De Live-Uitzending:
Betty Wrat: 'Welkom, lieve kijkertjes bij de live-uitzending van MoleBrother. Ik ben uw nieuwe host van dit programma. U heeft kunnen kijken hoe de afgelopen week 8 mensen probeerden samen een bestaan op te bouwen. Ze vechten tegen elkaar om uiteindelijk het mooie huis waarin ze wonen te kunnen houden. Maar 1 kan er winnen en dat levert dus 7 verliezers af. Vandaag zal de eerste kandidaat afvallen voor deze prijs. Deze kandidaat krijgt zijn eigen huis aangewezen in MoleCity en kan dus als gast terugkeren, wel is hij/zij uitgeschakeld voor de titel MoleBrother. De afvaller wordt bepaald door 3 aspecten: Zijn populariteit buiten het huis, binnen het huis en zijn inzet. De inzet wordt afgemeten aan hoeveel vaardigheden iemand opdoet in het huis. Maar ook al ben ik, Betty Wrat heel interessant om naar te kijken, er zijn ook nog de bewoners...
Betty: 'Hallo Bewoners!'
Bewoners: 'Hallo Betty!'
Betty: 'Nounou, het was me het weekje wel, mijn ex-man ging ervandoor met mijn geld en mijn dochter Godzilla is naar Zwitserland verhuisd. Maar hoe ging het met jullie?'
Simon: 'De eerste dagen waren zeker zwaar, maar we hebben ook leuke momenten gekend.'
Betty: 'Molice, jij vatte een koudje gisteren en Mapel en Simon hebben het ook gekregen, voel je je schuldig?'
Molice: 'Nee, je kunt daar weinig aan doen en als je samen woont in een huis, gaat dat snel van de een naar de ander.'
Betty: 'Mapel, neem jij het Molice kwalijk?'
Mapel: 'Nee, natuurlijk niet. Ach, wat is nou een griepje?'
Betty: 'Goed, Linda, met jou ging het ook niet zo goed. Hoe is het nu?'
Linda: 'Door de slechte omstandigheden ging het mentaal totaal niet lekker, maar vooral mijn maatje Molice heeft me er door heen geslagen.'
Betty: 'En er zijn meerdere vriendschappen gesloten. LC, Kim?'
Kim: 'Ja, inderdaad we kunnen het goed vinden met elkaar.'
LC: 'Ik hoop ook dat Kim niet hoeft te gaan.'
Betty: 'Maar Kim...we hebben je ook gezien met Kas. Dat was geen vriendje huh?'
Kim: 'Tsja, Kas is nogal....nee, ik ga er ook niks over zeggen ook.'
Betty: 'Gerard, het huis is inmiddels aardig ingericht, jullie hebben zelfs een kamerindeling. Is die bewust zo opgesteld?'
Gerard: 'Nee hoor, we wouden express geen vriendjes bij elkaar zetten, maar dat iedereen elkaar een beetje leert kennen.'
Betty: 'Ja, Dorine. Straks moet Kim misschien gaan en dan lig je in je eentje...'
Dorine: 'Oh, maar ik ben niet bang in het donker hoor....nee, natuurlijk is dat niet leuk. Kim is een schatje.'
Betty: 'Oke, genoeg gebabbeld. Laten we gaan kijken hoe jullie gescoord hebben. We beginnen met de vaardigheden. Bij ons in de studio is Proffessor Idé Fix, zij heeft de afgelopen week precies bijgehouden wat jullie hebben gedaan aan jullie vaardigheden. Idé, welkom, hoe is het?'
Idé: 'Alles oke!'
Betty: 'Goed, geef de punten maar, schat.'
Idé: Oke, we beginnen met de mannen en de eerste in het alfabet is Gerard.'
Gerard: 'Laat maar horen...'
Idé: Gerard, je hebt vaak het eten klaargemaakt en krijgt daarvoor 1 punt voor koken. Ook krijg je een punt voor het werken aan je lichaam in het zwembad. In totaal zijn dat 2 vaardigheden en dat zijn 20 punten. Goed, dan kunnen we over naar Leo.'
LC knikt...
Idé: 'Leo, in het huishouden hebben we je nog niet echt aan het werk gezien, maar je krijgt wel 10 punt voor het werken aan je lichaam in het zwembad. Dan hebben we als volgende....Molice!'
Idé: 'Molice, je krijgt ook 10 punt voor het zwemmen in het zwembad, maar ook nog eens 10 punt voor het schoonhouden van het huis. Dat is een totaal van 20 punten. Dan hebben we Simon nog en Simon scoort goed...'
Simon: 'Ikke?'
Idé: 'Simon heeft veel gezwommen in het zwembad en krijgt daarvoor maar liefst 20 punten. Ook hebben we hem meer dan wie dan ook aan het schoonmaakwerk gezien in het huis. Hij krijgt daarvoor ook 20 punten. Een totaal van 40 punten.'
Simon: 'Tsje, dat is een mooie binnenkomer!'
Betty: 'Ook, Idé. Hoe hebben de vrouwen het gedaan?'
Idé: 'Dorine is een veelzijdige vrouw. Ze krijgt 10 punten voor het zwemmen in het zwembad. 10 punt voor het koken en 10 punt voor het schoonmaken van het huis.'
Dorine: 'Woho!'
Idé: 'Kim hebben we ook weleens zien werken aan haar kookkunsten en krijgt daarvoor 10 punt, ook zij krijgt 10 punt voor het zwemmen in het zwembad. Linda...'
Linda: 'Ja?'
Idé: 'We weten dat je het zwaar had in het huis en we willen je dan ook alleen maar 10 punt geven voor het zwemmen in het zwembad.'
Linda kijkt een beetje sip.
Idé: Dan hebben we als laatste: Mapel! Mapel krijgt ook 10 punt voor het zwemmen in het zwembad en voor haar schoonmaakwerk willen we haar ook nog eens belonen met 10 punt.'
Betty: 'Oke! Dank je wel, Idé Fix! Dat levert dus onze eerste tussenstand op...
Plaatje 1: Alle Mollies volgen gespannen de live-uitzending.