De live-uitzending:
Betty Wrat: 'Welkom, lieve kijkertjes bij de 2de live-uitzending van MoleBrother. De sfeer is weer uitermate gespannen, want net als vorige week zal er iemand moeten vertrekken. Kim, Linda en Dorine zijn deze week zeker van hun plek, maar de mannen zeker niet. Ook deze week wordt er weer gekeken naar 3 aspecten:
-De opgebouwde vaardigheden
-De populariteit onderling
-De populariteit buitenhuis
,maar ook praten we met Mapel, afvaller van vorige week. Hallo Mapel! Welkom in de studio!
Mapel: 'Hoi Betty!'
Betty: 'Hoe voelt het om als eerste te zijn afgevallen?'
Mapel: 'Het is niet leuk, maar het kwam ook erg onverwachts voor mij. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik moest gaan. Zelfs niet toen ik de stemmen van mijn mede-bewoners had gehoord.'
Bettty: 'Je vertrek kwam als een schock, in wat voor een situatie verliet je het huis?'
Mapel: 'Tsja, echt in shock. De anderen probeerden me nog te troosten, maar ik was weg, wou ook zo snel mogelijk weg uit het huis.'
Betty: 'Na je vertrek kreeg je een huis toegewezen in MoleCity, hoe voelde dat?'
Mapel: 'Erg vreemd, mijn nieuwe huis is veel kleiner en ik woon alleen. Ik werd gek thuis en was blij dat ik naar mijn werk kon. In MoleBrother mag je het huis behalve voor werk ook niet verlaten, dat was voor mij ook erg wennen.'
Betty: 'Je bent zelfs nog langsgeweest...'
Mapel: 'Ja, Simon en Gerard vroegen of ik wou langskomen en dat aanbod kon ik niet weigeren, toch vond ik het raar om terug te zijn.'
Betty: 'En nu een week later, hoe is het nu met je?'
Mapel: 'Ik werk nog steeds als commando en hoop daarin hogerop te komen. Ik zie wel hoe het afloopt.'
Betty: 'Wie denk je dat er vanavond moet gaan en wie geef je de meeste kans om te winnen?'
Mapel: 'Ik denk dat LC moet vertrekken. Hij is vorige week al door het oog van de naald gekropen en Gerard, Gerard wordt de winnaar. Hij verdient het ook.'
Betty: 'Bedankt voor dit gesprek, Mapel, en blijft bij ons. Wij gaan namelijk over naar het eerste onderdeel: de vaardigheden! Speciaal daarvoor is weer Idé Fix bij ons in de uitzending. Idé, Welkom!’
Idé: ‘Dank je!’
Betty: ‘Ook deze week hebben de kandidaten weer gewerkt aan hun vaardigheden, we zagen ze werken aan hun inzicht dmv het schaakbord, hun creativiteit door het schilderspaneel en ga maar zo door.’
Idé; ‘Inderdaad, sommige kandidaten zijn er echt flink op vooruit gegaan.’
Betty: ‘Oké, brand maar los. Deze week beginnen we met de vrouwen en de eerste in het alfabet is dan Dorine.’
Idé: ‘Goed, Dorine. Deze week moeten we eerlijk zijn heb je weinig progressie geboekt. Ten opzichte van vorige week hebben we geen verbeteringen gezien en je blijft staan op 30 punten.’
Dorine kijkt sip: ‘Dat is jammer.’
Idé: ‘Kim, ook jij hebt deze week weinig progressie geboekt, toch hebben we gezien dat je je nogal bezig hield met wat schoonmaakwerk. Je krijgt daarom 10 punten meer dan vorige week en krijgt ook een totaal van 30 punten.’
Kim: ‘Oke.’
Idé: ‘Linda, vorige week had je nog maar 10 punten, maar je hebt jezelf echt overtroffen. Je hebt 60 punten winst geboekt. Je krijgt 10 punten erbij voor je kookwerk, 10 punten voor je inzicht en maar liefst 20 punten voor je creativiteit en nog eens 20 punten voor je schoonmaakwerk.’
Linda: ‘Pfft! Oké dan! Dat doet me goed.’
Betty: ‘Dat waren de vrouwen, er is duidelijk een verschil te merken. Kim en Dorine hebben het laten liggen, terwijl Linda sterk terugkwam.’
Idé: ‘Goed, dan de mannen...en we beginnen bij Gerard! Gerard, jij hebt deze week een klein beetje progressie geboekt. Je hebt wat gedaan aan je inzicht en krijgt hiervoor 10 punt en je hebt ook gewerkt aan het huishouden. Daarom krijg je ook hiervoor 10 punten. Daarmee komt je totaal op 40 punten.’
Gerard: ‘Dat lijkt me fair.’