Betty: ‘Heksenketel! Gelukkig is vandaag bij ons in de studio wederom Idé Fix! Idé? Heb jij de uitslag voor vandaag?’
Idé: ‘Ook deze week heb ik de bewoners goed in de gaten gehouden en heb gekeken welke vaardigheden zij hebben opgedaan. Wij beginnen vandaag bij Linda! Linda krijgt 10 punt voor koken, 10 punt voor charisma, 10 punt voor fysieke gesteldheid, 30 punt voor inzicht, 20 punt voor creativiteit en 20 punt voor schoonmaken. Haar charisma en inzicht heeft ze vooral opgewaardeert. Ze heeft nu een totaal van 100 punt. Een stijging van 30 punten.’
Linda: ‘Dat is een mooi rond aantal!’
Idé: ‘Kim, Kim heeft vooral haar inzicht enorm verbeterd. 30 punten krijgt zij daarvoor, daarnaast 10 punt voor koken, 10 punt voor fysieke gesteldheid, 10 punt voor creativiteit en 10 punt voor het schoon houden van het huis. Een totaal van 70 punt, een stijging van 40 punt!’
Kim: ‘Ah! Dat doet me heel goed, dit had ik net nodig.’
Idé: ‘En als laatste van de vrouwen hebben we Dorine. Ze had vorige week 30 punt en deze week ook 70 punt. Ze heeft zich op veel punten verbeterd. 10 punt voor koken, 10 punt voor charisma, 10 punt voor fysiekheid, 10 punt voor inzicht, 10 punt voor creativiteit en 20 punten voor schoonmaken.’
Dorine: ‘Ik ben tevreden.’
Idé: ‘Molice is erg goed in het ontwikkelen van inzicht, hij houdt van schaken en krijgt daarvoor maar liefst 50 punt, 40 punt voor schoonmaken en 10 punten voor koken. Een totaal van 100 punt.’
Molice: ‘Dat klopt, dank je wel, mevrouw Fix.’
Idé: ‘Simon was vorige week koploper met 80 punt en ook deze week heeft hij veel progessie geboekt. Hij maakt ontzettend veel schoon en zwemt veel. Hij krijgt 10 punt voor koken, 40 punt voor lichamelijke beweging, 30 punt voor inzicht, 10 punt voor creativiteit en 40 punt voor schoonmaken. Een totaal van 130 punt. Heel knap!’
Simon: ‘Wow! Yeah’
Idé: ‘En tenslotte Gerard. Hij heeft als enige 20 punten voor koken! Daarnaast 10 punt voor lichamelijke beweging, 30 punten voor zijn inzicht en 10 punt voor schoonmaken. Een totaal van 80 punten, 40 punten stijging!’
Gerard: ‘Mooi, ik sluit dus nog redelijk bij iedereen aan.’
Betty: ‘Ja, Gerard, dat klopt, maar Simon heeft deze keer wel een hele grote voorsprong op iedereen:
1. Simon 130 punt
2. Linda 100 punt
2. Molice 100 punt
4. Gerard 80 punt
5. Dorine 70 punt
5. Kim 70 punt
60 punten achtersprong is veel, maar het zegt nog niks. De anderen liggen in ieder geval niet ver uit elkaar. Het is tijd voor de positieve stemmen. Wie steunt wie nog in deze moeilijke week? We beginnen weer bij Linda, Kim en Dorine.’
Linda: ‘Ja, Gerard! Ik vind hem een hele lieve man en Simon probeert hem te slopen. Hij verdient het om nog een weekje te blijven en kick some Simon’ ass’
Kim: ‘Ik stem op Molice en dat lijkt me ook niet zo vreemd. Hij is mijn nieuwe maatje en de anderen zoeken het allemaal maar uit.’
Dorine: ‘Ik stem op Simon. Het duurt even voordat je Simon echt leert kennen, maar hij is een schat. Het is jammer dat veel mensen hem niet begrijpen.’
Betty: ‘Wel isn’t that cute? Alle vrouwen blijven 100% achter hun maatjes staan en dat zorgt ervoor dat alle heren er 10 punten op vooruitgaan, denken de mannen hetzelfde over de vrouwen?’
Molice: ‘Ik stem op Kim. Ik heb veel vrienden in het huis, maar als ik kijk wie mijn stem het hardst nodig heeft dan is zij het. Vorige week lag ze er bijna uit en ik wil haar heel graag dicht bij me houden.’
Simon: ‘Ik stem op Dorine. Ze is een mooie, vriendelijke vrouw die iedereen graag heeft, ondanks haar akkefietje met Gerard. Zelfs als ik van haar in de finale zou verliezen, zou ik het haar gunnen met heel mijn hart.’
Gerard: ‘Ik wou eigenlijk op Dorine stemmen, maar zij heeft het verpest. Ik voel me de laatste tijd vaak alleen in het huis en niet begrepen, daarom stem ik op Linda. Zij begrijpt me wel en is altijd achter me blijven staan.’
Betty: ‘Ha, de mannen stemmen ook op 3 vrouwen. Iedereen stijgt dus 10 punten en nog steeds is er niks beslist. We hebben ook nog de negatieve stemmen. Na deze enerverende week is het denk ik goed om daar eens naar te luisteren.’