Betty: ‘Hmmm….terwijl jullie samen in bed liggen? Maar goed, we laten het erbij. Laten we maar even snel gaan kijken hoe jullie gescoord hebben qua vaardigheden. Proffesor Idé Fix heeft alles keurig bijgehouden.’
Idé: ‘Ook deze week zijn de bewoners bijgehouden op de volgende punten: Koken, Techniek, Fysieke gesteldheid, Inzicht, Charisma, Creativiteit, Huishouden. Ik ga eerst vertellen hoe Simon gescoord heeft.’
Simon: ‘Kom maar op, Idé!’
Idé: ‘Deze week heeft Simon 10 punten voor techniek en 10 punten voor schoonmaken in het huishouden erbij gekregen. Hij komt op een totaal van 150 punten. Hij blinkt vooral uit in fysieke gesteldheid en het doen van het huishouden.’
Dorine: ‘Mijn SuperSimon’
Idé: ‘Molice, Molice heeft deze week veel gezwommen in het zwembad en krijgt daarvoor 10 punt extra en omdat hij ook aan zijn techniek heeft gewerkt krijgt hij daarvoor ook 10 punten erbij. Zijn totaal komt daarmee op 120 punten. Ook Molice is een ster in het huishouden, maar ook op het gebied van inzicht is Molice absoluut een uitblinker.’
Molice: ‘Dank je wel.’
Idé: ‘En dan gaan we nu over tot de punten waar het omdraait, de punten van de vrouwen. We beginnen met Linda. Linda had vorige week 100 punten. Ze scoort op vele gebieden goed. Koken, creativiteit, inzicht. Deze week krijgt ze voor koken, inzicht en schoonmaken in totaal 30 punten erbij. Zij komt dus op 130 punten.’
Linda: ‘Dank je wel, Idé!’
Idé: ‘Kim maakte vorige week veel progressie en kwam op een totaal van 70 punten, dat is nu 90 punten geworden. Voor koken en huishoudelijk werk krijgt ze de punten erbij.’
Kim: ‘Okee..’
Idé: ‘En tenslotte Dorine. Dorine heeft zich flink verbeterd. Ze maakt een sprong van 70 punten naar 120 punten. 10 punten voor koken, 10 punten voor charisma, 20 punten voor inzicht en 10 punten voor creativiteit krijgt ze erbij. Ze heeft deze punten vooral op haar werk opgedaan, maar het blijft een knappe prestatie.’
Dorine: ‘I am back in the race.’
Betty: ‘Dat is zeker waar. Maar dat betekent wel dat Kim voorlopig achterblijft op de anderen. Een tussenstand:
1. Simon 150 punt
2. Linda 130 punt
3. Molice 120 punt
3. Dorine 120 punt
5. Kim 90 punt
Betty: ‘Kim, dat wordt moeilijk.’
Kim: ‘Inderdaad. Dat wordt bidden voor goede resultaten. We gaan kijken naar de positieve stemmen en we beginnen bij Molice en Simon.’
Molice: ‘Mijn positieve stem gaat uiteraard naar Kim. Als wij samen in de finale staan, dan hebben we het spel al eigenlijk gewonnen. Tot nu toe is alles goed gegaan voor mij. Ik hoop dat Kim erbij blijft. Voor haar mijn positieve stem.’
Simon: ‘Dorine. Dorine is mijn lust en leven. Als ik haar zie winnen, zou ik alleen maar blij kunnen zijn. Ik hoop op haar.’
Betty: ‘Dat was niet zo verrassend. De 2 mannen gaan voor hun maatjes in het huis. Nu is het de vraag of de vrouwen de lef hadden om een positieve stem aan een andere vrouw te geven.’
Dorine: ‘Ik stem op Simon. Hij heeft er niet zoveel aan, maar ik wil hem laten weten dat ik volledig aan z’n kant sta. Samen naar de finale is het motto.’
Kim: ‘Molice, moest je dat nog vragen? Omdat hij de allerleukste bewoner is, zelfs de allerleukste jongen die ik ken.’
Linda: ‘Ik stem op Molice. Molice is één brok aardigheid en ik waardeer hem enorm. De anderen verdienen het gewoon een stuk minder.’
Betty: ‘Molice, goed nieuws. In ieder geval 2 van de vrouwen staan achter je.’
Molice: ‘Ik ben ze zeer dankbaar en ik houd van ze.’
Betty: ‘De tussenstand:
1. Simon 160 punt
2. Molice 140 punt
3. Linda 130 punt
3. Dorine 130 punt
5. Kim 100 punt