Live-Uitzending
Betty Wrat: ‘Welkom, lieve kijkertjes in de eerste live-uitzending in de finale-week van Mole Brother. Over precies één week zullen we weten wie er in het mega-huis mag blijven wonen: Kim, Simon, Molice of Dorine. Vandaag zal er weer iemand afvallen en zal ook gelijk de eerste finalist bekend worden gemaakt. Namelijk degene van hetzelfde geslacht als degene die het huis zal moeten verlaten. Ook deze week wordt er weer gekeken naar 3 aspecten, maar vanaf vandaag is de puntentelling wel aangepast. De 3 aspecten zijn:
-opgebouwde vaardigheden
-populariteit in het huis
-populariteit buiten het huis
Per vaardigheid wordt er 5 punt verdient. Daarnaast geven de 4 kandidaten 1 negatieve stem die 10 minpunten oplevert en ten slotte zal de populariteitspoll uitslag geven.
Vandaag is Linda, de vorige afvaller in de studio. Hallo Linda!’
Linda: ‘Hoi Betty!’
Betty: ‘Vorige week moest jij vertrekken. Hoe was dat?’
Linda: ‘Ik voelde het eigenlijk al wel aankomen. Kim en Molice en Dorine en Simon vormen 2 koppels en ik denk dat het belangrijk is om een koppel te vormen om het tot het einde te overleven.’
Betty: ‘Met wie van de 4 overige kandidaten was je band het sterkste?’
Linda: ‘Met Molice! Absoluut. In het begin van het spel ging het slecht met iedereen, maar met mij extra slecht, omdat ik het gevoel had dat ik niet werd opgenomen in de groep. Molice heeft me echt geholpen hierin.’
Betty: ‘In het huis kon je het erg goed vinden met Gerard, zie je hem nog weleens?’
Linda: ‘Ik zie hem af en toe. We kunnen het zeer goed vinden met elkaar.’
Betty: ‘Toen vorige week Gerard hier was, zei hij dat hij wel toekomst in jullie samen zag.’
Linda: ‘Het is afwachten, maar er is zeker potentie!’
Betty: ‘Hierbij moeten we het gesprek afsluiten. De spanning stijgt en 4 kandidaten wachten gespannen.’
Betty: ‘Want het is tijd dat we even met onze bewoners bijpraten. Kim en Molice, mag ik jullie van harte feliciteren met jullie huwelijk!’
Molice: ‘Dat mag hoor!’
Betty: ‘Van harte met jullie aanstaande huwelijk.’
Kim: ‘Dank je wel!’
Betty: ‘Had je het verwacht, Kim?’
Kim: ‘Absoluut niet, het was echt een verrassing, maar een aangename zeker.’
Betty: ‘Molice, je had een enorm feest georganiseerd. Vond je het een geslaagde dag?’
Molice: ‘Zeker weten! Maar ik was ook enorm nerveus tijdens het diner. Je weet natuurlijk nooit wat ze gaat zeggen.’
Betty: ‘Simon, hoe kijk jij terug op deze week?’
Simon: ‘Weer een stapje dichterbij mijn doel.’
Betty: ‘Dorine, hoe valt dat nu? Haar op je hoofd?’
Dorine: ‘Heerlijk! En Simon is er ook dol op, dus ik ben gelukkig.’
Betty: ‘Ik merk aan jullie korte antwoorden, dat jullie gespannen zijn. Professor Idé Fix moet deze week helaas verstek moeten laten gaan, vanwege ziekte, maar we hebben haar collega in de studio: Eck Bin Geck. Meneer Bin Geck, wilt u de uitslag geven?’
Eck: ‘Seer sekers! Eens even zien, de eerste op mijn lijstje is dhr. Simon. Simon heeft 2 vaardigheidspunten verdient voor koken, 1 voor techniek, 4 punten voor fysieke gesteldheid, 3 voor inzicht, 1 voor Creativiteit en maar liefst 5 voor schoonmaken. Dat is een totaal van 16 punten en dat levert dhr. Simon 80 punten op!’
Simon: ‘Okee dan!’
Eck: ‘Seer Sekers! Dhr. Molice heeft ook goed gescoord deze week. 2 vaardigheidspunten voor koken, 1 punt voor techniek, 1 voor fysieke gesteldheid, 5 punten voor inzicht en ook nog eens 5 punten voor werk in het huishouden. Een totaal van 14 vaardigheidspunten omgezet zijn dat 70 punten.’
Molice: ‘Ach, die 10 punten haal ik nog wel weer in.’
Eck: ‘Laten we het hopen. Dan is de volgende op m’n lijste mevrouw Kim. Mevrouw Kim is een goede kookster en krijgt daarvoor dan ook 3 punten, 1 voor fysieke gesteldheid, 3 voor inzicht, 1 voor creativiteit en 3 voor schoonmaken. Dat zijn er 11 omgezet zijn dat 55 punten.’
Kim: ‘Ik heb hard mijn best gedaan, maar ben er niet.’
Eck: ‘Seer Sekers! Dan als laatste hebben we mevrouw Dorine. Zij heeft 2 punten voor koken, 2 voor charisma, 1 voor lichamelijke gesteldheid, 3 voor inzicht, 2 voor creativiteit en 2 voor schoonmaken. In totaal zijn dat 12 vaardigheidspunten, omgezet zijn dat 60 punten.
Dorine: ‘Okee, dank je wel!’
Betty: ‘Heel erg bedankt, dr. Eck Bin Geck.’