft ook een collega meegenomen. Met z'n 4-en spenderen ze wat tijd in de blokhut. Kim en Molice vooral met elkaar. De collega van Dorine vindt niet erg leuk en vertrekt. Dorine, Kim en Molice blijven nog wat loungen. Simon is weer wakker en frist zichzelf op. De collega van Dorine, Sandra zit ondertussen in het bubbelbad. Simon die net uit de douche komt ziet dit en stapt erbij in. Hij is er wel aan toe om iemand nieuw te leren kennen. Molice, Dorine en Kim zijn ondertussen in de kuurinstallatie gestapt. Sandra wil die ook wel even proberen en stapt erbij in. Molice praat wat met Sandra en Kim wordt hier jaloers door. Ze gaat uitgebreid zitten met Dorine om Molice jaloers te maken. Molice geeft geen kick, maar stapt wel het bad uit en gaat slapen. De klok slaat 12 uur, een nieuwe dag breekt aan.

Plaatje 1: Kim in de nieuwe blokhut
Plaatje 2: Kim probeert Molice jaloers te maken

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 21-11-2004, 11:42:59 »
Dag 39: De volgende ochtend vertrekken de Mollies voor werk. Simon komt als eerste weer thuis en frist zich op. Hij wil graag winnen van Molice en gaat daarom oefenen op het nieuwe orgeltje om zijn creativiteit te vergroten. Als Molice thuiskomt laat hij zich niet uit het veld slaan en werkt aan zijn fysieke gesteldheid. Nog maar 1 dag en Simon en hij staan tegenover elkaar. De avond verloopt rustig. Simon kookt eten, Dorine leest een boek en Molice kijkt tv. Als Simon het eten klaarheeft gaan de Mollies eten. Simon gaat apart zitten van de anderen. Hij concentreert zich al op de belangrijke halve finale die de volgende dag zal zijn.

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 21-11-2004, 12:38:14 »
sorry? En waarom moet ik eruit?
Mijn prinsje is chriz!!